Fort bij Tienhoven

Fortificaties onderdeel van bijv. de Nieuwe Hollandse Waterlinie en de Stelling van Amsterdam
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dikkieturf
Berichten: 1057
Lid geworden op: 21 apr 2011, 05:52
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Fort bij Tienhoven

Bericht door Dikkieturf »

Beste forumleden,

Van het fort bij Tienhoven is inmiddels niet veel meer over dan een ruïne. Toch is het wel een interresant object met name door de aanwezigheid van een aantal damsluizen die of in goede staat zijn of prachtig gerestaureerd. Van de mobilisaties en de naoorlogse tijd is van het fort vrijwel niets te vinden.

Ik heb inmiddels een naslagwerkje van het fort gemaakt. De voorlopige versie is aan te vragen via een persoonlijk bericht.

Hierbij wil ik ook een oproep plaatsen om dit fort meer bekendheid te geven. Hebben jullie nog materiaal over fort bij Tienhoven dat ik mag en kan gebruiken willen jullie dit dan s.v.p. ter beschikking stellen? Vooral foto's van de binnenzijde van de geboewen zijn zeer zeldzaam.

Bij voorbaat dank.

Dikkieturf
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Foto's, tekeningen en documenten van de Waterlinie kunt u kosteloos opvragen via een PB. Stuur dan wel FFFFFFFFFFF je mailadres mee!
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4030
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Fort bij Tienhoven

Bericht door ducatim901 »

Ola Dikkie,
Ik heb nog wel een leuke kaart.
T'is wel zo dat er van de VIS Kazemat niets is gekomen.
Later is er een G-Kazemat neergezet waar de restanten nog steeds van te zien zijn.
JK
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Gebruikersavatar
Dikkieturf
Berichten: 1057
Lid geworden op: 21 apr 2011, 05:52
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Fort bij Tienhoven

Bericht door Dikkieturf »

Ducatim,

hele mooie kaart. Ik ga hem zeker gebruiken in de volgende versie. Tot wederdienst bereid.

Dikkieturf
Foto's, tekeningen en documenten van de Waterlinie kunt u kosteloos opvragen via een PB. Stuur dan wel FFFFFFFFFFF je mailadres mee!
Gebruikersavatar
Barst
Berichten: 627
Lid geworden op: 29 mar 2008, 09:10

Re: Fort bij Tienhoven

Bericht door Barst »

Gebruikersavatar
Dikkieturf
Berichten: 1057
Lid geworden op: 21 apr 2011, 05:52
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Fort bij Tienhoven

Bericht door Dikkieturf »

Hoi Barst,

hartelijk dank voor je bijdrage. Een aantal foto's had ik al maar ik ben erg blij met je aanvullende info.

Groet,

Dikkieturf
Foto's, tekeningen en documenten van de Waterlinie kunt u kosteloos opvragen via een PB. Stuur dan wel FFFFFFFFFFF je mailadres mee!
Plaats reactie

Terug naar “Fortificaties van 1812 tot 1922”