Algemene Vragen

Gebruikte Radar en diverse Zend- Ontvangmiddelen
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3125
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Algemene Vragen

Bericht door tim »

Gave vondst!

Een oud tante van me is FlaK of luftwaffe helferin geweest. Helaas was ik te jong toen ze stierf om het Hoe en waarom te kunnen vragen..
Wat ik ervan weet is dat ze hier in Scheveningen verliefd op een Duitser is geworden, en hem achterna gereisd naar Duitsland. Toen ze daar een tijdje was werd hij overgeplaatst naar Rusland :roll:

Na de oorlog is ze geïnterneerd geweest (gewerkt voor vreemde krijgsmacht), en omdat ze niks meer van hem vernomen had aangenomen dat hij gestorven was aan het oostfront verder gegaan met haar leven.

15 jaar later, ze hadden een nieuwe man leren kennen en getrouwd (die haar slecht behandelden verrot sloeg), stond ie aan de deur.. op zoek naar zn grote liefde. Strafkamp in Rusland overleefd en dan deze teleurstelling!

Zou bijna een script voor een film kunnen zijn :shock:
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
BunkerKB
Berichten: 177
Lid geworden op: 06 jun 2011, 16:53

Re: Algemene Vragen

Bericht door BunkerKB »

Kort maar een mooi verhaal. Zeker iets voor een film. Mijn vraag, hoe is het afgelopen nadat ie aan de deur stond.
gr.Ron
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3125
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Algemene Vragen

Bericht door tim »

Ha Ron,
ze is bij haar man gebleven (had inmiddels kindje of kindjes) en de man is teleurgesteld weggegaan :roll:
De zussen (o.a. mijn oma) hebben er destijds een liedje of wijsje op verzonnen. Ik begreep dat ze het op haar sterfbed nog gezamelijk gezongen hebben.

Wel grappig want ik denk dat er bijna in elke familie dramatische dingen hebben afgespeeld maar ik vond het toch wel een aangrijpend verhaal toen ik het hoorde.
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Plaats reactie

Terug naar “Radar en andere Zend- Ontvangmiddelen”