SF Flandres - B1 bis (La Rochelle)

Algemene discussie over de Maginotlinie
Plaats reactie
Tom Oliviers

SF Flandres - B1 bis (La Rochelle)

Bericht door Tom Oliviers »

De meesten zullen ze wel kennen, deze liggen tussen het Stützpunkt Anna en het Stützpunkt Adolf van de Atlantikwall.

Je komt de B-nummer bunkers over de ganse maginot-linie tegen (tot de sector l'Escaut toch al zeker, kijk maar naar B415 bijvoorbeeld), maar de eerste B-bunker ligt in deze duinen van Bray dunes in de Secteur Fortifiée des(du?) Flandres.

Dit is Bunker B1bis, wat ik vermoed dat deze bunker na B1 en B2 gebouwd is, en dat ze hem B1 bis genoemd hebben.
Hieronder een paar foto's, daterend uit 2003.

Afbeelding
Bunker B1bis, met vooraan in de vloedlijn Bunker B1 (waar ik jammergenoeg geen foto's van heb). In 2003 waren we enkel in de Atlantikwall geïntresseerd en de Maginot beschouden we als betonnen rommel die we enkel fotografeerden als we er langs liepen, op weg naar een AW bunker. Gelukkig met "ouder" te worden (ben nu nog maar 25 tenslotte ;) ) geraak je meer en meer geïntresseerd in andere bunkerlinies, nu geniet ik evenveel van een Maginot-uitstap als van een A-wall uitstap.

Afbeelding
B1 bis met een observatietorentje.

Afbeelding
Bunkernaam "La Rochelle"

Afbeelding
Binnenaanzicht, grotendeels verzand.

Groetjes
Tom
Annelies

Re: SF Flandres - B1 bis (La Rochelle)

Bericht door Annelies »

Ha Tom,

Ik ken deze bunker van Bunkersite.com,maar heb altijd gedacht dat dit een A'wall bunkertje was!
Leuk dat het een Maginot bunker is.

Het zou dan deze moeten zijn: http://maginot.fortiff.be/index.php?p=5" target="_blank

gr.
Annelies
Blockhausronny

Re: SF Flandres - B1 bis (La Rochelle)

Bericht door Blockhausronny »

Hallo,

ik heb onder Stp. von Manstein nog een ex-Maginot blokje staan
klopt dit?

gr.,Ronny
Tom Oliviers

Re: SF Flandres - B1 bis (La Rochelle)

Bericht door Tom Oliviers »

Hoi, Jep dat is die B1 bis op fortiff.be

In de buurt van Von Manstein liggen er verschillende. Heb jij duitse bouwwerken gevonden op von manstein? ik heb hier enkel een Panzermauer op foto.

Groet,
Tom
Blockhausronny

Re: SF Flandres - B1 bis (La Rochelle)

Bericht door Blockhausronny »

Tom Oliviers schreef:Hoi, Jep dat is die B1 bis op fortiff.be

In de buurt van Von Manstein liggen er verschillende. Heb jij duitse bouwwerken gevonden op von manstein? ik heb hier enkel een Panzermauer op foto.

Groet,
Tom
Neen,ik heb enkel de B1bis,maar was die daadwerkelijk opgenomen
in de Atlantikwall?

gr.,Ronny
Tom Oliviers

Re: SF Flandres - B1 bis (La Rochelle)

Bericht door Tom Oliviers »

Daar heb ik geen idee van eigenlijk of ie opgenomen was in de A-wall.

Tom
Plaats reactie

Terug naar “Maginotlinie”