MKB Cadzand (4./MAA 203)

De Stützpunktgruppe Breskens & Freie Küste op Zeeuws Vlaanderen
Plaats reactie
Weikich

MKB Cadzand (4./MAA 203)

Bericht door Weikich »

Hallo allen,

Afgelopen weekend bezochten we deze leuke stelling waar toch nog een paar bunkers van resteren. Enkel de 134K met de tunnel naar de VF Lagerung hebben we niet kunnen bezoeken.

Nu vraag ik mij af, ik bezit een hele berg Duitse kaarten van allerlei Flak en Marinebatterijen (in detail) van de hele Nederlandse kust, maar het stuk van KVA A2 (15e leger uiteraard) ontbreek ik. Bestaan er hiervan ook van die detail stützpunkt kaarten zodat ik de reeds afgebroken M120 / M195 / 3x 671-ers mee op men Kmz-bestand kan plaatsen?

Alvast bedankt en hier een kleine impressie van wat rest:
1A4 Google Earth 01 -- BFA.jpg

Gr.
Tom Oliviers
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Weikich op 14 sep 2013, 11:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Weikich

Re: MKB Cadzand 4./MAA 203)

Bericht door Weikich »

Baracke (05) is ook uitgerust met een abort (toilet) binnenin en was verbonden met een open betonnen loopgraaf naar die tunnel met de Lagerung / 134K. Ook staat er naast Baracke (05) nog een Wasserbehälter (betonnen waterbak zoals die je in Wolfsschlucht 2 vaak terugvind).

Foto's volgen nog, ben deze nu aan het bewerken.
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: MKB Cadzand (4./MAA 203)

Bericht door Remco de Goede »

Was vandaag even in het verre Cadzand. Ze zijn aan het graven en gaan waarschijnlijk bouwen op deze locatie. Door het graven zijn een aantal bunkers vrij te komen liggen. Je kunt nu goed de verbinding van de 134K met de VF variant zien (is dit een VF 52A?) Ook zag ik nog een ander bakstenen werkje met ene betonnen dal. Was het bekend dat deze er ook nog zat?
Ik hoop niet dat de bunkers moeten verdwijnen voor de nieuwbouw.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
a.weijerman
Berichten: 207
Lid geworden op: 28 dec 2009, 15:28

Re: MKB Cadzand (4./MAA 203)

Bericht door a.weijerman »

Hier een reactie uit het "verre" zeeland..
Vandaag es wezen kijken in Cadzand-Bad naar de puinhoop..
Hoofdaannemer de vraag voorgelegd of de bunkers gesloopt gaan worden..
Geruststellend antwoord: "Nee, ze worden Niet gesloopt, want ze liggen Niet op het perceel van het nieuw te bouwen hotel."
- appartementen complex voor Belgen die "goedkoop" een huis in Nederland bekomen -
De aanbouw bij de 134k, is nu wat weggemoffeld onder een nieuwe betonnen anti-tankmuur zullen we maar zeggen..
Het bakstenen werkje vlak naast het tetraederpad wat de duinen oploopt naar de 3 huizen op het duin, was bekend hoor.. staat op Bunkersite.
o.k Dat was 'em.
H, Lex.
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: MKB Cadzand (4./MAA 203)

Bericht door Remco de Goede »

Bedankt Lex, correspondent uit het verre zuiden ;). Dat is mooi nieuws. De vf die ik bedoelde zie ik niet staan op de site van de collega's.

Groeten vanuit een nog veel verder (en wel zonnig) zuiden.
Plaats reactie

Terug naar “Stp.Gr. Breskens”