Even voorstellen....

Overige onderwerpen aangaande het forum
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door AvB »

Welkom Kees!
Nicht ärgern - Nur wundern!
Bunkerfreak
Berichten: 228
Lid geworden op: 28 sep 2020, 20:00

Re: Even voorstellen....

Bericht door Bunkerfreak »

hier ben ik weer

voor de zoveelste keer men wachtwoord vergeten, vandaar nog maar eens opnieuw aangemeld

mvg
Tom Oliviers
Bunkerfreaks Antwerpen
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door AvB »

Welkom Tom. Je weet dat je gewoon op de knop "wachtwoord vergeten" kan drukken en dat er dan een nieuwe activatiemail wordt opgestuurd?
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
Einstein72
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 okt 2020, 15:49
Locatie: Twente

Re: Even voorstellen....

Bericht door Einstein72 »

Hallo,

Ik ben Frank, 48 jaar oud en sinds ik een 'kleine jongen' was altijd al geïnteresseerd in de Tweede Wereld Oorlog. In mijn jeugd veel gepraat met familie en mensen die in de oorlog veel hebben gedaan en meegemaakt.
Nu jaren later ben ik vader van een zoon van 10 jaar die ook geïnteresseerd is geraakt. Bekende appel en boom.

Nu woon ik vlak bij (fietsafstand) van Vliegbasis Twente en weet daar aardig de weg. Terwijl ik mijn zoon aan het rondleiden was kwamen er wat zaken naar voren waar ik ook zo het antwoord niet op wist. 'Google is je vriend' :geek: en zo kwam ik daarbij op dit forum terecht. Veel expertise, dat zag ik meteen! En wellicht kan ik ook nog wat informatie toevoegen aan het onderwerp 'Fliegerhorst Twente'.

ps. Als bijlage een recente foto van een bunker op de voormalige Fliegerhorst Twente (buiten het huidige vliegveld). Deze waren naast de vliegtuighangars gesitueerd. (Maar dat wisten jullie al las ik :D )

Groet

Frank
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
macdirk
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2020, 10:48

Re: Even voorstellen....

Bericht door macdirk »

Hallo,
Ik ben Dirk, vroeger als kind met vakanties vaak het 'bunkerbos' in haamstede bezocht. En toen ik deze zomer terug in Zeeland door de duinen liep, viel mij op dat er nog veel bunkers aanwezig zijn. Ik heb er helemaal geen verstand van, dus al zoekende kwam ik op dit forum terecht en ik verbaasde mij over de hoeveelheid informatie die er te vinden is. Leuk dat dit op deze manier toegankelijk gemaakt wordt!
Hebben jullie nog tips waar ik mee kan starten met lezen als ik meer wil weten over type bunkers en hun functies?
Gebruikersavatar
Dikkieturf
Berichten: 1056
Lid geworden op: 21 apr 2011, 05:52
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door Dikkieturf »

Welkom op het forum,

Dikkieturf
Foto's, tekeningen en documenten van de Waterlinie kunt u kosteloos opvragen via een PB. Stuur dan wel FFFFFFFFFFF je mailadres mee!
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door AvB »

Welkom Frank en Dirk.

Dirk, begin met De Atlantikwall op Schouwen-Duiveland van Peter Heijkoop en Jeroen Rijpsma. Standaardwerk over het gebied, inclusief inleiding over de Atlantikwall en verschillende types. Is bij Boekwinkeltjes nog wel te verkrijgen.

https://www.boekwinkeltjes.nl/su/?qs=&q ... &prijstot=
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
svdb10
Donateur
Donateur
Berichten: 834
Lid geworden op: 20 jan 2009, 10:54
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door svdb10 »

AvB schreef: 25 okt 2020, 15:21 ... De Atlantikwall op Schouwen-Duiveland van Peter Heijkoop en Jeroen Rijpsma. Standaardwerk over het gebied, inclusief inleiding over de Atlantikwall en verschillende types. Is bij Boekwinkeltjes nog wel te verkrijgen....
Inderdaad, uitstekend boek! Toeval wil dat ik vorige week nog stapeltje heb zien liggen bij de Stichting Menno van Coehoorn. Nieuw dus, en volgens de Saillant te koop voor 26,50 (17,50 voor donateurs). Stuk goedkoper dus!
(en welkom uiteraard)
https://3dfort.wordpress.com: Forten, bunkers en historisch geschut getekend
MartinNoorloos
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jan 2021, 20:14

Re: Even voorstellen....

Bericht door MartinNoorloos »

Hallo allemaal,

Even voorstellen....

Martin, 33 jaar, wonende in Nieuwerkerk a/d IJssel.

Ik ben in het algemeen geinteresseerd in krijgsgeschiedenis. Ik heb mij de afgelopen jaren vooral toegelegd op periode 1945-1950 in v.m. Nederlands-Indie. Naast veel studie op dit onderwerp heb ik ook de persoonlijke herinneringen van mijn opa aan deze periode op papier gezet, en recent heb ik een Willys Jeep in detail gerestaureerd en geschilderd in kleuren/markeringen van zijn eenheid.

Nu heeft NL-Indie in die periode niet zoveel van doen met forten, maar ook hierin ben ik altijd erg geinteresseerd geweest. Vele vele uren doorgebracht op zoek naar restanten van de Atlantikwall in de duinen van Walcheren en het landfront Vlissingen, bij Hoek van Holland en Den Haag-Katwijk. Ook bezoek ik graag forten uit de Hollandse waterlinie etc.

Recent ben ik mij meer gaan verdiepen in de Vordere Wasserstellung, waarvan dicht bij mijn huis nog verschillende restanten te vinden zijn - bij Gouda, Moordrecht en Boskoop. Ik heb al het e.e.a. gelezen hierover op dit forum en hoop meer te weten te komen / natuurlijk ook het e.e.a. zelf bij te dragen.

Groeten,
Martin
Gebruikersavatar
Dikkieturf
Berichten: 1056
Lid geworden op: 21 apr 2011, 05:52
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door Dikkieturf »

Welkom op dit forum.

D.T.
Foto's, tekeningen en documenten van de Waterlinie kunt u kosteloos opvragen via een PB. Stuur dan wel FFFFFFFFFFF je mailadres mee!
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door AvB »

Welkom Martin! Allemaal interessante onderwerpen die je bestudeert.
Nicht ärgern - Nur wundern!
pluggie
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jun 2016, 17:05

Re: Even voorstellen....

Bericht door pluggie »

Even netjes voorstellen!

Ik ben Krijn. Begonnen met vliegtuigen. Nu ook bunkers. En dan met app, traces of war, fora en het monumentenregister bijvoorbeeld een nieuwe waterlinie af.

Veel te zien, mooie natuur, vogels, reigers, bunkers, sluizen. En dan na 20 km lopen weer naar de auto en weer naar huis. Nog gezond ook.
OSMLWD
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 mar 2021, 22:32

Re: Even voorstellen....

Bericht door OSMLWD »

Hallo,

Ik heb me even geregistreerd omdat ik bij het in kaart brengen van details rondom de Vliegbasis Leeuwarden op de vrije kaart OpenStreetMap op een aantal (restanten van) Duitse bunkers stuitte. Ik vermoed dat ik hier wel de kennis kan vinden of ik ze allemaal te pakken heb nu, en zal in de betreffende thread over Fliegerhorst Leeuwarden de vraag verder toelichten.
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door AvB »

Welkom Krijn en OSMLWD!
Nicht ärgern - Nur wundern!
KvO
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 mar 2021, 16:44

Even voorstellen....

Bericht door KvO »

Beste forumleden, als nieuweling op dit forum maak ik van de gelegenheid gebruik om me even voor te stellen.
Mijn naam is Krijn en ik ben woonachtig in Leusden. Inmiddels gepensioneerd, maar daarvoor was ik 40 jaar beroepsmilitair bij de cavalerie.
De streek waar ik woon ligt op een deel van de Grebbelinie. Je vindt daar ontzettend veel terug uit de 17e, 18e, 19e eeuw (Grebbelinie) en natuurlijk uit 1939/1940 (Valleistelling) en 1945 (Pantherstellung). Mijn vrijetijdbestedingen (Meidagen 1940, Kastelen, landhuizen en landgoederen, adel en de geschiedenis van Leusden) komen samen bij de Historische Kring Leusden, waar ik beheerder van het Documentatiecentrum ben.
Ik hoop een aangenaam 'verblijf' hier op de site te hebben!
Plaats reactie

Terug naar “Forum forums...”