hoi allen, een vraag:
wie kan mij helpen aan informatie (een stellingkaart of archieftoegang? ) over deze batterij gelegen in de stelling van den helder?
in kustverdediging 1900-1940 staat wel (globaal) de locatie van de batterij, maar verder niks bruikbaars..
alvast bedankt, gr, tim
4e batterij van 7 cm lang 40 ''zanddijk''
4e batterij van 7 cm lang 40 ''zanddijk''
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Re: 4e batterij van 7 cm lang 40 ''zanddijk''
Hoi Tim,
Volgens mij heb ik nog wel wat, maar ik beloof niks. We hebben het er morgen over!
Gr,
Paul
Volgens mij heb ik nog wel wat, maar ik beloof niks. We hebben het er morgen over!
Gr,
Paul
ik zie het wel verschijnen
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
- ducatim901
Waarschijnlijk ligt er nog wel wat in het Noordhollandsarchief of in het NA, het standaard verhaal heb ik wel gevonden maar dit heeft Senór Verbeek ook gebruikt.
de meeste kaarten heb ik wel gevonden maar enige steekhoudende info over wat waar zat....niet echt, gelukkig is er nog de OB van Rogier Peeters....
http://www.geocities.com/Pentagon/Barracks/1247/" target="_blank
Misschien zit er in NIMH nog wel een "after action report", na de oorlog werd diverse officieren en minderen van de verschillende wapens gevraagd of ze hun verhaal op papier wilden zetten, de verhalen zijn gebruikt voor de groene serie.
Groeten Jack.
de meeste kaarten heb ik wel gevonden maar enige steekhoudende info over wat waar zat....niet echt, gelukkig is er nog de OB van Rogier Peeters....
http://www.geocities.com/Pentagon/Barracks/1247/" target="_blank
Misschien zit er in NIMH nog wel een "after action report", na de oorlog werd diverse officieren en minderen van de verschillende wapens gevraagd of ze hun verhaal op papier wilden zetten, de verhalen zijn gebruikt voor de groene serie.
Groeten Jack.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!