Landfront Vlissingen

Het Verteidigungsbereich Vlissingen & Freie Küste Walcheren
Tom Oliviers

Landfront Vlissingen

Bericht door Tom Oliviers »

Ok, probleem opgelost, bedankt Jan !!

Bunkerfreak Tom
Laatst gewijzigd door Tom Oliviers op 03 mar 2010, 14:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Tom Oliviers

Re: Landfront Vlissingen

Bericht door Tom Oliviers »

Hoi allemaal, ben nog steeds vollenbak met het kmz-bestand van Landfront Vlissingen bezig. Ik ben reeds aangekomen bij de twee verdwenen 630'ers nabij de Braamweg. Doch van één bunkerloctie ben ik niet zeker of die 630 weldegelijk weg is... En om het even nog gekker te maken, Als ie er nog staat lijkt ie toch sterk op een 634 !!

Afbeelding

kan er iemand even helpen of dit weldegelijk een 630 is/was...

groetjes
Tommeke
Tom Oliviers

Re: Landfront Vlissingen

Bericht door Tom Oliviers »

Nog een vraagje,

Hoeveel 700's stonden er op het landfront? voor zover ik eraan uit kan, ik zit nu op 3x700 en 2x 680... één 700 aan fort rammekens, één 700 op het einde van de pz-mauer en de AT-gracht, en dan nog een 700 (waarvan ik niet zeker ben) nabij die half afgebroken boerderij 2/3 linksboven de muur...

Tom
Tom Oliviers

Re: Landfront Vlissingen

Bericht door Tom Oliviers »

Na twee dagen hard labeur is ie eindelijk klaar:

Landfront Vlissingen:
Afbeelding
(klik op de foto op hem volledig te zien)
Geel is PAK, Groen is MG

Enkel ben ik van een paar dingen niet zeker, zoals de exacte locatie van de 631 nabij Wn Carmen, ook zijn schootsveld is niet met 100% zekerheid. Ook de twee (van de drie ?? ) bovenste 700-bunkers zijn nog steeds een vraagteken, ik heb hier de schootsvelden bij ingewerkt, maar ook hier ben ik niet 100% zeker of deze juist zijn. Verder heb ik die spookbunker die lijkt op een 634 aangeduid als een 630 met ook een schootsveld...

Dus het is niet helemaal juist die landfront kaart. Maar het gemakkelijke met kmz-files is dat je ze nog kan aanpassen wanneer ik de juiste info vind.

Het kmz-bestand komt later op m'n website, ik moet nu nog alle foto's knippen, bewerken, informatie bijzetten,... wat ook nog wel een hele job is. Dus dat is voor later. Ik zet in elk geval de link naar die KMZ-file wanneer hij met foto's uitgebreid is en op men webstekkie staat.

Graag vele opmerking!

Bunkerfreak Tom
Tom Oliviers

Re: Landfront Vlissingen

Bericht door Tom Oliviers »

Dit is het stuk met die 700type- bunkers waar ik absoluut niet zeker van ben... Hulp altijd welkom!

Afbeelding

Tom Oliviers, BFA
Annelies

Re: Landfront Vlissingen

Bericht door Annelies »

Pfoe ik kan je er niet bij helpen, maar het gaat er gaaf uitzien!
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 210
Lid geworden op: 26 feb 2008, 17:12

Re: Landfront Vlissingen

Bericht door Maarten »

Tom Oliviers schreef: Doch van één bunkerloctie ben ik niet zeker of die 630 weldegelijk weg is...
Die is weg.
Gebruikersavatar
Janus X
Berichten: 714
Lid geworden op: 15 nov 2009, 02:28
Locatie: Koudekerke (zld)

Re: Landfront Vlissingen

Bericht door Janus X »

Tom Oliviers schreef:Na twee dagen hard labeur is ie eindelijk klaar:

Landfront Vlissingen:
Afbeelding
(klik op de foto op hem volledig te zien)
Geel is PAK, Groen is MG

Enkel ben ik van een paar dingen niet zeker, zoals de exacte locatie van de 631 nabij Wn Carmen, ook zijn schootsveld is niet met 100% zekerheid. Ook de twee (van de drie ?? ) bovenste 700-bunkers zijn nog steeds een vraagteken, ik heb hier de schootsvelden bij ingewerkt, maar ook hier ben ik niet 100% zeker of deze juist zijn. Verder heb ik die spookbunker die lijkt op een 634 aangeduid als een 630 met ook een schootsveld...

Dus het is niet helemaal juist die landfront kaart. Maar het gemakkelijke met kmz-files is dat je ze nog kan aanpassen wanneer ik de juiste info vind.

Het kmz-bestand komt later op m'n website, ik moet nu nog alle foto's knippen, bewerken, informatie bijzetten,... wat ook nog wel een hele job is. Dus dat is voor later. Ik zet in elk geval de link naar die KMZ-file wanneer hij met foto's uitgebreid is en op men webstekkie staat.

Graag vele opmerking!

Bunkerfreak Tom


Ha die Tom,


De vermeende 634 van je was echt een 630, zie luichtfoto's op http://www.watwaswaar.nl" target="_blank
de andere 630 heb ik nog gezien voor de sloop ;)
Het schootsveld van de 631 bij Fledermeus is ook wel vrij zeker, ik weet niet of je een overzichts plattegrondje heb uit het boek van Hasn Sakkers, V.B. Vlissingen.
Daar staat heel veel info in.

Gr, Ramon
Wahnsinnige Fahrt Voraus !
Gebruikersavatar
Janus X
Berichten: 714
Lid geworden op: 15 nov 2009, 02:28
Locatie: Koudekerke (zld)

Re: Landfront Vlissingen

Bericht door Janus X »

Maarten schreef:
Tom Oliviers schreef: Doch van één bunkerloctie ben ik niet zeker of die 630 weldegelijk weg is...
Die is weg.

Idd, en om helemaal de spijker op zijn kop te slaan, er staat al ruim 20 jaar een riool gemaal op die locatie
Wahnsinnige Fahrt Voraus !
Tom Oliviers

Re: Landfront Vlissingen

Bericht door Tom Oliviers »

Ik heb deels mijn eigen foto's gebruikt, een kaartje van Vlissingen met "alle" bunkers erop aangeduid, en dan voor het deel van de 700 en 680'ers, heb ik van bunkersite.com (er stond daar een zwart-wit foto op, jammer genoeg van mindere kwaliteit, maar door deze foto op te slagen en in te zoomen, heb ik de bunkers min of meer kunnen zien (voor de afgebroken 680 toch, die andere twee 700-ers ben ik niet zeker.).

Tom
Tom Oliviers

Re: Landfront Vlissingen

Bericht door Tom Oliviers »

Bedankt voor die link naar wat-was-waar !!

SUPER website, jammer dat niet het hele grondgebied als luchtfoto van 1944 erop staat...
Maar ik heb een hele opheldering kunnen bekijken tussen de aansluiting AT-gracht en pz-mauer. Daar zie ik géén 700 staan, maar wel een ringstand en nog een stukje höckerlinie. Nabij die half afgebroken boerderij zie je wel een silhouwet van een 700 (zelfde afmetingen als die bij fort rammekens). Kan best kloppen, die aan rammekens schiet noord, die aan die boerderij zuidwaarts, en het stuk boven die bovenste 700 word bedekt door de afgebroken 680. dus ik heb die derde 700 verwijderd.

Verder zie ik boven de bovenste 700 contouren van een manschappenbunker (??) voorlopig aangeduid als 622, maar daar ben ik weer niet zeker van. Zou wel logisch zijn om daar een manschappenbunker te zetten, aangezien daar géén enkel ander bunkertype waarin manschappen konden verblijven staat... én dit punt van het landfront geïsoleerd staat van de rest.

zie plannetje voor meer verduidelijking. De zwarte lijn is de PZ-mauer, die blauwe het AT-kanaal:
Afbeelding

Tom
Herbert

Re: Landfront Vlissingen

Bericht door Herbert »

Beste mensen, weet iemand de exacte locatie van deze twee jongens?
Zie bijgevoegd document.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4028
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Landfront Vlissingen

Bericht door ducatim901 »

Dag Herbert,
Als het Walcheren is dan kom ik toch wel op Dishoek.
Groeten Jack.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 210
Lid geworden op: 26 feb 2008, 17:12

Re: Landfront Vlissingen

Bericht door Maarten »

Ik zou eerder zeggen Zoutelande (Stp. Rheingold) als het Walcheren is. Lijkt me M271 maar ik denk dat de experts zich er maar over moeten buigen.

Of Stp. Flensburg bij Oostkapelle?
Panzerwerk
Berichten: 233
Lid geworden op: 21 feb 2008, 19:13

Re: Landfront Vlissingen

Bericht door Panzerwerk »

Hoi,

Volgens mij Zoutelande (Stp. Rheingold)

Peter
Plaats reactie

Terug naar “V.B. Vlissingen”