Remco de Goede schreef:Volgens mij heeft Maarten hier wel eens iets besteld. Ga maar alvast sparen

Ik wist niet dat ik rijk was????
Maar goed, ik bestel idd regelmatig bij het NARA, helaas hebben ze nu die prijsverhoging erdoor gegooid dus ben ik bang dat het prijsverschil tussen BAMA en NARA niet meer zo hoog zal zijn.
De indexering bij de NARA ligt anders als bij de Washington Papers in het NIMH. Ik vermoed dat dr. Swart de documenten heeft uitgezocht voordat ze door het leger zijn overgedragen aan het NARA. Daarom komen deze inventarisnummers overheen met het archief van de Department of the Army. Hier ben ik verder niet bekend mee. Ik neem aan dat elk nummer een individueel frame is.
Bij NARA heb je verschillende hoofdcatagorien die onderverdeeld zijn in T-nummers. Elk T-nummer bestaat weer uit een aantal rollen met film. Elke film bestaat weer uit een aantal frames. NARA beschikt over 700.000 rollen met Duitse documenten. Op
http://www.archives.gov/research/captur ... tml#berlin staat een uitgebreide beschrijving van alle catagorien.
Over de kwaliteit ben ik zeer tevreden ondanks dat het zwart-wit is, is de resolutie hoog. Je moet dit echter wel specificeren bij de bestelling, standaard scannen ze in low-res. Op aanvraag wordt zonder meerprijs in hi-res gescand.