Toen hadden ze nog geen flatscreens

Duits (Siedl. u. Bauten) hergebruikt door de Hollanders.ErwinZ schreef:Doet ie al langer, alleen kwam er toen een scrollbar naast/onder.
Is dit een Duitse bunker hergebruikt door den 'Ollanders?
Crematorium, dit heb ik ws. te snel geroepen, sinds ik de bunker getekend heb speelt dit door mijn hoofd. Ik doel op de aanbouw met hierop de grote schoorsteen, net nog even gekeken in S.u.B. maar kan dit ook niet herleiden. Helaas heb ik geen bronmateriaal meer, dus ik kan geen andere doorsneden bekijken. Het zou ook zomaar verwarming kunnen zijn!tim schreef:Hoi Ruud, crematorium? kan je dit nader toelichten, is nieuw voor mij..
alle interieur (op de deuren na) is van na de oorlog... het rechthoekige Duitse ventilatiebuizen systeem is op sommige plaatsen nog aanwezig, maar veel is weggehaald met de asbestsanering (die nog steeds aan de gang is)
Zodat de foto in het onderwerp past en niet over de randen gaat lopen. Leesbaarheid van de tekst vs grootte van de foto.sirpsycho schreef:Hmm, waarom hakt de nieuwe phpBB layout ineens elke foto af aan de rechterkant?
Kom maar op !tim schreef:Zou inderdaad een mooie 3D uitdaging zijn.. (hint)
Tekeningen heb ik wel voor de liefhebber...
Gr, Tim.
De bunker staat idd te boek als hospitaal, echter concludeert Hans Sakker in het boek Siedl. u. Bauten dat een splitlevel bunker onpractisch is voor een hospitaal, daarnaast zijn er ontzettend veel in- en uitvoeren te vinden. De plafonds blijken erg hoog, wat mogelijk wijst op (telefoon)verdeelrekken ipv ziekbedden.tim schreef: Het is niet eens zo gek gedacht, een mortuarium met oven bij de bunker.
Maar volgens mij komt de schoorsteen uit in de machineruimte.
In het boek schuilstad staat overigens een foto uit 1945 van een van de toegangen met een rood kruis boven de toegang..
M.i. haalt dat de theorie communicatiebunker onderuit, men ging vast niet zover dat ze het eigen personeel wilde misleiden..
Gr, Tim.
Wat is de max. breedte? 640px lijkt nu goed te gaan.AvB schreef:Zodat de foto in het onderwerp past en niet over de randen gaat lopen. Leesbaarheid van de tekst vs grootte van de foto.sirpsycho schreef:Hmm, waarom hakt de nieuwe phpBB layout ineens elke foto af aan de rechterkant?
Gezien de opstanden dacht ik ook aan brandstof(tanks), maar het is wel veel brandstof.sirpsycho schreef:AvB schreef:sirpsycho schreef:
Ik vermoed dat er op het linker plateau (vanaf het foto standpunt) ook nog een (nood)aggregaat heeft gestaan vanwegen de grote afvoerbuizen. De rechter misschien branstof?