TracesOfWar.nl presenteert gratis mobiele app

Krantenknipsels, TV-tips, websites
Plaats reactie
LennardTOW
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 sep 2022, 09:46

TracesOfWar.nl presenteert gratis mobiele app

Bericht door LennardTOW »

9909220709135120.png
Gaat u deze zomer op pad om locaties te bezoeken die herinneren aan de Tweede Wereldoorlog of aan een andere oorlog? Dan hebben we iets heel nuttigs voor u. We hebben namelijk een app laten ontwikkelen waarmee u op uw smartphone of tablet in een handomdraai kunt zien welke bezienswaardigheden zich bevinden op de plaatsen die u bezoekt. TracesOfWar.nl voor onderweg.

Al vele jaren werd ons gevraagd: is er een app met daarop de locaties van alle bezienswaardigheden op jullie website? Eindelijk kunnen we dit bevestigend beantwoorden. De TracesOfWar-app is er voor gebruikers van zowel Android- als iOS-apparaten en is gratis te downladen.

Samenwerking met TU Delft

Opdrachtgever voor de realisatie van deze app is Stichting Informatie Wereldoorlog Twee (STIWOT), de beheersorganisatie van TracesOfWar. “De app is ontwikkeld in samenwerking met de opleiding Computer Science and Engineering van de TU Delft”, aldus STIWOT-voorzitter Lennard Bolijn. “Wij zijn zeer content met het resultaat dat de vijf studenten in korte tijd hebben bereikt.”

Over de motivatie om deze app samen te stellen verklaart Lennard: “TracesOfWar heeft de ambitie om een leidend internationaal platform op het gebied van oorlogsgeschiedenis te zijn. Met deze nieuwe mobiele app voldoen we aan de grote vraag van onze gebruikers om onze informatie eenvoudig toegankelijk te maken, zowel voor thuis als op reis.”

Mogelijkheden en downloaden

Welke mogelijkheden heeft de TracesOfWar-app? U kunt bijvoorbeeld op plaatsnaam zoeken naar bezienswaardigheden, maar ook kunt u op elke locatie ter wereld direct zien wat er in de buurt te zien of te bezoeken is. Bezienswaardigheden kunt u toevoegen aan uw favorieten, zodat de informatie snel toegankelijk is. Net als op onze website zijn bezienswaardigheden ingedeeld per type, zoals musea en monumenten. Elk type heeft een eigen herkenbaar icoontje op de kaart. We streven ernaar om bij elke bezienswaardigheid relevante foto’s en informatie aan te bieden.

Hebt u zin gekregen om met deze app op ontdekkingsreis te gaan naar historische bezienswaardigheden? Download de TracesOfWar-app dan direct gratis in Google Play of in de Apple App Store. We wensen u een goede reis en horen graag uw ervaringen met het gebruik van onze app.
---
Persoonlijke noot: als voorzitter van de Stichting Informatie Wereldoorlog Twee (STIWOT) ben ik erg trots op het project TracesOfWar, maar nog meer op de bijbehorende app die sinds kort live is. Ik nodig een ieder van harte uit om de app te downloaden en te proberen; alle feedback is welkom om de app nog beter te maken en het ontdekken van fortificaties en andere oorlogsbezienswaardigheden nog interessanter te maken. Dank!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3124
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: TracesOfWar.nl presenteert gratis mobiele app

Bericht door tim »

Bedankt Lennard,
Ik gebruikte de site al op m'n trips, en de app is een mooie toevoeging!
Gr, Tim,
atlantikwall museum Scheveningen
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
LennardTOW
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 sep 2022, 09:46

Re: TracesOfWar.nl presenteert gratis mobiele app

Bericht door LennardTOW »

tim schreef: 22 sep 2022, 20:10 Bedankt Lennard,
Ik gebruikte de site al op m'n trips, en de app is een mooie toevoeging!
Gr, Tim,
atlantikwall museum Scheveningen
Goed om te lezen Tim, fijne trips gewenst! :D
XX_Alexander_XX
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 okt 2013, 18:57

Re: TracesOfWar.nl presenteert gratis mobiele app

Bericht door XX_Alexander_XX »

Een klacht vanuit het verleden was dat het lang duurde voordat er bij nieuwe inbreng het werd toegevoegd. (Wat ik hoorde van iemand meer dan een jaar of zo)

Is dat verholpen met deze app?
LennardTOW
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 sep 2022, 09:46

Re: TracesOfWar.nl presenteert gratis mobiele app

Bericht door LennardTOW »

XX_Alexander_XX schreef: 26 sep 2022, 15:23 Een klacht vanuit het verleden was dat het lang duurde voordat er bij nieuwe inbreng het werd toegevoegd. (Wat ik hoorde van iemand meer dan een jaar of zo)

Is dat verholpen met deze app?
Hoi Alexander, ik beheer zelf de e-mail en ben de voorzitter van de club, maar ben onbekend met deze klachten. Dat zegt uiteraard niet alles, maar laat ik het dan zo stellen, gemiddeld verwerken wij bijna alles binnen 1 dag tot 2 weken. De wereldwijde inputaantallen zijn groot en als vrijwilligersorganisatie gaat het lastig worden om verwerking nog heel veel te versnellen; ook al werken we er met 6 mensen aan. De app verandert daar verder helaas niks aan. Input blijft hoe dan ook altijd welkom op input@tracesofwar.com!
XX_Alexander_XX
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 okt 2013, 18:57

Re: TracesOfWar.nl presenteert gratis mobiele app

Bericht door XX_Alexander_XX »

Ok wellicht is die klacht gezien de aantallen verwaarloosbaar klein en is er niets aan de hand (of ligt er wellicht iets anders aan ten grondslag.. dat zou ook kunnen) .. Ik hoorde het een paar keer van verschillende mensen maar gezien de grote aantallen meldingen voor nieuwe locaties valt dat misschien dan in marge weg.

Jullie doen goed werk ga zo door!
LennardTOW
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 sep 2022, 09:46

Re: TracesOfWar.nl presenteert gratis mobiele app

Bericht door LennardTOW »

XX_Alexander_XX schreef: 28 sep 2022, 20:59 Ok wellicht is die klacht gezien de aantallen verwaarloosbaar klein en is er niets aan de hand (of ligt er wellicht iets anders aan ten grondslag.. dat zou ook kunnen) .. Ik hoorde het een paar keer van verschillende mensen maar gezien de grote aantallen meldingen voor nieuwe locaties valt dat misschien dan in marge weg.

Jullie doen goed werk ga zo door!
Elke klacht is er toch 1 te veel, dus bedankt voor het melden. Ik heb even kort met het team gesproken en we hebben nu in ieder geval een auto-reply ingesteld die bevestigt dat het bericht is aangekomen, uitlegt wie wij zijn (vrijwilligersteam) en dat het tot 2 weken kan duren voor een inhoudelijke reactie en/of verwerking. Hopelijk helpt dat!
Plaats reactie

Terug naar “Oorlogen en Fortificaties in de media”