WO 1 bunkers verplaatst Bergen op Zoom
- Remco de Goede
- Contacteer:
Re: WO 1 bunkers verplaatst Bergen op Zoom
uit pzc
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Leuk initiatief!
Moest wel even fronsen bij de tekst "Nog nooit eerder werden er bunkers in zijn geheel verplaatst". Dit is natuurlijk typisch krantenblabla; Jaren geleden werd al een stekelvarken in Zeeland (Zanddijkstelling geloof ik) een stukje verplaatst, en recenter nog hadden we de verhuizing van het Scheveningse S-kazemat naar het geniemuseum!
Moest wel even fronsen bij de tekst "Nog nooit eerder werden er bunkers in zijn geheel verplaatst". Dit is natuurlijk typisch krantenblabla; Jaren geleden werd al een stekelvarken in Zeeland (Zanddijkstelling geloof ik) een stukje verplaatst, en recenter nog hadden we de verhuizing van het Scheveningse S-kazemat naar het geniemuseum!
https://3dfort.wordpress.com: Forten, bunkers en historisch geschut getekend
- Remco de Goede
- Contacteer:
En de 134 aan de maasdijk bij HvH niet te vergetensvdb10 schreef:Leuk initiatief!
Ook een S3 bij Veenendaal is opgetild wegens de verbreding van de snelweg aldaar.
De Scheveningse S3 is trouwens in twee delen naar Vucht verreden.
De Scheveningse S3 is trouwens in twee delen naar Vucht verreden.
En dat emplacement van de Vordere Wasserstellung(geen bunker, wel verdedigingswerk). Misschien bedoelen ze eerste W.O. 1 bunker? Daarnaast zijn het natuurlijk geen kenners op het gebied van bunkers en is het al lang fijn dat er aandacht aan besteed wordt.
Een grijs verleden...
- ducatim901
Verdere aanvullingen op de verplaatsingen; KAP in Vlissingen, Tobruks van het Staelduinschebos naar Wassenaar en de ingebetonnerde tank en tobruk van het oorlogs en verzetsmuseum in Overloon.
Ongetwijfeld zal ik er nog wel wat missen maar er zijn wel vaker verplaatsingen geweest.
JK
Ongetwijfeld zal ik er nog wel wat missen maar er zijn wel vaker verplaatsingen geweest.
JK
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Van batterie wasserturm is enige jaren terug ook een tobruk verplaatst.. naar verluid ook naar rijksdorp?
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung