Sloop V149 in Utrecht

Duitse stellingen in het achterland als versterkte steden, Stp.Gr. Moerdijk, De Vordere en Hintere Wasserstellung, Eendrachtstellung, Pantherstelllung en radarlocaties
Rob Mans

Re: Sloop V149 in Utrecht

Bericht door Rob Mans »

Als de aarde al voor de 25ste is weggehaald, ga ik die middag nog maar even een kijkje nemen ;)

Groetjes,
Rob
Rob Mans

Re: Sloop V149 in Utrecht

Bericht door Rob Mans »

Remco de Goede schreef:Zojuist via zeer betrouwbare bronnen te horen gekregen dat vanaf 21 April de sloopwerkzaamheden gaan beginnen. Eerst wordt de aarde van de bunker gehaald, vervolgens is er op 25 April nog een openmiddag voor geinteresseerden gepland en dan gaat hij daarna snel tegen de vlakte :( :cry:
Klopt het dat op de 25ste april nog een mogelijkheid is om de bunker te kunnen betreden? Of is het van horen zeggen, want ik kan nergens iets over vinden.

Groetjes,
Rob
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3233
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Sloop V149 in Utrecht

Bericht door Remco de Goede »

Kreeg ik via de gemeente te horen, maar heb verder ook niks meer vernomen.
Rob Mans

Re: Sloop V149 in Utrecht

Bericht door Rob Mans »

Ik heb nog kontakt opgenomen met die band die daar hun oefenruimte hadden, maar wisten verder ook niets van een open middag. Ik ga nog wel ff rondvragen.

Groetjes,
Rob
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3233
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Sloop V149 in Utrecht

Bericht door Remco de Goede »

Rob,

Er is een mailtje uit gegaan naar de ambtenaar die ons vertelde over de opendag, hou je op de hoogte!
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3233
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Sloop V149 in Utrecht

Bericht door Remco de Goede »

Allen,

Volgende bericht ontvangen van Gemeente Utrecht.

"Quote"

Aanstaande dinsdag (21 April) word de aannemer bekend.
25 april is komen te vervallen mijn opdrachtgever vind het allemaal te omslachtig?
Donderdag middag 23 april is een uitleg aan de plaatselijke pers.

"Unquote"

Er zal dus geen "legale" opendag meer zijn, misschien kan je het op een accoordje gooien met de sloper als je nog perse binnen wilt kijken.

Rob.

Neem aan dat je ons op de hoogte houd met foto's over de voortgang :?
jopaerya
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 feb 2008, 20:41

Re: Sloop V149 in Utrecht

Bericht door jopaerya »

Hallo

"25 april is komen te vervallen mijn opdrachtgever vind het allemaal te omslachtig? " Sommige mensen zullen ook is moeten werken .
Ik heb enkele verzoeken om de bunker nog te bezoeken uit Belgie en Duitsland , is het nou zoveel moeite om de bunker open te doen ,
ook de verzoeken per E-mail naar de popband geven geen soelaas ( nog steeds geen reactie ) . Heeft er iemand contacten met de
gemeente Utrecht of weet waar ik moet zijn voor een aanvraag ???

Groeten Jos
Rob Mans

Re: Sloop V149 in Utrecht

Bericht door Rob Mans »

Jos,

De popband heeft sinds kort niet meer hun oefenruimte in de bunker....denk dat je daarom geen reactie krijgt van hun zijde. Ben zelf jaren geleden is bezig geweest om de bunker te kunnen betreden. Ben toen de gemeente gaan bellen met het resultaat dat ik werkelijk van de ene afdeling naar de ander werd gestuurd. Uiteindelijk was het resultaat dat ik weer terug bij af was. Heb net nog even op de site van de gemeente gekeken maar ik heb niet zo'n verstand van ambtenarij :roll:
Misschien toch ook maar de gemeente bellen en hopen dat je met " van het kastje naar de muur gestuurd worden " toch de goeie aan de lijn krijg.


Remco,

Uiteraard zal ik de voortgang van de sloop op het forum zetten ;)

Groetjes,
Rob
Gebruikersavatar
Bunkertju
Berichten: 878
Lid geworden op: 12 feb 2008, 15:56
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Sloop V149 in Utrecht

Bericht door Bunkertju »

Jammer allemaal weer ...

Zo makkelijk een open (Mid)dag te organiseren voor mensen die nog eens de bunker willen bekijken voordat hij gesloopt gaat worden.
Vrijwilligers in overvloed om alles goed te organiseren denk ik zo ... Konden we misschien nog een mini-forum middagje organiseren.
Maar goed ...

Remco : Bedankt voor het proberen :D

Rob : Als de aarde weg is wil ik graag nog wat foto's maken (En met mij velen) ... Wil je me (Ons) op de hoogte stellen wanneer de
aarde eraf is Thx :D
Rob Mans

Re: Sloop V149 in Utrecht

Bericht door Rob Mans »

Bunkertju schreef:Jammer allemaal weer ...

Zo makkelijk een open (Mid)dag te organiseren voor mensen die nog eens de bunker willen bekijken voordat hij gesloopt gaat worden.
Vrijwilligers in overvloed om alles goed te organiseren denk ik zo ... Konden we misschien nog een mini-forum middagje organiseren.
Maar goed ...

Remco : Bedankt voor het proberen :D

Rob : Als de aarde weg is wil ik graag nog wat foto's maken (En met mij velen) ... Wil je me (Ons) op de hoogte stellen wanneer de
aarde eraf is Thx :D
Komt in orde ;)

Groetjes,
Rob
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3233
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Sloop V149 in Utrecht

Bericht door Remco de Goede »

Ik ga misschien op korte termijn nog naar de bunker waar we de betreffende ambtenaar zullen ontmoeten, ik zal proberen om te vragen of er nog iets mogelijk is.
Rob Mans

Re: Sloop V149 in Utrecht

Bericht door Rob Mans »

Remco de Goede schreef:Ik ga misschien op korte termijn nog naar de bunker waar we de betreffende ambtenaar zullen ontmoeten, ik zal proberen om te vragen of er nog iets mogelijk is.
Remco,

Mocht die ambtenaar moeilijk doen, stel dan voor of het ook mogelijk is om het doordeweeks te laten plaatsvinden. Voor veel van die ambtenaren is het weekend zo belangrijk, die willen dan geen tijd besteden voor een aantal bunkerliefhebbers.......behalve als het onder werktijd is :D

Ben net nog wezen kijken bij de bunker.... er is niets te zien dat op wijst dat er een begin word gemaakt. Nog geneens een hek of wat dan ook. Van de week ga ik weer is polshoogte nemen.
Groetjes,
Rob
Rob Mans

Re: Sloop V149 in Utrecht

Bericht door Rob Mans »

Hallo allemaal,

Ben net wezen kijken bij de V149 bij Ouderijn. Er is een begin gemaakt met het vrijmaken van struiken en bomen op het dak. Er ligt nog wel een berg zand op......
Hier een drietal foto's.... ;)
DSC_0011.JPG
DSC_0005.JPG
DSC_0001.JPG
Groetjes,
Rob
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
The Viking
Berichten: 252
Lid geworden op: 07 sep 2008, 21:24
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Sloop V149 in Utrecht

Bericht door The Viking »

Hallo u allen....

Kwam net een artikel in het AD Utrecht tegen met een filmpje! Kunnen jullie toch een beetje binnen kijken.

http://www.ad.nl/video/3172755/Unieke_b ... lazen.html

Groet Gertjan 8-)
Meer weten over Maassluis gedurende de bezetting? Kijk dan eens op: http://wo2maassluis.tumblr.com
Gebruikersavatar
wattman
Donateur
Donateur
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 feb 2008, 21:06
Locatie: Dutch Metro-land

Re: Sloop V149 in Utrecht

Bericht door wattman »

De situatie op vrijdagmiddag. Helaas zat de zon niet mee, en ik had geen zin om nog meer dan een uur te gaan wachten tot de zon wel goed zou komen te staan. Er worden al wat interessante details zichtbaar. De Offener Beobachter lijkt zo wel een middeleeuwse muurtoren.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “Overige Duitse stellingen in Nederland”