Bunkers omgeving Rockanje

De Stützpunktgruppe Oostvoorne.
patje184

Bunkers omgeving Rockanje

Bericht door patje184 » 10 nov 2019, 12:04

Hey,

Ik ben al een tijdje op zoek naar oude stellingen en bunkers in omgeving van Rockanje. Ik heb via RAF luchtfoto's gezien dat er bij de pannepad en boven het quackjes water een hoop bunkers staan of hebben gestaan. Ik weet dat de bunkers welke schadelijk waren voor de zeewering weggehaald zijn. Maar volgens de rapporten zoals ik heb begrepen zijn alle bunkers achter de zeewering/duinen niet opgeruimd of opgeblazen. Het Flak kanon welke nu bij de biber staat is afkomstig bij Rockanje quack. Weten jullie nog locaties in Rockanje waar bunkers staan?

Ik heb de luchtfoto's eerst opgezocht bij dotkadata, de vluchtnummers heb ik erna bij de wageningen universiteit Raf (site hieronder) ingevuld. Dan kan je alle luchtfoto's tijdens de tweede wereldoorlog bekijken op redelijk normaal kwaliteit(beter als bij dotkadata zelf). Tevens worden de locaties op googlemaps aangegeven zodat je altijd goed zit met de foto's en dus niet hoeft in te schatten waar het ongeveer zit.

https://library.wur.nl/WebQuery/geoportal/raf
De site wil soms nog wellis slecht foto's laden. In dat geval moet je de site blijven herladen tot hij het weer doet. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

Ik hoor graag van jullie

Mvg Patrick

Plaats reactie

Terug naar “Stp.Gr. Oostvoorne”