WAARSCHUWING mbt Paul Dijkstra / Atlas van de oorlog

Boeken over de beide wereldoorlogen.
Plaats reactie
Derks
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2022, 22:43

WAARSCHUWING mbt Paul Dijkstra / Atlas van de oorlog

Bericht door Derks »

Goedemiddag,

Even een topic om mensen te waarschuwen voor de praktijken van Paul Dijkstra, eigenaar van Atlas van de oorlog.

Ik heb ruim een maand geleden een boek besteld via zijn website. Ik heb er al eens eerder een boek besteld en dat kwam netjes op tijd binnen. Dit boek was na een maand echter nog niet binnen. Mailtjes over de bestelling bleven onbeantwoord en een mobiel nummer van Paul is niet bereikbaar.

Googelen op Paul Dijkstra / Altas van de oorlog bv levert een serieuze hoeveelheid negatieve reviews op bij verschillende websites. Van het niet leveren van boeken (ook na een pre order) tot aangetekende brieven retour sturen naar mensen die hun bestelling niet ontvangen hebben. De reviews zijn met regelmaat geplaatst in een periode van ruim 3 jaar. Foute boel dus.

Ik hou er niet zo van om in de maling genomen te worden dus ben ik op zoek gegaan naar Paul Dijkstra om persoonlijk tekst en uitleg te vragen. Hoewel veel “klanten” hem schijnbaar niet kunnen vinden had ik Paul binnen no time gevonden via z’n werk in Drachten. Ik kreeg zijn (vermoed ik) werkgever aan de lijn en Paul was gelukkig aanwezig. “Die staat naast mij” kreeg ik te horen, toch duurde het ongeveer 30 seconden voor ik Paul aan de lijn had. Op de vraag of ik Paul Dijkstra van Atlas van de oorlog aan de lijn had werd doodleuk “dat ben ik niet” geantwoord tot 2 keer toe. Ik had echter al door een klein beetje speurwerk 100% zekerheid dat dit de juiste Paul was. Nog mooier werd het dat ik letterlijk 5 minuten nadat ik had opgehangen meerdere mails van Paul kreeg. Mijn bestelling was direct verzonden en een persoonlijke excuusmail van Paul “helaas vertraagd”. Wat een toeval na dik een maand niks vernomen te hebben zullen we maar zeggen!

Hierdoor is mij wel duidelijk geworden dat Paul Dijkstra dondersgoed weet dat hij dingen doet die niet door de beugel kunnen. En dat hij, als het ‘m te heet onder de voeten wordt, binnen een dag kan leveren. Als ik hem niet gevonden en gebeld had op zijn werk had ik nooit meer iets gehoord, daar ben ik van overtuigd. Ik vraag me zeer af waarom iemand die een aantal hele fraaie boeken over dit onderwerp heeft uitgebracht andere liefhebbers moedwillig zou willen belazeren.

Ik hoop iedereen hiermee genoeg gewaarschuwd te hebben. Ik kom hier met enige regelmaat als gast op het forum maar heb hier speciaal een account voor aangeraakt. Ik vind het belangrijk jullie te waarschuwen. Zeker omdat Paul z’n website nog steeds online is en hij gewoon door kan gaan met deze ongein.

Mochten hier nog leden (of bekenden van) zijn die een boek en/of geld van Paul Dijkstra krijgen, hij is zo gevonden online.

Met vriendelijke groet,
Derk
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: WAARSCHUWING mbt Paul Dijkstra / Atlas van de oorlog

Bericht door AvB »

Dank Derk voor de waarschuwing. De vele negatieve reviews zeggen genoeg. Het gekke is dat hij in inderdaad makkelijk te vinden is en zichzelf niet verbergt terwijl hij overduidelijk mensen belazerd. Hij was in het verleden aanwezig op het forum.
Nicht ärgern - Nur wundern!
Plaats reactie

Terug naar “Boeken”