Even voorstellen....

Overige onderwerpen aangaande het forum
PatrickB
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jun 2014, 09:58

Re: Even voorstellen....

Bericht door PatrickB »

Hallo mensen,

ik wilde mijzelf ook even voostellen, ben dus Patrick, woonachtig in Spijkenisse.
Al jarenlang heb ik interesse in alles wat met de historie van oorlogen,bunkers en alles daar omheen te maken heeft.

Hoop via deze plek ook wat meer info te vinden over o.a mijn woonplaats, niet dat daar nu heel veel heeft plaats gevonden in de oorlog, maar toch wel genoeg (leuke) info over te vinden is.
Heb al veel ontdekt, en wie weet kan ik deze info ook met anderen delen alhier.

Ga uiteraard ook wel eens op pad, gewapend met metaal detector,magneet, of dreghaak. Puur voor de fun, in de hoop iets leuks te vinden. Ook wel eens wezen zoeken in bv Oostvoorne, waar ook een rijke geschiedenis ligt begraven.
Heb daar al wat leuke zaken gevonden.

Ook al veel documentatie materiaal gelezen, en gekeken zoals op bv Discovery regelmatig te zien is over WO2.

Denk dan ook dat ik hier ook wel aardig wat info kan vergaren....leuk.!!
Forum ziet er ook gelikt uit..!

Tot latersss..

Gr Patrick
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door WimVe »

Welkom Patrick.
jowie
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 aug 2014, 22:01

Re: Even voorstellen....

Bericht door jowie »

Hallo allemaal,

Mijn naam is Jowie (Johan) 37 jaar en woon in Soesterberg.
Heb al sinds me jeugd een fascinatie voor bunkers en 2e wereldoorlog.
Gelukkig woon ik op een plek waar veel historie is. ( kamp van zeist, vliegbasis, kamp Amersfoort, ect )
En vind het erg leuk om daar veel meer van te weten te komen, en op sommige plaatsen te zoeken met behulp van oude kaarten of luchtfoto''s.

Groetjes Jowie
Salvador

Re: Even voorstellen....

Bericht door Salvador »

Hallo,

Ik heb mij hier aangemeld, om naast de algemene interessante info, ook zoveel mogelijk info te vinden over de koude oorlog OPS-bunker uitwierde, ook wel aangeduid als luisterpost en radarstation, die ooit ruimte bood voor bijna 400 man personeel

in '92 is deze onder beheer gekomen van een stichting die veel moeite heeft gedaan om het een museum te maken, maar op het moment veel tegenwerking krijgt van de gemeente, en oa slachtoffer is geworden van vernieling


ik probeer info te verzamelen over;

- bestaande projecten en hun beveiliging
- overheidsbeleid / tegenwerking
- mensen die er hebben gewerkt, of voor 1992 op een andere manier binnen zijn geweest

*uiteraard is beeldmateriaal ook altijd welkom

Ik ben zelf redelijk bekend met en bezit naslag werken van het ww2 verleden van holwierde/bierum omgeving

Hopende veel info te kunnen delen en ontvangen, verblijf ik met een groet of saluut ;)
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4031
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Even voorstellen....

Bericht door ducatim901 »

Welkom Salvador.
Er zijn verschillende forumleden die je denk ik wel kunnen helpen.
Kom maar op met die vragen!
JK
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Joop Schreuder †

Re: Even voorstellen....

Bericht door Joop Schreuder † »

Beste Salvador,

heb je het boek "Bandbox, een halve eeuw Nederlandse gevechtsleiding" al in je bezit? Hierin staat een uitvoerige beschrijving van NS Noord (en de overige NS'sen) oftewel de radarstelling waar de OPS bunker deel van uitmaakte. Staat voor 25 euri op Marktplaats.

Greetz,

Joop
Gebruikersavatar
M219 Dre
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:49
Locatie: Anna Paulowna
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door M219 Dre »

Hallo Allen

Ik zal me voorstellen: Ik ben André en ik ben 1 van de beheerders van de M219 bij Juliana dorp!
Ik ben in het verleden ook member van deze form geweest onder W32 mustang en heb toen een bericht geplaatst over Bayonne.
Ik ben er vanaf geknikertd en heb door vele omstandig heden nog geen poging gedaan om hier terug te komen!
Wij hebben met open monumentendag een lid van dit form te gast gehad en zodoende ben ik weer terug.
Ik hoop nog vele jaren op deze form te blijven en als er vragen zijn waar ik op kan antwoorden dan doe ik dat graag!

bedankt voor de toelating!
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3233
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door Remco de Goede »

Welkom terug Andre. Het eraf knikkeren is trouwens niet "zomaar" gebeurd. Eens in de zoveel tijd word het forum opgeschoont van leden die meer dan een jaar niet ingelogd zijn geweest. Voordat dit gedaan word krijg je eerst nog een mail met het verzoek weer een keer in te loggen. Maar fijn dat je de moeite hebt genomen je weer aan te melden.
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4031
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Even voorstellen....

Bericht door ducatim901 »

Allereerst (eigenlijk allertweeds) welkom.
Mooi dat je na ons gesprek het nog een keer probeert!
En chappeau met het vele werk dat jullie in de mooie M219 steken.
Er is nog wel veel werk maar het is de moeite waard.
Hou je ons op de hoogte van de vooruitgang, ben reuze benieuwd.
Groeten en succes met het verplaatsen van het vele zand uit de bunker.
Jack
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Gebruikersavatar
M219 Dre
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:49
Locatie: Anna Paulowna
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door M219 Dre »

ik heb het zaterdag gehoord en ik weet dat er wat was gebeurd maar ik had geen mail ontvangen daarna geen tijd om wat te doen!
Bunkerhistorie nam veel tijd in waar we zijdelinks nog mee bezig zijn en nu het wel en wee van de M219 waar veel werk aan zit!
Maar ik ben door de weeks met van alles bezig maar heb nu ook tijd voor het forum.
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4031
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Even voorstellen....

Bericht door ducatim901 »

Mooi! de meer zielen de meer vreugd.
JK
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door WimVe »

Welkom André !
p kuperus
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 okt 2014, 11:36
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door p kuperus »

Hallo allen,

Ik ben Pieter en kom uit Hengelo Overijssel. Ik heb dit forum ontdekt door dat ik wat ging zoeken op vliegveld Twente en heb interesse in oud (industrieel) erfgoed en gebouwen. Daar horen wat mij betreft bunkers ook bij. Ik ken de omgeving van het vliegveld redelijk goed en fiets/wandel al jaren in de bossen, waarbij ik wel eens mysterieuze verlaten gebouwen tegen kom, zoals een gebouw op het Oosterveld. Via dit forum en de Haagse bunkerploeg ben ik meer te weten gekomen over de historie van het vliegveld en hoe dit de omgeving gevormd heeft. Ik ben daarom foto's van deze objecten gaan maken, en hoe meer ik ontdek hoe meer vragen ik heb. Als het gaat om de constructies van de bouwwerken heb ik meestal wel een redelijk beeld, maar de functie is soms geheimzinnig.

Groeten, Pieter
Gebruikersavatar
Ruud
Berichten: 2178
Lid geworden op: 18 feb 2008, 11:36
Locatie: Festung IJmuiden
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door Ruud »

Welkom Pieter, ik zou zeggen kom maar op met je vragen en foto's. Waarschijnlijk heb ik het antwoord niet, maar er zijn op het forum zijn vele experts aanwezig, die je vast helpen.
Groeten, Ruud

ps Belende naam, ben je ook actief met Reantacment?
Bunker Archief IJmuiden
BunkerArchief.NL
p kuperus
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 okt 2014, 11:36
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door p kuperus »

De foto's heb ik op mijn website staan (http://www.dykodesigns.hostfree.nl/vlie ... _info.html) inclusief met wat beschrijvingen. Ik zal de vragen op het relevante topic plaatsen.

De meeste objecten zijn bekeken vanuit een bouwkundige interesse. Op de pagina staan ook dingen die niet direct met de Fliegerhorst te maken hebben, maar er wel in de buurt zijn of in het gebied liggen (misschien hebben ze er indirect wel weer iets mee te maken).

Ik ben niet actief in Reantactment.
Plaats reactie

Terug naar “Forum forums...”