We hebben vanochtend Maandag 18 november 2013 helaas vernomen dat Jan Lugtmeijer na een kort ziekbed rustig zijn ogen heeft gesloten en is ingeslapen. Jan had kanker en kon niet meer behandeld worden.
Toen ik Jan twee weken geleden bezocht was hij een schim van de grote lange vent die ik kende. Het contact was sporadisch maar altijd goed. In 2009 maakte Jan, Marik, Nathan en ik een reisje naar Margival. Veel door de modder stampen en hier en daar een rake uitspraak van de niet altijd spraakzame Jan. Het duurde soms even voor je zijn humor door had.
Ik herinner me Jan verder als een van de eerste die op internet actief was met een website. Eindeloos duurde het met een 56k modem voordat de foto's tevoorschijn kwamen. Maar wat een bunkers, en dat in Nederland! In 1999 verscheen van zijn hand het boekje Luchtdoelbatterij op fort Dirksz. Admiraal. Recentelijk deelde hij op zijn website http://www.atlantik.nl veel mooi archiefmateriaal met andere geïnteresseerden.
Ik hoor graag hoe jullie terugdenken aan Jan.
Namens het beheer wensen wij wederom de mensen die dicht bij Jan staan veel kracht in deze moeilijke tijd.