Gejat..

Overige onderwerpen aangaande het forum
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4105
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Gejat..

Bericht door AvB »

Op oorlogsvondsten.nl een trotste danny90 uit Haarlem die trots vertelt dat hij er al 17 uit bunkers heeft gesleuteld..

Voor de mensen die toegang hebben: http://oorlogsvondsten.nl/forum/viewtop ... 43&t=14285

En voor de andere bijgevoegd de foto's.

Hier word je toch echt treurig van.. :roll:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
Ruud
Berichten: 2178
Lid geworden op: 18 feb 2008, 11:36
Locatie: Festung IJmuiden
Contacteer:

Re: Gejat..

Bericht door Ruud »

Tsjaa ...
g,Ruud
Bunker Archief IJmuiden
BunkerArchief.NL
BunkerOwner

Re: Gejat..

Bericht door BunkerOwner »

Hmmmm, zo'n jongen verdiend een goed gesprek.
Eens even zien of ik kan achterhalen wie deze grote vriend is.

Er zijn landen waar een hele hoge straf staat op het uitbreken van historische objecten.
BunkerOwner

Re: Gejat..

Bericht door BunkerOwner »

Hmmm, hij heeft al een ban gehad hiervoor.
Dat is jammer.

Met een beetje social - engineering was ik zo bij hem op bezoek gegaan binnen enkele weken....
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3126
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Gejat..

Bericht door tim »

We zijn allemaal geen heiligen, ik heb ook wel eens een overdukventiel o.i.d. meegenomen.
Gelukkig bangt dit nu in een 608 waar iedereen er van kan genieten.

Maar 10 dezelfde zonder bestemming is gewoon domme roof.

Zo is er ook een putjesverzamelaar :cry:
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3126
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Gejat..

Bericht door tim »

Hij mag er als ie meeleest een paar aan ons doneren voor de 622!
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
BunkerOwner

Re: Gejat..

Bericht door BunkerOwner »

Hehehe, dan komen ze in ieder geval op een mooie/goeie plek.
Gebruikersavatar
scolty
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 nov 2011, 23:46
Locatie: Groningen

Re: Gejat..

Bericht door scolty »

Of je bouwt je eigen ventielen! :lol:
SAM_1521.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
"Absence of evidence is no evidence of absence."
Gebruikersavatar
Janus X
Berichten: 714
Lid geworden op: 15 nov 2009, 02:28
Locatie: Koudekerke (zld)

Re: Gejat..

Bericht door Janus X »

tim schreef:We zijn allemaal geen heiligen, ik heb ook wel eens een overdukventiel o.i.d. meegenomen.
Gelukkig bangt dit nu in een 608 waar iedereen er van kan genieten.

Maar 10 dezelfde zonder bestemming is gewoon domme roof.

Zo is er ook een putjesverzamelaar :cry:

Ja die kennen we hier in zeeland ook ja, bij Abeele 1 van de 2 630's die put die inneens weg was :cry:
Wahnsinnige Fahrt Voraus !
BunkerOwner

Re: Gejat..

Bericht door BunkerOwner »

scolty schreef:Of je bouwt je eigen ventielen! :lol:
SAM_1521.JPG
Werkend/metaal?
Mooi gedaan zeg!!
Gebruikersavatar
Ruud
Berichten: 2178
Lid geworden op: 18 feb 2008, 11:36
Locatie: Festung IJmuiden
Contacteer:

Re: Gejat..

Bericht door Ruud »

BunkerOwner schreef:
scolty schreef:Of je bouwt je eigen ventielen! :lol:
SAM_1521.JPG
Werkend/metaal?
Mooi gedaan zeg!!
Inderdaad, ziet er goed uit.

Wat het verzamelen betreft, mijn persoonlijke mening; Het blijft een lastige discussie, enerzijds wil je dat alles blijft hangen, anderzijds willen musea hun collectie aanvullen. 'Mag' je één onderdeel meenemen voor thuis en twee of zeventien niet!? 'Mag' een museum wel zaken weghalen en een particulier niet (los van de discussie dat het spul nog steeds niet hun eigendom is, dus het diefstal blijft!)?

Echter zorgt de hype die gaande is, dat er veel meer verdwijnt dan er voor alle musea nodig is (één klep lijkt me voldoende in een museum, toch!?) en zorgt ervoor dat generaties na ons alleen uitgesloopte bunkers aantreffen.
Blijft ook staan het punt, materiaal kopen op e-bay, ook dit is ergens 'gejat', voor eigen gewin zelfs! Voelt misschien beter, maar het feit blijft dat het uit een bunker 'gejat' is.

Daarnaast bestaat bij mij de vraag hoeveel bunkermuseum moeten er komen of zijn. Moeten alle museums één of meerdere compleet ingerichte bunkers tonen? Mi. kan je de bezoekers prima informeren door dit te beperken tot één of twee ruimten. Laat het compleet inrichten aan één of twee musea en kies hiervoor een uniek bunkertype, richt die musea (bunkers) dan ook echt goed in!
Jawel, ik voel hem, probeer hier landelijk maar eens overeenstemming over te krijgen. Clubs binnen dezelfde plaats, met hetzelfde belang, hebben hier al moeite mee, terwijl samenwerking zoveel meer op zou leveren!

Maar goed, laten we hopen dat als er spullen meegenomen worden deze een goed doel dienen dus idd in bijv. een museum komen .... naast de putjes vul ik nog even de verzamelaars aan van kachels, HES'en etc, die maar één doel dienen, het opgeilen van de 'eigenaars' en wegrotten in één of andere opslagplaats.

He, de discussie over de Wiki vind ik eigenlijk veel leuker en past beter bij de forumgedachte, namelijk .... delen :P

g,Ruud

Zie de poepdoos via Wim, fout of goed :mrgreen: http://www.ebay.de/itm/altes-Bunkerklo- ... 2a2cc1ea8f
Laatst gewijzigd door Ruud op 20 mei 2013, 15:19, 3 keer totaal gewijzigd.
Bunker Archief IJmuiden
BunkerArchief.NL
Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1073
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Gejat..

Bericht door Bas de Mos »

Vind het ook altijd wel grappig dat een bekende verzamelaar uit Zeeland op z'n website altijd als ondertitel geeft "gevonden in ...". Spullen die je duidelijk met gereedschap uit de bunker moet sleutelen :lol:

En ja, waar trek je de grens. Take only pictures, leave only footprints is het motto van urban explorers. Laat je de Abzeichen die je op de vloer vind dan ook liggen? Het andere uiterste is 20 overdrukventielen of putjes meenemen uit verzamelwoede. Ik weet wel dat zonder deze diefstal (of vaak redding van de ondergang) er geen enkel museum kon worden ingericht. Best mooi toch, als je al die restanten die her en der verspreid in bunkers hangen kunt samenbrengen in één bunker, en je zo de bezoeker een ware blik in de geschiedenis geeft! Wissel spullen een beetje uit met collega musea en dan is een ieder blij.

Waar ik dan echt sip van word is mensen die het op hun zolder leggen en er nooit meer naar omkijken, en eBay handelaren die een roestige bout nog proberen te verkopen voor de hoofdprijs. Als het zo door gaat moeten we een jaartje gaan boycotten hoor ;)
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Re: Gejat..

Bericht door WimVe »

scolty schreef:Of je bouwt je eigen ventielen! :lol:
Volgens mij ziet je kamerdeur er ook anders uit dan standaard.....
Gasdeur of pantserdeur ?
Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1073
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Gejat..

Bericht door Bas de Mos »

scolty schreef:Of je bouwt je eigen ventielen! :lol:
SAM_1521.JPG
Effe een beetje offtopic maar Mart, nu ik zo nog eens zit te kijken... welke rubber slang heb je gebruikt voor je HES? Wij zijn nu op zoek naar een tweetal replica slangen omdat de echte amper op de markt lijken te zijn. Heb een mooie gevonden die behoorlijk lijkt op vooral de Deense slangen, maar moet uit Amerika komen en kost $200 per 3,5m :(

http://www.flexaust.com/industrial-hose ... dyno-hose/
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Re: Gejat..

Bericht door WimVe »

sirpsycho schreef:
scolty schreef:Of je bouwt je eigen ventielen! :lol:
Effe een beetje offtopic maar Mart, nu ik zo nog eens zit te kijken... welke rubber slang heb je gebruikt voor je HES? ...
Heeft ie zelf gemaakt.... :mrgreen:

Inderdaad een beetje off topic maar als er meer mensen zijn die 1:1 modellen maken misschien een idee om een apart topic te maken met show off en how to.
Plaats reactie

Terug naar “Forum forums...”