Even voorstellen....

Overige onderwerpen aangaande het forum
Gebruikersavatar
The Viking
Berichten: 252
Lid geworden op: 07 sep 2008, 21:24
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door The Viking »

Dag Bart, ik woon in Maassluis en ik ben nieuwsgierig naar het geen je weet over het 34. Minensuchflottille. Wist jij dat er een intersant boekje bestond genaamd 'Tagebuch un Briefe eines Minensuchers 1939-1946' geschreven door George Stellmann (2006) die in dit flotillle zat. Dit boekje wordt zo nu en dan wel aangeboden op diverse boekensites.

Gr. Gertjan
Meer weten over Maassluis gedurende de bezetting? Kijk dan eens op: http://wo2maassluis.tumblr.com
Gebruikersavatar
infrafan
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 aug 2021, 18:16

Re: Even voorstellen....

Bericht door infrafan »

WimVe schreef: 02 sep 2021, 11:23
AvB schreef: 02 sep 2021, 10:27 Wim waarom meteen dark web?
Omdat dat de realiteit is?
Jij kent de voorbeelden uit het verleden toch ook.

Ik heb nog geen berichten gezien of gehoord dat bonafide hosting bedrijven in oude bunkers gaan zitten.
Ik denk, vermoed, dat dit simpelweg ook niet lonend is. Tegenwoordig is alles modulair opgezet en rijdt je een truck met container naar binnen en sluit de handel aan.
Het ombouwen van een bunker, welke wellicht ook nog monument is, is duurder dan een nieuw pand bouwen wat aan alle eisen voldoet. Dikke muren hebben daar zelden een rol in.
Dank voor de interesse. Ik ben kunstenaar en niet verbonden aan enig hosting bedrijf. Ik kwam toevallig enkele data centers tegen die in voormalige koude oorlog infrastructuur zijn gehuisvest, fascinerend! Het militaire alsmede darkweb aspect vind ik wellicht het minst interessant, al kun je hier ook lastig omheen. Ik denk trouwens dat het overgrote deel van servers in voormalige (koude oorlog) bunkers gewoon alledaagse webservices aanbieden trouwens. Er zijn er letterlijk honderden, maar je hoort natuurlijk vaker iets van de 'duistere kant'. In ieder geval ben ik bezig een lijst samen te stellen, maar dat is nogal veel werk en heb nog niet de juiste vorm gevonden om het goed deelbaar te maken, wellicht een wiki?
Wat mij het meest interesseerd, of wat ik wil uitzoeken is wat de invloed van de locatie en zijn geschiedenis is op het netwerk zelf. Heel simpel gezegt, kosten drukken voor hosting door de techniek in een koel/constant klimaat van een oude mijn, bunker of natuurlijke grot onder te brengen is logisch, maar zijn hier ook meetbare gevolgen van te ontdekken op de globale infrastructuur van het internet-werk? Ook het de fysieke gevolgen van data centers op het landschap zelf vindt ik interessant, zie Zeewolde. Ik wil eigelijk het hele 'koude-oorlog' narratief vermijden, ook al lijkt dat wel weer steeds relevanter te worden en onvermijdelijk in hoe de geschiedenis hedendaags communicatie gedrag beinvloed (denk aan internet kabels onder zee die letterlijk koloniale vaar- en aanmeerroutes volgen).
ChriztiUit
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mar 2022, 12:32

Re: Even voorstellen....

Bericht door ChriztiUit »

Hoi ik ben Christiaan,

Woon op het ENKA terrein in Ede en hiervoor dichtbij de Grebbelinie gewoond. Ben altijd wel gefascineerd door bunkers en fortificaties. Nu vooral op dit forum geregistreerd vanwege het topic over ENKA en ben benieuwd naar de foto's.
Gebruikersavatar
Dikkieturf
Berichten: 1056
Lid geworden op: 21 apr 2011, 05:52
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door Dikkieturf »

Welkom op het Forum,

Dikkieturf
Foto's, tekeningen en documenten van de Waterlinie kunt u kosteloos opvragen via een PB. Stuur dan wel FFFFFFFFFFF je mailadres mee!
Gebruikersavatar
svdb10
Donateur
Donateur
Berichten: 834
Lid geworden op: 20 jan 2009, 10:54
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door svdb10 »

Welkom Christiaan!
https://3dfort.wordpress.com: Forten, bunkers en historisch geschut getekend
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door AvB »

Welkom Christiaan! Heb je de luchtfoto's in de NIMH beeldbank al gezien? https://nimh-beeldbank.defensie.nl/foto ... oto%27s%22
Nicht ärgern - Nur wundern!
NoWarForHeavyMetal
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mar 2022, 17:35

Re: Even voorstellen....

Bericht door NoWarForHeavyMetal »

Hoi ik ben Alex.
Ik ben vooral geïnteresseerd in de tweede wereldoorlog.
Ik doe een beetje aan metaaldectoren, en gooien met een magneet, daarmee heb ik al wat leuke dingen uit de oorlog gevonden.
Verder heb ik nog schoonfamilie in Polen, die hebben een huis in de bossen die nog vol staan-liggen met loopgraven, en daar wou ik wat meer van te weten komen.
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door AvB »

Welkom Alex!
Waar in Polen woont je schoonfamilie?
Nicht ärgern - Nur wundern!
NoWarForHeavyMetal
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mar 2022, 17:35

Re: Even voorstellen....

Bericht door NoWarForHeavyMetal »

In de winter wonen ze in Warschau, maar in de zomer gaan ze naar Serock, daar hebben ze een familiehuis in de bossen, en wij verblijven dan daar ook voor een tijdje.
F Pronk
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 mar 2022, 10:08

Re: Even voorstellen....

Bericht door F Pronk »

Hallo allemaal,

Ik ben Frank Pronk 50 jaar en in mijn jongen jaren ben ik besmet geraakt met het betonvirus.
Ieder weekend zaten wij zomers aan het strand bij de zeilvereniging en dan was het natuurlijk schitterend om af en toe even de duinen in te glippen en beton te zoeken.
Die beton drang is nooit meer weggegaan en regelmatig vind ik onderweg op vakantie nog de nodige werken.

Ik hoop een leuke bijdrage te kunnen leveren aan dit forum.

Groeten Frank Pronk
Gebruikersavatar
Dikkieturf
Berichten: 1056
Lid geworden op: 21 apr 2011, 05:52
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door Dikkieturf »

Welkom op het Forum

Dikkieturf
Foto's, tekeningen en documenten van de Waterlinie kunt u kosteloos opvragen via een PB. Stuur dan wel FFFFFFFFFFF je mailadres mee!
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door AvB »

Welkom Frank!
Nicht ärgern - Nur wundern!
Vampire
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2021, 15:23

Re: Even voorstellen....

Bericht door Vampire »

Dag allen,

Ik ben 34 jaar, woonachtig in Maastricht.
Mij aangemeld omdat ik al een tijdje meelees en veelvuldig interessante informatie vindt op dit forum.
Als Maastrichtenaar m.n. geïnteresseerd in de vestingwerken rond de stad, waar nu veel onderzoek naar wordt gedaan. Ik zie echter maar weinig onderwerpen op dit forum daarover, of zie ik iets over het hoofd?
Gebruikersavatar
Dikkieturf
Berichten: 1056
Lid geworden op: 21 apr 2011, 05:52
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door Dikkieturf »

Welkom op het forum,

Groet,

Dikkieturf.
Foto's, tekeningen en documenten van de Waterlinie kunt u kosteloos opvragen via een PB. Stuur dan wel FFFFFFFFFFF je mailadres mee!
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door AvB »

Welkom en je bent uitgenodigd om zelf een bijdragen over Maastricht te delen. :)
Nicht ärgern - Nur wundern!
Plaats reactie

Terug naar “Forum forums...”