zoals sommige van jullie waarschijnlijk al weten word de boulevard van scheveningen de komende jaren ''opgeknapt'' en op deltahoogte gebracht.
dit alles gebeurt in 2 fasen, en in de eerste fase (ik dacht van 2009 tot 2011) word het deel vanaf het noorderhavenhoofd tot de scheveningseslag aangepakt.
in dit stuk liggen 2 van de 3 in de strandmuur aanwezige S-3 kazematten, en deze worden volgens het plan beide gesloopt.
de 3e volgt in de volgende fase.
de stichting atlantikwallmuseum scheveningen gaat proberen minimaal een S-kazemat voor sloop te behoeden, door deze te laten verplaatsen naar een nog nader te bepalen locatie.
als er voldoende historische waarde aan de objecten zit, is de hoofdaannemer bereid z'n medewerking te verlenen
om dit voor elkaar te krijgen, moet er een document opgesteld worden, waarin de geschiedenis van deze kazematten verteld word, inclusief een waardebepaling, (liefst op nationaal niveau,het zijn zover ik weet de laatste S-3 kazematten aan het westfront van vesting holland.)
ook de technische gegevens (afmetingen, gewicht...) van de kazematten moeten in het document komen te staan, dit i.v.m. het transport.
dus bij deze doe ik een beroep op de vele kennis over nederlandse kazematten die hier aanwezig is, zodat we met z'n allen een stukje vaderlandse geschiedenis van de ondergang kunnen redden!
groeten, tim,
http://www.atlantikwallmuseum.nl