Stp Ruine (15 KVA D1)

Het gebied vanaf het eiland Walcheren in Nederland tot aan de rivier de Seine in Frankrijk
Tom Oliviers

Stp Ruine (15 KVA D1)

Bericht door Tom Oliviers »

hoi allemaal, ik zag bij het vakantie plaatjes die schacht vanuit de 622 naar het vierde gangenstelsel... hier wat foto's uit deze tunnel + de 609

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Tom Oliviers

Re: STP Ruine (15 KVA D1)

Bericht door Tom Oliviers »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

groetjes
Tom Bunkerfreak
Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 1413
Lid geworden op: 11 feb 2008, 11:33
Locatie: Stützpunkt Grüppe Katwijk
Contacteer:

Re: STP Ruine (15 KVA D1)

Bericht door Danny »

**Kijkt jaloers naar de foto's**
Katwijk in Oorlog - Wer zuerst schiesst, hat mehr vom Leben.
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3233
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: STP Ruine (15 KVA D1)

Bericht door Remco de Goede »

Ik durf het toch niet aan hor ;) Komt dadelijk die man in zn groene autotje weer achter ons aan Meneer Hoek ;)
Harras

Re: STP Ruine (15 KVA D1)

Bericht door Harras »

Hi,
Wat is er gaande op de betreffende locatie. Menigeen heeft al bezoek gehad van mannetjes in groene auto's.
gr.
Gebruikersavatar
Janus X
Berichten: 714
Lid geworden op: 15 nov 2009, 02:28
Locatie: Koudekerke (zld)

Re: STP Ruine (15 KVA D1)

Bericht door Janus X »

Harras schreef:Hi,
Wat is er gaande op de betreffende locatie. Menigeen heeft al bezoek gehad van mannetjes in groene auto's.
gr.

Zijn dat nou ook die gemeente Ambtenaren, ik was zelf namelijk een jaar terug op caap Griz Nez, om even bij de 2 630's te kijken komt er inneens een wit busje aan :twisted: van Region du pa de Calais.
En die ging een peuk staan roken, dus ik zwiep mijn bunkerlichaam over het hekje......
Nou binnen 1 minuut stond tie bij me :shock: maja tis gelukkig allemaal goed gekomen, we mochten wel kijken maar niet de bunker in !
Deze was toch dicht dus dat ging niet, maar things change blijkbaar daar in frankrijk !

Gr, Ramon
Wahnsinnige Fahrt Voraus !
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3233
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: STP Ruine (15 KVA D1)

Bericht door Remco de Goede »

@ Ron,

Je doelt denk ik op de HBP die hier ook al problemen hadden? Weet niet precies wat de functie etc van de beste man was (mn frans is nogal magertjes) maar begreep van Danny (mn tolk :lol: ) dat we weg moesten, het enige engelse woordje wat de man sprak was: Fine! We zijn toen maar weer omgekeerd (met de auto) en hebben toen de auto maar in de wellblech beneden aan de heuvel geparkeerd en zijn lopend naar boven (609 en 119) gegaan. Heb het vermoeden dat het een boswachter oid is en ze misschien bang zijn voor ongelukken in de tunnels en schachten (op zich wel terecht want het is een behoorlijk linke locatie met de diepe schachten vanuit de 621 en 609. Mijns inziens kunnen ze ze beter echt goed dicht maken om dit soort problemen (en vooral vandalisme) te voorkomen. Nadeel is dan wel dat wij ze ook niet meer kunnen bezoeken.
Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 1413
Lid geworden op: 11 feb 2008, 11:33
Locatie: Stützpunkt Grüppe Katwijk
Contacteer:

Re: STP Ruine (15 KVA D1)

Bericht door Danny »

De muren in de souterrains zijn niet allemaal even stevig meer inderdaad. Flinke scheuren en bol staande muren zijn geen ongewoon gezicht daar. Linke soep, maar wel een schitterende locatie.
Katwijk in Oorlog - Wer zuerst schiesst, hat mehr vom Leben.
Panzerwerk
Berichten: 233
Lid geworden op: 21 feb 2008, 19:13

Re: STP Ruine (15 KVA D1)

Bericht door Panzerwerk »

Hoi,

Heeft er iemand toevallig een foto uit het Nachrichtenraum van de 609?
De bunker heb ik jaren geleden wel eens bezocht, maar in de tijd dat ik
binnen weinig foto's maakte ;-(

greetz

Peter
Tom Oliviers

Re: STP Ruine (15 KVA D1)

Bericht door Tom Oliviers »

Hoi peter, ik heb een kleine 100 foto's van die 609, enkel weet ik niet welk de nachrichtenraum is :lol:
kan je dit even op een kaartje weergeven? dan zet ik de foto's daarvan hierbij ;-)

ik kijk alvast even naar een kamer met veel kabels (waarschijnlijk dit wat je bedoeld.)

groetjes
Tom
Laatst gewijzigd door Tom Oliviers op 10 jan 2010, 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom Oliviers

Re: STP Ruine (15 KVA D1)

Bericht door Tom Oliviers »

Ok, heb het nachrichtenraum al gevonden op een bunkerplan, nu nog de foto's vinden...

Tom
Laatst gewijzigd door Tom Oliviers op 10 jan 2010, 15:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Tom Oliviers

Re: STP Ruine (15 KVA D1)

Bericht door Tom Oliviers »

Ziehier, drie foto's van het nachrichtenraum :geek:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met vriendelijke groet,
Tom Oliviers, BFA
Gebruikersavatar
+AW+
Berichten: 522
Lid geworden op: 03 jan 2009, 12:57
Locatie: Germany

Re: STP Ruine (15 KVA D1)

Bericht door +AW+ »

We also meet the men... if he see my german car he drive over the field and cry to us very bad french words.
But luckely or french friend RV was on my site and he spoke to him.

Its a Farmer how drive all view hours from the village to the cow barn at the end of the road and look for the animals.
So everytime he see a car there he start the hunting.

We have to go... but we ask him for a visit at the 669´s and the Area (he is the owner of that field)
He sad: If I say no... you will go extra ;-)

But he did´nt know we are with 4... and so 2 get in :P
btw.: please feel free to write in dutch because I can read it well.
Panzerwerk
Berichten: 233
Lid geworden op: 21 feb 2008, 19:13

Re: STP Ruine (15 KVA D1)

Bericht door Panzerwerk »

Hoi TOm,

Dank voor de foto's! Heb je er toevallig ook nog een die iets hoger genomen is ? Blijft een interessant type !

Peter
Tom Oliviers

Re: STP Ruine (15 KVA D1)

Bericht door Tom Oliviers »

That's strange that the owner went crazy, we saw him several years ago very often, we even camped near the underground garages and when he passes he said friendly hello to us. i think we saw him 3 - 4 times on that site. he never had problems with us. Possible some other bunkerteam did something wrond on that site, released his cows or other things. Maybe it is that why he is hunting down people now. It is from 2006 ago i was there, so i guess it happened after this time.

@Panzerwerk:

Nee, heb geen andere foto's van deze ruimte, dit zijn de enige drie foto's die ik in deze ruimte genomen heb. Is daar iets speciaal aan te zien ofzo?

Tom
Plaats reactie

Terug naar “AOK 15”