Even voorstellen....

Overige onderwerpen aangaande het forum
maarten-stahlbeton
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door maarten-stahlbeton »

Mja, het staat een ieder vrij hier te blijven posten natuurlijk. En ik verwacht dat dat langzaam de interactie onderling wel weer vergroot.

Hoewel ik bijvoorbeeld mijn vleugels heb uitgeslagen naar andere onderwerpen, blijven deze zeker relevant. Bovendien is de basis die ik gelegd heb als bunkeraar, en dan specifiek het archiefonderzoek, nog steeds de basis voor mijn huidige onderzoeksthema's. Zo komt het bij het verzamelen van Soldbücher de basiskennis van eenheidstructuren en bevelsorganisaties ontzettend van pas. (Is het autistisch als ik kan uitleggen hoe de dienstplicht in de Wehrmacht werkte?).

Maar ook bij het jarenlange onderzoek naar een specifieke eenheid uit mijn woonplaats komt nog zoveel "van vroeger" van pas. Bijvoorbeeld het archief van het 88 AK is zo divers, je kan er alles uithalen van de Atlantikwall tot de bevrijding van (een gedeelte) van Nederland. Ik onderzoek zelfs na bijna 15 jaar nog steeds deze gegevens

Bovendien, zijn er mensen die ik hier lang geleden heb leren kennen (bv. een Ties, Maurice en Nick W.) ook nog steeds bezig met diverse thema's met dezelfde raakvlakken.
Lord of the Ringstand
Wachmann

Bericht door Wachmann »

Hi, ook ik zal me even voorstellen

Al sinds mijn jeugd Ben ik mateloos ge"interesseerd in alles wat met WW2 en de Atlantikwall te maken heeft, zeker in Nederland. Als kind kwam ik al veel op de waddeneilanden en speelde daar vaak in de bunkers en de restanten van FLAK stellingen. Het vlammetje ging pas echt Branden op Schiermonnikoog met zijn Schleidorp en de Wassermann bunker. Ook de verhalen van de bewoners van het eiland spraken altijd erg tot de verbeelding.Ik was dit forum Al eens eerder tegen gekomen, maar het kwam er niet van om er toen lid van te worden(iets met werk en carriere :lol: )
Ik hoop hier veel kennis op te doen, en wellicht te kunnen delen.

Groet
Bert
AvB
Contacteer:

Bericht door AvB »

Welkom Bert! Genoeg informatie en kennis hier te vinden.
Nicht ärgern - Nur wundern!
aukedejong

Even voorstellen....

Bericht door aukedejong »

Hallo forumleden,
ik zal me even kort voorstellen; ik ben Auke de Jong, 62 jaar en actief als vrijwilliger/bestuurslid/rondleider bij het Kazemattenmuseum op de Afsluitdijk. (Leuk overigens dat mitrailleurkazemat VIII op Kornwerderzand als achtergrondfoto op de website is gebruikt).
Mijn interesse betreft specifiek alle vestingwerken van Den Oever, Kornwerderzand en de voormalige infrastructuur van de Wonsstelling.

Ik zal me wat nader in dit forum gaan verdiepen en hoop mijn kennis hiermee te verrijken.

groet,
Auke
Dikkieturf
Contacteer:

Bericht door Dikkieturf »

Welkom Auke en succes met zoeken.

Dikkieturf
Foto's, tekeningen en documenten van de Waterlinie kunt u kosteloos opvragen via een PB. Stuur dan wel FFFFFFFFFFF je mailadres mee!
AvB
Contacteer:

Bericht door AvB »

Welkom Auke! Mooi om een officiële vertegenwoordiger van Kornwerderzand erbij te hebben! En ja Kornwerderzand siert al jaren de header van het forum! :D
Bunker608

Bericht door Bunker608 »

Goedemorgen

Ik ben Kees Dirks wonende in Vlaardingen en gehuwd.
Hobby’s is WO2 verzamelen en bij KTR ook met ons voertuig uit 42’ bevrijdings ritten rijden.

Sinds 2010 vrijwilliger bij Atlantikwall museum HVH.
Inmiddels heel veel gedaan van cv tot klimaat en waterdicht maken van dak en pantserplaat met hydrauliek werkend gemaakt enz enz.

Nu sinds 2021 is er een commandobunker 608 op mijn pad gekomen en een stichting gestart via notaris en KVK vastgelegd, ook vergunning gehad van gemeente Westland
En gestart met opknappen van de 608
We zijn druk bezig en wij hopen open te gaan in juni 2026.
Dikkieturf
Contacteer:

Welkom op het forum en succes net je bunker.

Dikkieturf,
Foto's, tekeningen en documenten van de Waterlinie kunt u kosteloos opvragen via een PB. Stuur dan wel FFFFFFFFFFF je mailadres mee!
AvB
Contacteer:

Bericht door AvB »

Welkom Kees. Een bijzondere bunker heb je in beheer. Wees er zuinig op! :)
Barst

Bericht door Barst »

maarten-stahlbeton
Contacteer:

Bericht door maarten-stahlbeton »

Ik hoop dat de verzameling aan bijzondere objecten nog aanwezig zijn in de bunker? Hing zelfs nog een Funkanschluss kast in.
Lord of the Ringstand
AvB
Contacteer:

Bericht door AvB »

Hij was eigenlijk in prima originele toestand. Maarja restauratie kan in verschillende gradaties en is een kwestie van smaak.
HansV

Bericht door HansV »

Okee, even voorstellen. De naam is Hans Valk. Fortificaties hebben niet mijn specifieke aandacht. In de praktijk doe ik onderzoek met betrekking tot de luchtoorlog 1940 - 1945, meer specifiek die boven het Eiland van Dordrecht. Ik ben ook lid van de SGLO, als dat iemand iets zegt.

Waarom dan deelnemen aan een forum over fortificaties?
Omdat ik hier met enige regelmaat dingen voorbij zag komen die ook voor mij interessant waren. Zoals, bijvoorbeeld, welke Duitse luchtafweer-eenheden zaten waar?
De afgelopen tijd scharrel ik ook rond in Bundesarchiv, maar je moet namen van onderdelen hebben als je plaatsgerichte infomatie met betrekking tot zuidwest Nederland wil vinden. Zo heb ik bijvoorbeeld ondertussen wel de KTB's van de 719. Infanterie-Division kunnen downloaden. De 719.ID was van mei 1941 tot najaar 1944 de reguliere bezettingsmacht op de Zuid-Hollandse en Zeeuwse eilanden.
Maar het moet mogelijk zijn nog veel meer in detail te gaan en rapportages van flak-eenheden te achterhalen.

Voorlopig lees ik even mee. Als ik iemand kan helpen met zaken rond de luchtoorlog rond het Eiland van Dordrecht, dan hoor ik dat graag.

--
groet,
Hans Valk
Dikkieturf
Contacteer:

Welkom op het forum,

Dikkieturf
AvB
Contacteer:

Bericht door AvB »

Welkom Hans. Met de kleinere eenheden moet je geluk hebben of er iets overgebleven is aan oorlogsdagboeken of andere documenten. Vaak vind je wel verwijzingen in dagboeken van hogere eenheden.
Plaats reactie

Terug naar “Forum forums...”