Even voorstellen....
Re: Even voorstellen....
Welkom Hans,
Dan delen we in ieder geval de interesse in dezelfde bunker.
Zie foto's elders.
Woon je in Ede ?
Dan delen we in ieder geval de interesse in dezelfde bunker.
Zie foto's elders.
Woon je in Ede ?
-
duizendpoot
Dag Wim,
Nee hoor in woon 10 km zuidelijker, en heb je foto's al gevonden en daar een berichtje met een paar vragen en aanvullingen achtergelaten.
Groet, Hans
Nee hoor in woon 10 km zuidelijker, en heb je foto's al gevonden en daar een berichtje met een paar vragen en aanvullingen achtergelaten.
Groet, Hans
Welkom op het forum Hans! Interessant om te lezen over je werk in de Koude Oorlog bunkers!
Nicht ärgern - Nur wundern!
ha Wageningen ?duizendpoot schreef:Dag Wim,
Groet, Hans
Hallo forumleden,
ik ben Marc en mijn zoon Xander(13j) wil als geschiedenisproject een schaalmodel van een M272 bunker bouwen, waar beter gezocht dan op een forum over verdedigingswerken.
Grtzz, Marc.
ik ben Marc en mijn zoon Xander(13j) wil als geschiedenisproject een schaalmodel van een M272 bunker bouwen, waar beter gezocht dan op een forum over verdedigingswerken.
Grtzz, Marc.
Welkom!Miky schreef:Hallo forumleden,
Grtzz, Marc.
g,Ruud
Bunker Archief IJmuiden
BunkerArchief.NL
BunkerArchief.NL
Welkom Marc.
Wat voor schaal en digitaal of met gips/beton ?
Wat voor schaal en digitaal of met gips/beton ?
Hallo Ruud en Wim.
Wim, het is voor ons nog niet duideluik uit welk materiaal we het gaan bouwen, ik was aan 't denken om gips te gebruiken maar heb ondertussen ergens op het internet iets gevonden waarbij ze geëxtrudeerd polystyreen gebruiken en dit dan grijs te overschilderen of met gekleurd gips behandelen. Maar wij staan open voor alle ideeën. Over de schaal, waarschijnlijk gaan we eerst een 1/72 schaal proberen, misschien later voor het project een 1/35 als de eerste goed lukt.
Ik ben al wat aan 't zoeken geweest maar goede schaaltekeningen van de M272 heb ik nog niet gevonden, heeft iemand enig idee waar te vinden? (Mag ook in PB)
Grtzz, X & M.
Wim, het is voor ons nog niet duideluik uit welk materiaal we het gaan bouwen, ik was aan 't denken om gips te gebruiken maar heb ondertussen ergens op het internet iets gevonden waarbij ze geëxtrudeerd polystyreen gebruiken en dit dan grijs te overschilderen of met gekleurd gips behandelen. Maar wij staan open voor alle ideeën. Over de schaal, waarschijnlijk gaan we eerst een 1/72 schaal proberen, misschien later voor het project een 1/35 als de eerste goed lukt.
Ik ben al wat aan 't zoeken geweest maar goede schaaltekeningen van de M272 heb ik nog niet gevonden, heeft iemand enig idee waar te vinden? (Mag ook in PB)
Grtzz, X & M.
Hierbij een topic over de M 272. http://fortificatieforum.nl/viewtopic.php?f=30&t=3552
Nicht ärgern - Nur wundern!
Ps MOD: De discussie verplaatsen naar creatief met fortificaties?
Laatst gewijzigd door Ruud op 10 mar 2013, 13:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Bunker Archief IJmuiden
BunkerArchief.NL
BunkerArchief.NL
Toevallig heb ik ooit wat bunkermodellen gemaakt, schaal 1:35. Ik heb dit gedaan door een bekisting te maken deze vol te gieten met een mix van snelcement en gips. Voordeel van deze schaal is dat je de details er goed in aan kan brengen. Er is overigens veel bunkermateriaal te koop voor de modelbouw. Meen dat er ergens een tipic over loopt.Miky schreef:Hallo Ruud en Wim.
Grtzz, X & M.
Bekijk ook zeker een 'echte' bunker, mocht je dit nog niet gedaan hebben.
Succes ik kijk al uit naar de foto's!
G,Ruud
Bunker Archief IJmuiden
BunkerArchief.NL
BunkerArchief.NL
Elke keer als ik bij de mediamarkt ben staat daar een 3D printer niets te doen.
En elke keer denk ik dan wat als .....
Lijkt me gaaf om op die manier wat bunkers te maken.
Ha Wim, dacht al dat ik de enige was met die gedachte! Zat zelf meer aan 3d printer voor het kleine (preciezere) werk te denken... pijpjes, koepels evt geschut etc.WimVe schreef:Elke keer als ik bij de mediamarkt ben staat daar een 3D printer niets te doen.
https://3dfort.wordpress.com: Forten, bunkers en historisch geschut getekend
Hé die Sander,svdb10 schreef:Ha Wim, dacht al dat ik de enige was met die gedachte! Zat zelf meer aan 3d printer voor het kleine (preciezere) werk te denken... pijpjes, koepels evt geschut etc.WimVe schreef:Elke keer als ik bij de mediamarkt ben staat daar een 3D printer niets te doen.
Ik ga toch deze weekeens informeren naar het hoe en wat van die printer bij de mediamarkt.
Ik heb ook geen idee van de "reslutie"zullen we maar zeggen. Dat wat er altijd bij ligt is plat en nogal grof (mediamarkt logo). Dus weinig 3D.
Hallo iedereen,
ik ben Eddy uit Knokke en interesseer me reeds van kindsbeen voor militaire versterkingen
mijn hoofdinteresse gaat uit naar bunkers WO1 in West-Vlaanderen ,en de versterkingen van AOK 15
verscheidene van de leden hier ken ik reeds van andere forums en van FB
mvg
Cnock
ik ben Eddy uit Knokke en interesseer me reeds van kindsbeen voor militaire versterkingen
mijn hoofdinteresse gaat uit naar bunkers WO1 in West-Vlaanderen ,en de versterkingen van AOK 15
verscheidene van de leden hier ken ik reeds van andere forums en van FB
mvg
Cnock