Ahh, moet je volgende keer wel eerst zeggen......
Scheelt mij weer tikken.
JK
Bunkertje bij Nijmegen
- ducatim901
Re: Bunkertje bij Nijmegen
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Dat had ik dus exact het zelfde.ducatim901 schreef:Ik verwacht eerder dat het Nederlands WO I is, zie de werkjes op Ft. Rhijnauwen, Vechten en Ruigenhoek.
Waar staat ie precies?
Kan ik eens kijken of ik wat op kaarten kan vinden, heb alleen niet veel kaarten van Nijmegen uit WO I.
JK
Die half gebogen langwerpige schuilonderkomens, die op Rhijnauwen nog zo mooi ligt...
Identiek betonwerk.
Het is ook een hele andere mengverhouding dan het beton uit latere periodes (WOII en Koude Oorlog).
Het zou, denk ik, heel goed een schijvenkelder kunnen zijn. Op fort de Bilt is er (ook) 1 aanwezig; ik heb daar helaas geen tekeningen of goede foto's van. Wellicht dat een vergelijking met dat object zaken kan bevestigen of uitsluiten.
Ter illustratie nog een foto van een schijvenkelder op de Leusderheide, genomen in de 50-er jaren. Gevonden op http://www.panoramio.com/photo/85064188
Ter illustratie nog een foto van een schijvenkelder op de Leusderheide, genomen in de 50-er jaren. Gevonden op http://www.panoramio.com/photo/85064188
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
"Normal is not the norm.
It's just a uniform."
Delain. 'We are the others'
It's just a uniform."
Dank voor alle informatie!
Martijn: je hebt het bij het rechte eind.
Inmiddels weet ik a.h.v. 2 krantenberichten uit 1928 dat er een schietbaan heeft bestaan op de betreffende lokatie.
De schijvenkelder is (hoogstwaarschijnlijk) gemaakt door de toenmalige eigenaar, een vervent jager en schutter. De Nijmeegse burgerwacht en een Nijmeegse schietvereniging maakten er ook gebruik van voor wedstrijd-schieten, aldus de 2 krantenberichten.
Martijn: je hebt het bij het rechte eind.
Inmiddels weet ik a.h.v. 2 krantenberichten uit 1928 dat er een schietbaan heeft bestaan op de betreffende lokatie.
De schijvenkelder is (hoogstwaarschijnlijk) gemaakt door de toenmalige eigenaar, een vervent jager en schutter. De Nijmeegse burgerwacht en een Nijmeegse schietvereniging maakten er ook gebruik van voor wedstrijd-schieten, aldus de 2 krantenberichten.
...ere wie ere toekomt; Wim kwam met de suggestie. Ik heb me daar alleen maar bij aangesloten.pklinkenberg schreef:Martijn: je hebt het bij het rechte eind.
"Normal is not the norm.
It's just a uniform."
It's just a uniform."