Onderhoud

Overige onderwerpen aangaande het forum
Gebruikersavatar
PdK
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:31
Locatie: HvH

Onderhoud

Bericht door PdK »

Er is een nieuw onderwerp aangemaakt, waar eigenlijk al lang behoefde naar leek. Een "algemene vragen" onder "Wereldoorlogen en Fortificaties in het algemeen". Tot nu toe stelde ieder zijn vraag onder "forum forums..." Maar dat forum was eigenlijk bedoeld voor onderwerpen met uitsluitend betrekking tot het forum. Er is nu een duidelijk onderscheid ontstaan en alle niet relevante onderwerpen zijn verplaatst.

Daarnaast zijn:
- alle losse "Even voorstellen" onderwerpen samengevoegd.
- nieuwe stickies aangemaakt.
- de Kanaaleilanden opnieuw en los van elkaar onderverdeeld.
- de onderwerpen Südwall, Führerhauptquartiere (FHQ) en Flakturme toegevoegd onder "Duitse Fortificaties"
- De categorie "Archieven" aangemaakt.

En er is sinds een lange tijd ook weer achter de verwarming gestoft. Veel interessante 'stof' is daardoor op een betere plek gekomen.
Vergeet a.u.b. bij binnen komen de modderige/besneeuwde schoenen niet uit te trekken. En neem daarop de tijd om te beslissen waar je een onderwerp/bericht plaatst. Dan is het hier voorlopig weer even netjes.

Groeten,
Peter
Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 1413
Lid geworden op: 11 feb 2008, 11:33
Locatie: Stützpunkt Grüppe Katwijk
Contacteer:

Re: Opgeruimd

Bericht door Danny »

Netjes zo ;)
Katwijk in Oorlog - Wer zuerst schiesst, hat mehr vom Leben.
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Opgeruimd

Bericht door Remco de Goede »

Goed bezig Peet!
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4027
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Opgeruimd

Bericht door ducatim901 »

Ha die Peet,
Ik dacht altijd dat de komkommertijd daar de juiste tijd voor was!
Even weer roeren in mijn etterende wond, wie kan er ook weer eens kijken of er toch topics over de mensen die de fortificaties maakten/beleefden/sloopten in de A-Wall forums en de Nl Topics kunnen aanmaken?
Wat mij betrefd mag er ook een speciaal forum hoek voor aangemaakt worden......
Zonder mensen geen conflicten en zonder conflicten geen verdedigingswerken!
Groeten Jack.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Gebruikersavatar
PdK
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:31
Locatie: HvH

Re: Opgeruimd

Bericht door PdK »

ducatim901 schreef:Ha die Peet,
Even weer roeren in mijn etterende wond, wie kan er ook weer eens kijken of er toch topics over de mensen die de fortificaties maakten/beleefden/sloopten in de A-Wall forums en de Nl Topics kunnen aanmaken?
Wat mij betrefd mag er ook een speciaal forum hoek voor aangemaakt worden......
He Jack,

Dat lijkt me een zeer interessant onderwerp, alleen lijkt er nog weinig aanbod. Deze mensen zullen niet snel op dit forum stuiten. Doen ze dat wel, dan is er nog de drempel om ook werkelijk verhalen te delen. Daarbij is jouw suggestie natuurlijk wel drempelverlagend, alleen niet genoeg denk ik.
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3125
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Opgeruimd

Bericht door tim »

ha peet, ik denk niet dat jack specifiek doelt op autobiografieen van mensen die bunkers gebouwd hebben, maar over bunkerbouw en sloop in het algemeen.
zo sprak ik vandaag nog iemand die de 625B aan de landscheidingsweg in den haag heeft laten springen, waarvan hij nog leuke foto's heeft die waarschijnlijk onze kant op komen..
dus algemene zaken rondom bouw en sloop

zo werd er ook wel eens iets gevorderd (lees geroofd) zoals deze schuur op arendsduin
gr, tim
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Gebruikersavatar
PdK
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:31
Locatie: HvH

Re: Onderhoud

Bericht door PdK »

Een ongezond dagje thuis vandaag. Dus momenteel poog ik het forum weer een beetje aan te bezemen. Dat valt nog niet mee en ik hoop dat het enthousiasme blijft...

Het komt nu veel voor dat bestaande onderwerpen worden samengevoegd en/of hernoemd. Tot nu toe gaat dit om onderwerpen die al gelange tijd ongebruikt zijn. Hierdoor hoop ik verwarring te voorkomen in de huidige actieve onderwerpen. Mocht je toch ineens iets kwijt zijn, mijn excuses. Met de zoekfunctie zou het in principe te vinden moeten zijn.
Ik probeer zoveel mogelijk een 'edit' bericht te maken die verklaart wat er is gebeurt.

Er zijn ook nieuwe forum eigenschappen:
- Een aparte rubriek 'Identificatie Verzocht' onder 'Fortificaties en Wereldoorlogen algemeen'
Hierin kunnen voortaan 'identificatie' vragen in aparte onderwerpen worden gesteld. Nu verdwenen onopgeloste vragen vaak binnen een onderwerp tussen de vele pagina's. Nu krijgen de nooit beantwoorde vragen ook opnieuw aandacht. Klik ze dus gerust weer eens aan. En wanneer ze zijn opgelost kunnen we later proberen een nieuwe bestemming te vinden in een toepasselijke onderwerp elders op het forum.
- Onder 'Atlantikwall' wordt het onderwerp 'wapens en versperringen' opgesplitst. Nu raakt het wat vol en lijkt de link tussen versperring en wapen niet relevant.

Eventuele ideeen en opmerkingen zijn erg welkom!

Groeten, peter
Gebruikersavatar
PdK
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:31
Locatie: HvH

Re: Onderhoud

Bericht door PdK »

Het kopje "Toon nieuwe berichten" was tot voor kort wellicht minder aantrekkelijk, maar werkt nu weer als vroeger met meer nieuwe berichten. Klik er dus gerust weer eens op wanneer je een actief onderwerp sneller wilt terugvinden.

Groeten, Peter
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Onderhoud

Bericht door AvB »

We hebben vandaag een grote groep inactieve accounts verwijderd. Dit ging om mensen die niet meer waren ingelogd na 1 januari 2012, dus anderhalf jaar geleden. Hun berichten zijn uiteraard bewaard en als zij willen kunnen ze zich onder dezelfde naam weer registreren. :)
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Forum update

Bericht door AvB »

Het forum wordt vandaag geupdate naar een nieuwe versie die enkele bugs zal repareren. Hierdoor kan het forum minder goed bereikbaar zijn. Dank voor jullie begrip.
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Onderhoud

Bericht door AvB »

De update is voorlopig succesvol. In de komende dagen zullen we zien of er nog foutjes ingeslopen zijn.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1073
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Onderhoud

Bericht door Bas de Mos »

Dus zo ziet de FF serverruimte er uit 8-)
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Onderhoud

Bericht door AvB »

Ja beschermd door 2 meter beton met een natte tankgracht. ;)
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Onderhoud

Bericht door Remco de Goede »

En een koepel om uit te kijken naar evt hackers :lol:
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Onderhoud

Bericht door AvB »

Er zijn in de afgelopen week weer een aantal inactieve leden verwijderd. Dit ging om mensen die meer dan 150 dagen niet hadden ingelogd. Dit is echter zonder eerste waarschuwing gedaan. Excuses hiervoor. We hebben al enkele mailtjes gekregen en deze gebruikers zijn weer aangemaakt. Wilt u uw account ook behouden maar bent u wel verwijderd? Reageer op de mail van het beheer en er wordt weer een account aangemaakt.
Nicht ärgern - Nur wundern!
Plaats reactie

Terug naar “Forum forums...”