Dnjepr-stellung Antwerpen -- Fort 4

Algemene discussie over Belgische fortificaties
Tom Oliviers

Dnjepr-stellung Antwerpen -- Fort 4

Bericht door Tom Oliviers »

Hallo Allemaal,

heb men analoge foto's van fort 4 ingescand, deze dateren uit 2000...

Op het hoofdfront heb je daar een los-staande holtraverse voor een 47mm koepel (daterend uit 1908 of die periode). Tijdens een bezoek in 2000 vonden we hier een grote stock van leger-batterijen aan... deze waren zeer rot en aan het lekken in de ondergrond, echt een vettige bedoeling. De bovenste batterijen waren wel nog goed... In die periode kende ik immers nog niets van militaria af, ik was toen 15 - 16 jaar.

zo'n 6 jaar later kreeg ik te horen dat het belgisch leger deze rommel opgekuist heeft en dat het dus om batterijen van de Luftwaffe gaat... Alles is vernietigd ondertussen, ook dozen met mauserpatronen werden er tussen de batterijen uitgehaald... Dit is natuurlijk om te rotten als je dat achteraf hoort dat het luftwaffe materiaal was. Het enige wat ik hier nog van heb zijn deze twee foto's... gelukkig maar!

kent er iemand iets meer van dit type batterij? of het weldegelijk luftwaffe materiaal was?

Op de dozen zie je ELTAX - 90 Volt staan. maar ik meen er ook met 80 volt gezien te hebben...

Afbeelding

Afbeelding

met vriendelijke groet,

Tom Oliviers, Bunkerfreaks Antwerpen
Plaats reactie

Terug naar “België”