Broodje aap?

De Festung Hoek van Holland & Freie Küste tot aan Stp.Gr. Scheveningen
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3233
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Broodje aap?

Bericht door Remco de Goede »

Ontving volgende verhaal over een tunnel die onder Vineta zou moeten liggen, dit verhaal word verteld op het forum van oorlogsvondsten.nl (je moet echter een bepaalde status hebben om het te kunnen lezen) ik vind het weer een verhaal in de zin van de tunnel van HvH naar london maar dat is mijn bescheiden mening. Hebben jullie dit verhaal wel eens gelezen?

Er schijnt er dus wel 1 te bestaan. Deze is 100 jaar voor de tweede wereld oorlog aangelegd en ligt onder het stelsel wat velen al kennen. Je moet aan een touw een meter of 15 afdalen in een schacht waar je je armen niet zijdelings kunt strekken. Dat stelt opzich natuurlijk weinig voor maar je moet ook weer langs dat touw omhoog.
Ik heb alle materiaal en een universele klimgordel dus dat is geen probleem. De handelingen die je moet verrichten zijn ook goed te doen.
Je moet echter wel het lef hebben om terwijl je 40 meter onder de grond zit nog eens 15m blind af te dalen in een stelsel waar tunnels en bunkers liggen die op zijn vroegst uit 1829 zijn.
Niet alles is even stabiel en je moet weten wat je doet in zo'n omgeving als je er ook weer uit wilt komen.

Voordeel is dus wel dat alles daar nog origineel is, zoals de Duitsers het achter hebben gelaten. Zonder graffiti en grotendeels met de inrichting er nog in.
Bijvoorbeeld een grote bunker met een generator die zo groot is dat de bunker er omheen gebouwd moest worden, of een complete commandobunker.
Ik heb een originele handgetekende kaart en voor zover mij bekend is zijn er maar ongeveer 15 mensen die daarover beschikken.
Van de ingangen naar het stelsel die op die kaart staan is er slechts 1 overgebleven, de rest is afgedicht en volgestort of simpelweg gesloopt en begraven.
Tel daar de noodzaak van materiaal bij op en je weet zelf wel hoeveel mensen er nog zullen komen.
jantje beton

Re: Broodje aap?

Bericht door jantje beton »

Er loopt ook nog een soort gelijke tunnel naar het Forteiland in IJmuiden :D :D :D :D :D :D
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3233
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Broodje aap?

Bericht door Remco de Goede »

jantje beton schreef:Er loopt ook nog een soort gelijke tunnel naar het Forteiland in IJmuiden :D :D :D :D :D :D
Die liep toch door naar het Adelaarsnest? :D :lol:
Gebruikersavatar
Sebastiaan
Berichten: 174
Lid geworden op: 27 feb 2008, 21:59
Locatie: Nabij het Festung HQ IJmuiden
Contacteer:

Re: Broodje aap?

Bericht door Sebastiaan »

Hij past wel in het rijtje van onwaarschijnlijkheden, maar tot het tegendeel is bewezen kan het ook wel eens waar zijn. Zou deze ingang op het "huidige niveau" moeten zitten? De vraag die mij dan meteen te binnen schiet is waarom deze schacht nu nog niet gevonden is...
Gebruikersavatar
PdK
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:31
Locatie: HvH

Re: Broodje aap?

Bericht door PdK »

Ik zou het dolgraag geloven, wat een mooi verhaal..

Deze persoon heeft het ook nog over 'schijnt dus wel'. In wat voor context is dit geschreven op dat forum Remco? Ook een cafe :) ?
Sebastiaan schreef:tot het tegendeel is bewezen kan het ook wel eens waar zijn.
Hehe, daarom blijven dit soort broodjes zo lang houdbaar. Bewijs het maar is ja. Ik zie het liever andersom.
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3233
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Broodje aap?

Bericht door Remco de Goede »

Dat " schijnt dus wel" was van degene die mij het bericht doorstuurde, stond dus niet in het forum.
Gebruikersavatar
PdK
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:31
Locatie: HvH

Re: Broodje aap?

Bericht door PdK »

Hé Remco,

Dat hele stuk komt dus eigenlijk niet direct van het forum? Ik zie nu niet het onderscheid tussen jouw bericht of wat daaronder op een citaat lijkt.
Het wordt zo mysterieuzer en mysterieuzer..
pauldijkstra

Re: Broodje aap?

Bericht door pauldijkstra »

Remco de Goede schreef:Dat " schijnt dus wel" was van degene die mij het bericht doorstuurde, stond dus niet in het forum.
Op de laatste pagina m.b.t tot je broodje aap op dat bewuste forum: "Dat is inderdaad gewoon het stelsel geweest waar zo ongeveer half Nederland al in heeft rondgerend.
Of er dan plaats is zien we dan wel, er zijn op dit moment al een aantal leden die al "ingeschreven" staan. Als een van hen tegen die tijd niet meer mee wil dan kunnen we verder kijken."
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3233
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Broodje aap?

Bericht door Remco de Goede »

Kan jij het wel lezen Paul? Ik heb me geregistreerd maar kan dit onderdeel nog niet lezen.
pauldijkstra

Re: Broodje aap?

Bericht door pauldijkstra »

Remco de Goede schreef:Kan jij het wel lezen Paul? Ik heb me geregistreerd maar kan dit onderdeel nog niet lezen.
Wie niet sterk is moet slim zijn, Google cached gegevens op sites. Met een paar slimme truucs kan je gewoon de pagina's (ongeregistreerd) lezen: http://webcache.googleusercontent.com/s ... ent=safari
Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1073
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Broodje aap?

Bericht door Bas de Mos »

Heb toevallig lang geleden ooit het zelfde gedaan als Paul met dat topic. Heb er toen flink om kunnen lachen in ieder geval, wat mensen wel niet doen voor wat aandacht :D
marcel
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 feb 2011, 22:26

Re: Broodje aap?

Bericht door marcel »

Als je je registreerd moet je wel netjes schrijven en de hoofletters, puntjes en komma's niet vergeten. :roll:
Daar zijn ze daar heel erg streng mee. :mrgreen: Anders kom je er niet op. :cry:
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3233
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Broodje aap?

Bericht door Remco de Goede »

Zouden we hier ook moeten doen ;)
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Re: Broodje aap?

Bericht door WimVe »

Remco de Goede schreef:Zouden we hier ook moeten doen ;)
hhhm, laten we beginnen met een naam onder je stukje of op z'n minst in je profiel.
Of schamen mensen zich voor hun hobby ?
Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1073
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Broodje aap?

Bericht door Bas de Mos »

Plaats reactie

Terug naar “Festung Hoek van Holland”