Identificatie verzocht
Identificatie verzocht
Hallo Allemaal,
Soms koop je weleens wat (te) impulsief op ebay en onderstaande foto kan ik niet plaatsen.. Zie de achterzijde van de foto voor de locatie. Om welke Linie zou het hier moeten/kunnen gaan?
Soms koop je weleens wat (te) impulsief op ebay en onderstaande foto kan ik niet plaatsen.. Zie de achterzijde van de foto voor de locatie. Om welke Linie zou het hier moeten/kunnen gaan?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- maarten-stahlbeton
- Contacteer:
Re: Identificatie verzocht
Achterop staat de Griekse Metaxas-Linie, alhoewel het denkschrift deze bunker bij de Nestos-Riegelstellung plaatste.
Laatst gewijzigd door maarten-stahlbeton op 17 feb 2009, 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Lord of the Ringstand
Maarten, dank. De 'a' zag ik aan voor een 'e' en 'x' voor een 'n'. En die wist google niet te verbeteren voor me.
Snel de wiki pagina gelezen en interessant stukje.
Snel de wiki pagina gelezen en interessant stukje.
- Danny
- Contacteer:
Hallo mede betonvreters.
Een vriend van me heeft onlangs een leuk kaveltje foto's gekocht. Er zat echter een foto bij van een fort. (Zie onderstaande) Waarom deze foto tussen het lotje zat is ons nog steeds de vraag. Maar nog interessanter, welk fort is dit? Het fort lijkt me te groot om intussen afgebroken te zijn, dus er zal hier vast wel iemand zijn die dit kan thuisbrengen.
Groet,
Danny
(PS: Op het ronde bord staat alleen dat de brug toegankelijk is voor voertuigen tot 25 ton.)
Een vriend van me heeft onlangs een leuk kaveltje foto's gekocht. Er zat echter een foto bij van een fort. (Zie onderstaande) Waarom deze foto tussen het lotje zat is ons nog steeds de vraag. Maar nog interessanter, welk fort is dit? Het fort lijkt me te groot om intussen afgebroken te zijn, dus er zal hier vast wel iemand zijn die dit kan thuisbrengen.
Groet,
Danny
(PS: Op het ronde bord staat alleen dat de brug toegankelijk is voor voertuigen tot 25 ton.)
Katwijk in Oorlog - Wer zuerst schiesst, hat mehr vom Leben.
Hallo Danny,
dit is het fort van Huy te Belgie, dat nog door ons nederlanders is gebouwd worden.
Het fort bestaat nog steeds en men kan het ook bezoeken. Tijdens WOII was het in gebruik als gevangenis door de duitsers. Men kan er te voet naar toe of via een kabelbaan.
Groeten Andreas
dit is het fort van Huy te Belgie, dat nog door ons nederlanders is gebouwd worden.
Het fort bestaat nog steeds en men kan het ook bezoeken. Tijdens WOII was het in gebruik als gevangenis door de duitsers. Men kan er te voet naar toe of via een kabelbaan.
Groeten Andreas
- Danny
- Contacteer:
Hey Andreas,
Bedankt voor de identificatie! Ik ben niet zo'n fortenkenner, dus daar had ik zelf waarschijnlijk nooit achtergekomen
Groet,
Danny
Bedankt voor de identificatie! Ik ben niet zo'n fortenkenner, dus daar had ik zelf waarschijnlijk nooit achtergekomen
Groet,
Danny
Katwijk in Oorlog - Wer zuerst schiesst, hat mehr vom Leben.
Andreas schreef:
En aanvullend voor de sportliefhebbers: je kan er ook op de fiets heen (mits je héle goede benen hebt); de wielerklassieker "de Waalse Pijl" eindigt traditioneel bovenop de "Muur van Hoei". Eenmaal boven gekomen op deze helling sta je vrijwel bij het fort. Nadat de renners gefinished zijn, volgen traditioneel nog wat sfeer-plaatjes vanuit de helikopter. Het fort van Hoei is dan altijd in volle glorie te zien. Leuk als je van forten én fietsen houdtMM 305 schreef:...Men kan er te voet naar toe of via een kabelbaan....
https://3dfort.wordpress.com: Forten, bunkers en historisch geschut getekend
- Bas de Mos
- Contacteer:
Iemand enig idee wat dit moet voorstellen?
Staat boven de scharte in een bunker in Denemarken:
Hopelijk weet iemand het, want ik zit al de hele avond in verwarde toestand er naar te staren
Hopelijk weet iemand het, want ik zit al de hele avond in verwarde toestand er naar te staren
De Nederlandse Leeuw, of er heeft na de oorlog geen Peogeot-garage in gezeten...sirpsycho schreef:Iemand enig idee wat dit moet voorstellen?
- The Viking
- Contacteer:
Het doet mij denken aan Zion, de Hebreeuwse verwijzing naar Jeruzalem. Rastafaris gebruiken ter illustratie hier ook vaak een soortgelijke leeuw. Zouden het Joodse gevangen kunnen zijn?
Gr. Gertjan
Gr. Gertjan
Meer weten over Maassluis gedurende de bezetting? Kijk dan eens op: http://wo2maassluis.tumblr.com
- Bas de Mos
- Contacteer:
Grappig dat veel mensen er een leeuw in zien, ik zie het totaal niet. Ik zie meer een zaklamp met pootjes ofzo
Hij staat in een L411 zoeklichtbunker.
In de 645 daar staan twee zwaluwtjes boven de Scharte. Weet niet of het een serie is..
Nicht ärgern - Nur wundern!
- Robin de Goede
Tijd voor een Rorschach test Bassirpsycho schreef:Grappig dat veel mensen er een leeuw in zien, ik zie het totaal niet. Ik zie meer een zaklamp met pootjes ofzo
The fortification, once an object, tended to become a "subject".
Als het een leeuw moet zijn waar het wel wat van weg heeft inderdaad, heeft het wel een erg grote blokkerige staart...
Een grijs verleden...
Ik ga ook voor een Leeuw ...
Bas : In welke L411 staat dat dier
Ben um nog niet tegengekomen
Arthur : "Daar" is dus Blaavand !!! , En inderdaad mooie vogeltjes met een mooie brief (Veldpost ?).
Grtzz
Jan
Bas : In welke L411 staat dat dier
Ben um nog niet tegengekomen
Arthur : "Daar" is dus Blaavand !!! , En inderdaad mooie vogeltjes met een mooie brief (Veldpost ?).
Grtzz
Jan
http://www.festungeuropa.nl" target="_blank