Hallo aan allen...,
Het bijgesloten verzetskaartje van de Groep Albrecht eens laten kopiëren tijdens een bezoek aan het oude NIMH. Ben er nu pas aan toegekomen om het eens goed te bestuderen. Ook hier kom ik weer een stukje tegen over de MPNS Maassluis. Ik kom er niet helemaal uit wat er staat en vandaar dat ik jullie hulp even vraag. Het is een origineel was een afdruk van een negatief film welke ik weer positief heb gemaakt en enigszins heb opgepimpt. Ik heb tot zover:
Op den
"kunstweg?" van Maassluis naar Maasland op ong. 100 meter vanaf den Korenmolen in Z.O. richting bevind zich een
...? een groen net
g...? gebouwtje. Boven op dit gebouwtje bevinden zich
zi..? metalen ringen met een middelyn van ong. 0.75 m. welke in een verticaal vlak
"op de gemeenschappelijke as?" kunnen bewogen worden. Zeer waarschynlyk is dit een peilstation of luisterpost voor vliegtuigen.
...? zyn schuilplaatsen en C. is het verblyf voor de bediening en bewaking. D. is een boerdery henbaar aan het rode dak. Op 100 m. ten
...? van den kunstweg naar Maasland is men thans (Maart 1944) bezig een gracht te graven. Dit wordt waarschynlyk een tankgracht.
Als jullie mij kunnen helpen met de ontbrekende delen zou dat fijn zijn? Nu we toch bezig zijn is er ook iemand die het antenne systeem kan identificeren aan de hand van de omschrijving? De omschrijving lijkt volgens mij ook op de afbeelding die Joop op 20 juni 2009 al heeft bijgesloten. Zo ja zijn hier afbeeldingen van op ander locaties?
Alvast weer hartelijk dank voor het meedenken.
Gr. Gertjan

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.