Vroege mitrailleurbunkers in het gebied van het 15e Leger

Boeken over de beide wereldoorlogen.
Bennojollo
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 sep 2016, 21:25

Vroege mitrailleurbunkers in het gebied van het 15e Leger

Bericht door Bennojollo »

Beste Forumleden,

Helaas ben ik vaak niet aanwezig op deze site. Dit komt mede doordat ik me beperkte tijd gebruik om archiefstukken te lezen of om veldwerk te verrichten.

Inmiddels is ook weer een nieuw boek uitgekomen. Nadat Dirk Peeters en ik de Pilz-Stände hadden uitgezocht werd besloten dit met een ander soort bunker ook te doen. Het betreft de tweede generatie M.G. bunkers gebouwd binnen het 15e Leger en beter bekend als Schnabelstände. Hierbij kregen we een super ondersteuning van onze Franse vriend Sébastian Haule.

We hebben ook voor dit boek "Beaks & Beaches" grondig werk verzet en het boek telt 220 pag., formaat 21 x 21 cm, hardcover, gebonden, met (toevallig zo'n) 220 afbeeldingen (foto's-kaarten etc) al dan niet in kleur. Er is bijna hoofdzakelijk gebruik gemaakt van foto's uit de tijd.

Het boek behandeld met 6 hoofdstukken de geschiedenis van dit model bunker. Nagenoeg alle planningen, veranderingen en daadwerkelijk gebouwde bunkers komen aan bod.

De prijs is 35 Euro excl verz. Bestellen of vragen is mogelijk: bennojollo@zeelandnet.nl
Plaats reactie

Terug naar “Boeken”