Hintere Wasserstellung resten?

Duitse stellingen in het achterland als versterkte steden, Stp.Gr. Moerdijk, De Vordere en Hintere Wasserstellung, Eendrachtstellung, Pantherstelllung en radarlocaties
Plaats reactie
David-Ross

Hintere Wasserstellung resten?

Bericht door David-Ross »

Was vandaag op de Spinolaschans ten noorden van Breda. Op de wal aan de noordzijde van de schans en op het noordwestelijk bastion zitten op min of meer regelmatige afstand van elkaar vergravingen. Ze doen denken aan restanten van schuttersputten. Het ten noorden van de Spinolaschans gelegen Markkanaal maakte deel uit van de Hintere Wasserstellung. Is het dan vreemd om te denken dat de schuttersputten wel eens van Duitse makelij zouden kunnen zijn?
Wie kan hier meer over vertellen?

Heb wel foto's, maar dit soort vergravingen zijn op de foto nauwelijks te herkennen. Wacht nog altijd op een betaalbare 3D camera.

David
Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1073
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Hintere Wasserstellung resten?

Bericht door Bas de Mos »

Hoi David, 3D foto's maken is vrij simpel te doen met elke camera. Check dit programmatje maar eens: http://stereo.jpn.org/eng/stphmkr/

Ik heb er in het verleden veel gemaakt. Gewoon een foto maken, een stap opzij te zetten en weer een foto maken, vervolgens plaatste ik ze naast elkaar en als je lichtelijk scheel kijkt zie je dan een tof 3D effect er in. Het bovenstaande programmatje kan er als het goed is ook een anaglyph van maken, zo'n 3D foto die je met een brilletje kan bekijken. Werkt het zelfde met een stap opzij doen tijdens het maken van de foto's. Het werkt in ieder geval super voor loopgraven enzo.
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4027
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Hintere Wasserstellung resten?

Bericht door ducatim901 »

Tijdens de gevechten in Brabant hebben de (dacht Ik) Engelse troepen de schans gebruikt als steunpunt.
oen ik een paar jaar geleden de schans bezocht waren er mensen aan het piepen.
Zij hadden wel verschillende hulzen uit de grond gehaald maar het type weet ik niet meer, ik dacht 9mm Duits.
Mogelijk hebben Duitse eenheden er ook geoefend.
JK
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Plaats reactie

Terug naar “Overige Duitse stellingen in Nederland”