Perlenschnur

Algemene discussie omtrent de bunkers en andere verdedigingswerken.
pauldijkstra

Re: Perlenschnur

Bericht door pauldijkstra »

Ruud,
Ben het bij het 88 A.K ktb vooral tegengekomen.
Groeten,
Paul
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3126
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Perlenschnur

Bericht door tim »

ik ben het ook meerdere keren tegengekomen in stukken over kva schagen, amsterdam en volgens mij zelfs dordrecht.

zoals al gezegd, perlenschnur is gewoon een andere benaming voor de freie kuste. (dus niet de stp. gruppen en grotere complexen aan de kust)
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
pauldijkstra

Re: Perlenschnur

Bericht door pauldijkstra »

Kijk aan interessant, zo komen we ergens. Is iemand het al in een 'officiëlere' terminologie v/d Duitsers tegengekomen? Ben wel benieuwd eigenlijk. Want dat zou dan betekenen dat er verschillende namen gebruikt werden voor de beschrijving van de Freie Küste, bijvoorbeeld: F.K. Ijmuiden - Zandvoort = Perlenschnur Bloemendaal (als ik het wel heb).
Groeten,
Paul
jan lugtmeijer †

Re: Perlenschnur

Bericht door jan lugtmeijer † »

Paul,

Het was even zoeken en ik snap niet waarom je het zelf niet geplaatst hebt. In hetzelfde document waarvan je delen hebt gepost wordt netjes aangegeven wat er in het Kriegstagebuch van het LXXXVIII AK met Perlenschnur bedoeld wordt.
(d.h. = das heißt)

Gr, Jan
perlenschnurverklaring.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
pauldijkstra

Re: Perlenschnur

Bericht door pauldijkstra »

jan lugtmeijer schreef:Paul,

Het was even zoeken en ik snap niet waarom je het zelf niet geplaatst hebt. In hetzelfde document waarvan je delen hebt gepost wordt netjes aangegeven wat er in het Kriegstagebuch van het LXXXVIII AK met Perlenschnur bedoeld wordt.
(d.h. = das heißt)

Gr, Jan
Jan,
Dat heb ik dan lichtelijk over het hoofd gezien, sorry.
Gr, Paul
Gebruikersavatar
Ruud
Berichten: 2178
Lid geworden op: 18 feb 2008, 11:36
Locatie: Festung IJmuiden
Contacteer:

Re: Perlenschnur

Bericht door Ruud »

Bijgevoegde tekening geeft aan dat niet alleen de WN's in de Freie Kuste als zodanig aangeduid werden.
g,Ruud
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Bunker Archief IJmuiden
BunkerArchief.NL
Plaats reactie

Terug naar “Atlantikwall algemeen”