Stp. XXIII L 'Stellung Biber'

De Stützpunktgruppe Oostvoorne.
BetonBijter
Donateur
Donateur
Berichten: 179
Lid geworden op: 21 okt 2015, 17:22

Re: Stp. XXIII L 'Stellung Biber'

Bericht door BetonBijter »

Lag op die gebogen raambak oorspronkelijk
nog een afdekking?
Ik ben van na de oorlog. En wil dat zo houden.
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3124
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Stp. XXIII L 'Stellung Biber'

Bericht door tim »

Adrie, komt er nog een rooster omheen, of een hekje?
kan me voorstellen dat de groenbeheerder zoiets eist :roll:
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Adrie
Berichten: 74
Lid geworden op: 11 mar 2008, 11:15
Locatie: Oostvoorne
Contacteer:

Re: Stp. XXIII L 'Stellung Biber'

Bericht door Adrie »

Ja we zijn er ook heel trots op .

Remco , laat ff weten waneer je komt ,komende weken zijn we er niet zo veel.

Komt inderdaad nog een rooster op , zoizo tegen vandalisme , maar de natuurbeheerder vroeg hier ook al om.

Er heeft vroeger geen rooster of afdekking opgezeten , was gewoon open en vrije doorgang voor het daglicht.

Zal binnenkort nog wat foto's posten
peterms50

Re: Stp. XXIII L 'Stellung Biber'

Bericht door peterms50 »

Een forum is er om kennis te delen en info. Ik heb dan ook geprobeerd achter de locatie van de kuver te komen met de fraaie beschildering in een pb, en nog naar iemand anders gemailt ook van dit forum (zal geen namen noemen). Echter correcte hulp bleef uit. Vorige week maandag maar het gebied in waar ik hem verwachte. Een 'bult' in die buurt moest ook een bunker bevatten, ook een plek gevonden waar al eens gegraven was en ja hoor, de eerste beste RAAK! zeer fraaie tekeningen erin! Bij afscheid alles netjes afgesloten. Later bij Wasserman ook nog mooie fotos gemaakt. Een zeer geslaagde dag werd het.
BunkerOwner

Re: Stp. XXIII L 'Stellung Biber'

Bericht door BunkerOwner »

....Prachtige staat!! :o :shock:
Houd hem maar goed verborgen/afgesloten.
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3124
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Stp. XXIII L 'Stellung Biber'

Bericht door tim »

Begrijpelijk dat men de locaties niet graag deelt..

Dat goed afsluiten is vooral ook belangrijk voor het behoud van de tekeningen/wanddecoraties in een bunker.

Deze gaan snel achteruit bij klimaatwisselingen :?
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
peterms50

Re: Stp. XXIII L 'Stellung Biber'

Bericht door peterms50 »

Tim, snap ik zeker, daarom nu ook weer netjes gedicht.

En begrijp wel dat men niet de gps locatie wil delen ivm vandalisme, maar ga er dan samen heen, verken de bedoeling van de ander. Zoiets zou ik dan doen.
Adrie
Berichten: 74
Lid geworden op: 11 mar 2008, 11:15
Locatie: Oostvoorne
Contacteer:

Re: Stp. XXIII L 'Stellung Biber'

Bericht door Adrie »

Ha Peter,

Ik begrijp dat jij in de bunker bent wezen kijken met de fresco's .
Naar wie heb jij het pbtje gestuurd?
Normaal gesproken ( zoals Tim al zei) zijn wij niet echt happig op bunkerspitters in de stelling.
Maar via pb of gewoon een vraag op forum proberen we wel altijd met diegene een daagje te plannen om te kijken .

Maar zelf heb ik geen pb gehad .
peterms50

Re: Stp. XXIII L 'Stellung Biber'

Bericht door peterms50 »

Hoi, ik ga hier geen andere liefhebbers 'zwart' maken dus laat het hierbij...

Overigens de Wasserman gevonden via een Duitse site, en niet zoals hij op EEN bunkersite bewust verkeerd staat ingetekend op de plattegrond...
Als je het niet wil delen laat het dan achterwege, maar geef geen vaudte info. Dat vind ik echt kwalijk. En na een mailtje over dat misverstand 'niet thuis' 'geven...zucht

Maar jou bericht geeft er blijk van dat niet iedereen alle verkregen info alleen voor zich zelf wil houden dat vind ik fijn te lezen!


grt, Peter

(ps. Adrie ik zal je een pb sturen)
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Stp. XXIII L 'Stellung Biber'

Bericht door Remco de Goede »

Peter,

Ik krijg bijna wekelijks mailtjes van mensen die nav mn site om locaties vragen die 'gevoelig' zijn en tenzij ik mensen ken geef ik ook geen locaties op, puur omdat je niet weet wat de ander zn plannen zijn. Met iedereen op stap gaan heb ik simpelweg geen tijd voor. Dat er mensen zijn die onjuiste locaties opgeven kan ik om eerder genoemde redenen wel begrijpen. Ikzelf zet bij dit soort locaties helemaal geen verwijzingen naar de plek maar ieder zn ding.
peterms50

Re: Stp. XXIII L 'Stellung Biber'

Bericht door peterms50 »

Remco de Goede schreef: 11 apr 2017, 20:15 Peter,

Ik krijg bijna wekelijks mailtjes van mensen die nav mn site om locaties vragen die 'gevoelig' zijn en tenzij ik mensen ken geef ik ook geen locaties op, puur omdat je niet weet wat de ander zn plannen zijn. Met iedereen op stap gaan heb ik simpelweg geen tijd voor. Dat er mensen zijn die onjuiste locaties opgeven kan ik om eerder genoemde redenen wel begrijpen. Ikzelf zet bij dit soort locaties helemaal geen verwijzingen naar de plek maar ieder zn ding.
Ha Remco, ik snap zeker jou motivatie. Maar iets bewust anders op een kaart zetten is zo kinderachtig (was niet op jou site..). Dan beter om het achterwege te laten.

Maar je had best mee gemogen hoor ;-)
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Stp. XXIII L 'Stellung Biber'

Bericht door AvB »

Sorry maar je zit te zuchten en vindt het kinderachtig dat sites 'opzettelijk' de locatie verkeerd plaatsen. Misschien was dat wel niet opzettelijk. En uiteindelijk is het allemaal beschermd gebied en verboden terrein dus niet vreemd als mensen dat niet zomaar willen delen. Je kan ook gewoon een boek kopen of archiefonderzoek doen, de kaart bekijken en er heen lopen zonder te zeuren over allemaal collega's.
Nicht ärgern - Nur wundern!
peterms50

Re: Stp. XXIII L 'Stellung Biber'

Bericht door peterms50 »

AvB schreef: 12 apr 2017, 11:00 Sorry maar je zit te zuchten en vindt het kinderachtig dat sites 'opzettelijk' de locatie verkeerd plaatsen. Misschien was dat wel niet opzettelijk. En uiteindelijk is het allemaal beschermd gebied en verboden terrein dus niet vreemd als mensen dat niet zomaar willen delen. Je kan ook gewoon een boek kopen of archiefonderzoek doen, de kaart bekijken en er heen lopen zonder te zeuren over allemaal collega's.
Dat verkeerd noteren van bijv de Wasserman gebeurt opzettelijk. Dus express andere bunkeristen op verkeerde been zetten.
En dan vind ik dat idd kinderachtig, iets dat ik mededeel.
Niet delen kan ik inkomen, zeker. Maar verkeerd weergeven in overzichtkaart dus niet.
En info kan je juist mooi delen op een voorziening als een Forum het is er voor!(een pb is tenslotte niet voor jan en alleman zichtbaar..), een boek kopen kan inderdaad altijd nog. Ik heb zelf idd uiteindelijk onderzoek gedaan en direct juist geprikt ;-)

En zoals reeds gemeld, ga er dan samen heen en lukt dat niet, kan er heus wel een andere liefhebber mee.
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Stp. XXIII L 'Stellung Biber'

Bericht door AvB »

Het is altijd afwegen. Door het delen van de Wassermann info via boek en website is dat compleet flink verpest. Wandschilderingen door debiele uit het herakliet gesloopt, tekeningen achteruit etc...
Nicht ärgern - Nur wundern!
Jo_123
Berichten: 70
Lid geworden op: 15 okt 2016, 17:34

Re: Stp. XXIII L 'Stellung Biber'

Bericht door Jo_123 »

Ik kan mij best voorstellen dat mensen locaties opzettelijk foutief vermelden. Gebeurt op de Duitse fora waar ik actief ben in ieder geval heel veel. Is inderdaad om de locatie te beschermen tegen mensen met minder goede bedoelingen.
Het is heel simpel, vergelijk maar eens foto's van een mooie, relatief onbekende bunker van bv 5 jaar geleden met foto's van vandaag de dag. Over het algemeen zie je de verschillen wel. En niet ten goede van de bunker.

Kortom, ik kan er niet boos om worden. Zelf zoeken geeft ook veel meer voldoening en zo moeilijk zijn de bunkers van de Atlantikwall nu ook weer niet te vinden als je dat vergelijkt met bijvoorbeeld Westwalltunnels (waar ik dan vooral naar zoek). ;)
Plaats reactie

Terug naar “Stp.Gr. Oostvoorne”