Nationale Bunkerdag 2015: Clingendael
Nationale Bunkerdag 2015: Clingendael
Dankzij het prachtige weer en de mooie opzet een zeer geslaagde en druk bezochte Nationale Bunkerdag 2015 te Clingendael. In totaal een kleine 2.000 bezoekers in zo'n 6 uur tijd.
Villa Clingendael en m'n duiveltje...
Grote drukte bij de bunker aan de van Ouwenlaan
Jong en oud vinden hun weg....
Drukte bij de kaartverkoop
In totaal ca. 2.000 bezoekers op één dag...
Friettent, warme wafels, koffietent, schminken voor de jongsten en lekker babbelen over het Stutzpunkt Clingendael met bevriende bunkerliefhebbers.
Al met al een zeer geslaagde tweede bunkerdag, dit keer voor het eerst een Nationale Bunkerdag!
Villa Clingendael en m'n duiveltje...
Grote drukte bij de bunker aan de van Ouwenlaan
Jong en oud vinden hun weg....
Drukte bij de kaartverkoop
In totaal ca. 2.000 bezoekers op één dag...
Friettent, warme wafels, koffietent, schminken voor de jongsten en lekker babbelen over het Stutzpunkt Clingendael met bevriende bunkerliefhebbers.
Al met al een zeer geslaagde tweede bunkerdag, dit keer voor het eerst een Nationale Bunkerdag!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Nationale Bunkerdag 2015: Clingendael
Leuke foto's!
Mooi zo, begint bekend te worden, 2000 bezoekers is niet niks.
I'll Come Back.
Gr
rony.
Gr
rony.
Vorig jaar op de Haagse bunkerdag waren het er nog iets meer. Maar toen was die van ons voor het eerst open voor publiek en waren het enkel Haagsche bunkers, dat trok natuurlijk enorm extra. Maar ik denk dat als ze deze dag (D-day) aanhouden volgens jaar, het echt een prachtig herkenbaar evenement gaat worden. Was weer heerlijk om te doen!
- Museum BB
- Contacteer:
Mooie resultaat bij de collega's aan de van Ouwenlaan.
Op het bunkercomplex in Park Overvoorde in Rijswijk wat dit jaar voor de eerste keer mee werkte aan de Bunkerdag mochten we 194 bezoekers, jong en oud ontvangen. Hier zijn we blij mee maar hadden wel gehoopt op meer aanloop, eerlijk is eerlijk. De foto's geven een klein impressie van de dag.
Op het bunkercomplex in Park Overvoorde in Rijswijk wat dit jaar voor de eerste keer mee werkte aan de Bunkerdag mochten we 194 bezoekers, jong en oud ontvangen. Hier zijn we blij mee maar hadden wel gehoopt op meer aanloop, eerlijk is eerlijk. De foto's geven een klein impressie van de dag.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ik heb een hoop mensen gehad die ook bij jullie zijn geweest en die hebben het prima naar de zin gehad!
Volgend jaar zeker weer mee doen!
Dit moet groeien.
Volgend jaar zeker weer mee doen!
Dit moet groeien.
Mochten jullie ook net onder het dak van die gigantische bunker?
Of alleen de eerste verdieping?
Of alleen de eerste verdieping?
Beter een lelijke bunker dan een gesloopte bunker
- Remco de Goede
- Contacteer:
Ik denk dat je de bunker verward met de seys inquart bunker?
Ja Remco, vergeet wel eens wat je hebt volkomen gelijk ik bedoel de seys inquart bunker.Remco de Goede schreef:Ik denk dat je de bunker verward met de seys inquart bunker?
Ben er in 2013 in geweest wat een beest van een bunker zeg.
En heb er aardig wat foto`s van, geinteresserden?
Beter een lelijke bunker dan een gesloopte bunker
Onze bunker ligt net aan de andere kant van het park (bekend als 'de Hospitaalbunker'.ww2 schreef:Ja Remco, vergeet wel eens wat je hebt volkomen gelijk ik bedoel de seys inquart bunker.Remco de Goede schreef:Ik denk dat je de bunker verward met de seys inquart bunker?
Ben er in 2013 in geweest wat een beest van een bunker zeg.
En heb er aardig wat foto`s van, geinteresserden?
viewtopic.php?f=18&t=3691&hilit=Clingendael
De Bunker van 6-en-een-kwart was niet open, is nog te risicovol voor dergelijke dagen (kan alleen met beperkte groepen) en men moet er eerst nog e.e.a. ruimen...
- maarten-stahlbeton
- Contacteer:
Is de SK 6-1/4 ook al afgestoten? Dat wist ik niet.
Is hij bij jullie in beheer/bezit?
Lord of the Ringstand
Nog niet afgestoten.maarten-stahlbeton schreef:Is de SK 6-1/4 ook al afgestoten? Dat wist ik niet.
Zal voorlopig ook nog niet gaan gebeuren.
De PJK wel, die gaat men dit jaar nog op de markt gooien.
Oorspronkelijk had men het plan opgevat om de bunker samen met de Kazerne van de hand te doen, daar is vanaf gezien. De PJK is al van Rijksvastgoed (voor verkoop), het eigendom van de bunker is teruggegaan naar Defensie.
- Bas de Mos
- Contacteer:
Vandaar! Ik reed vorige week langs en zag meer beveiligingsmaatregelen dan ooit. Bewegingssensoren enzo.
Die zijn er mede geplaatst naar aanleiding van dreigementen van de krakers van de bunker van Ouwenlaan, welke hadden aangegeven de bunker van 6-1/4 te willen gaan kraken indien zij ontruimd zouden worden. Marechaussee heeft nog de zelfde dag het hele terrein extra beveiligd. Indien je nu op het terrein komt staan ze binnen 5 minuten naast je vanaf de BeatrixkazerneBas de Mos schreef:Vandaar! Ik reed vorige week langs en zag meer beveiligingsmaatregelen dan ooit. Bewegingssensoren enzo.