Bunkers in 3D.
Re: Bunkers in 3D.
Dank jullie
Wim , die screen van de hoofdingang is een wat oudere render.
Toen had ik het render programma wat ik gebruik net een paar minuten.
Het kost veel tijd om er een render uit te persen , en daarvoor had ik die oudere geupload
En de textures zijn inderdaad wat achterhaald.
Maar ik slaag er niet in om een goeie gras en modder texture te vinden , die niet al te veel herhaald.
En dat muurtje links was eigenlijk van beton kwam ik later achter op foto's. dus dat is aangepast .
Wim , die screen van de hoofdingang is een wat oudere render.
Toen had ik het render programma wat ik gebruik net een paar minuten.
Het kost veel tijd om er een render uit te persen , en daarvoor had ik die oudere geupload
En de textures zijn inderdaad wat achterhaald.
Maar ik slaag er niet in om een goeie gras en modder texture te vinden , die niet al te veel herhaald.
En dat muurtje links was eigenlijk van beton kwam ik later achter op foto's. dus dat is aangepast .
Zie het grijze, verken het donkere.
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... &scoring=m
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... &scoring=m
Re: Bunkers in 3D.
Wat vergelijk plaatjes van Batterie Delfzijl
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zie het grijze, verken het donkere.
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... &scoring=m
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... &scoring=m
Re: Bunkers in 3D.
En een klein stukje van men huidige project
Batterie Termunten
Batterie Termunten
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zie het grijze, verken het donkere.
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... &scoring=m
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... &scoring=m
Re: Bunkers in 3D.
Echt mooi .
Laatst gewijzigd door rony op 15 feb 2014, 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
I'll Come Back.
Gr
rony.
Gr
rony.
Re: Bunkers in 3D.
Leuk gedaan Djeekob met die "toen&nu" plaatjes! Ik heb dat ook wel eens geprobeerd, maar kreeg de camerahoek niet zelfde tussen foto en render. Geeft mij weer inspiratie/ motivatie om zoiets ook nog keertje te proberen.
https://3dfort.wordpress.com: Forten, bunkers en historisch geschut getekend
- Bas de Mos
- Berichten: 1073
- Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
- Contacteer:
Re: Bunkers in 3D.
Probeer de camera aan te passen terwijl je in "loop"mode staat die 2 voetjes in Sketchup.svdb10 schreef:Leuk gedaan Djeekob met die "toen&nu" plaatjes! Ik heb dat ook wel eens geprobeerd, maar kreeg de camerahoek niet zelfde tussen foto en render. Geeft mij weer inspiratie/ motivatie om zoiets ook nog keertje te proberen.
gaat een stuk makelijker als de vrije camera.
Zie het grijze, verken het donkere.
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... &scoring=m
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... &scoring=m
Re: Bunkers in 3D.
Dank voor de tip; ik gebruik alleen geen Sketchup!djeekob schreef:Probeer de camera aan te passen terwijl je in "loop"mode staat die 2 voetjes in Sketchup.
gaat een stuk makkelijker als de vrije camera.
Ik weet hoe ik in Blender de camera moet verplaatsen. Probleem zit bij het vinden van de juiste camerapositie in combinatie met de juiste cameralens. Vaak heb ik gekozen voor een lens die mij de beste compositie geeft. Maar die wijkt dan weer af van de foto... Als ik voor een scene ga waarin heel veel grassprietjes voorkomen (enkele duizenden), dan is dat nogal zwaar voor mijn PC. Ik teken het gras dus alleen binnen het blikveld van de camera. Is deze camerapositie (en lens) eenmaal gekozen en het gras getekend, dan kost het mij dus veel inspanning om de camera aan te passen. Kortom, ik moet mijn flow omgooien voor dit soort gevallen: eerst foto selecteren en daar camera op aanpassen en dan pas gras gaan tekenen!
Wellicht iets om rekening mee te houden bij mijn volgende project. Eerst maar weer motivatie verzamelen; zit laatste weken beetje in een 'teken'-dip
https://3dfort.wordpress.com: Forten, bunkers en historisch geschut getekend
Re: Bunkers in 3D.
Je kan er vanuit gaan dat de meeste historische foto's genomen zijn met een equivalent van een 50mm lens. Tenminste ik neem aan dat je een bestaande foto wil nabootsen. Ik weet niet hoe blender werkt maar in principe kun je de precieze camera positie vinden via het perspectief van de objecten op de bestaande foto. Blender heeft daar vast wel een plugin voor ergens.svdb10 schreef:Ik weet hoe ik in Blender de camera moet verplaatsen. Probleem zit bij het vinden van de juiste camerapositie in combinatie met de juiste cameralens.
Re: Bunkers in 3D.
Ik weet niet of het veel uitmaakt . maar ik maak men modellen op men tv die aangesloten is op de pc. , dus ik heb screenshots met een beeld ratio van 16:9 , mooie wijde screens waar ik het nodige af kan snijden.
Groeten
Groeten
Zie het grijze, verken het donkere.
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... &scoring=m
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... &scoring=m
Re: Bunkers in 3D.
Begint er op te lijken
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Bas de Mos
- Berichten: 1073
- Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
- Contacteer:
Re: Bunkers in 3D.
Haha Dat is nog eens een betontexture Heel mooi!
"Absence of evidence is no evidence of absence."
Re: Bunkers in 3D.
Mooi man.
Foto textures zijn het mooist, als ze passen ...
Foto textures zijn het mooist, als ze passen ...
Re: Bunkers in 3D.
Danny schreef:Koleertjes wat ziet dat er gelikt uit Wanneer komt het boek uit met alle typesErwinZ schreef:Toch maar wat aan het klooien geweest met textures.
Eerst maar een boek met wat types van Termunten