Oost zeeuws-vlaanderen

Gebruikte Radar en diverse Zend- Ontvangmiddelen
Plaats reactie
a.weijerman
Berichten: 207
Lid geworden op: 28 dec 2009, 15:28

Oost zeeuws-vlaanderen

Bericht door a.weijerman »

Laatste heb ik horen waaien dat er een radar post is geweest in oost Zeeuws-Vlaanderen, ter bescherming van Antwerpen mogelijkerwijze.
Het zou dan gaan om een post met een Wurzburg rieze..
Heeft iemand enig idee of dit waar is?
En zo ja; waar dan precies?
En; zijn er nog resten van te vinden eventueel?
Bij voorbaat dank.
Hoi, Lex.
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4027
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Oost zeeuws-vlaanderen

Bericht door ducatim901 »

Ha die Lex,
Zo ver naar het achterland zou ik zeggen Luftwaffe en dan gewoon een vroege Himmelbett stellung.
Hij (de stelling) komt niet voor op de luftnachrichten datenbank.
Nu zegt dit niet alles, hij is verre van compleet.
Op Gyges.dk staat het icoon van de stelling "Wespe" aardig in de buurt.
BRV geeft dacht ik één of twee W-R sokkels daar in de buurt (ik dacht dat het in de buurt van koewacht was maar ik kan door de aanwezigheid met de luchtwachttoren er een paar plaatsen naast zitten).
Groeten Jack.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
a.weijerman
Berichten: 207
Lid geworden op: 28 dec 2009, 15:28

Re: Oost zeeuws-vlaanderen

Bericht door a.weijerman »

H Jack, aangezien ik niet 1 BRV-kaart of wat voor kaart dan ook heb... moet ik altijd lekker zoeken in het veld of op goole E...
Soms beter, soms slechter... afijn.
Heb op google E. een mogelijke Luwa-toren gevonden in Koewacht; in ieder geval; er steekt iets tussen de boomkruinen uit...
Aan de Emmabaan, vlak bij de Henry Dunantstraat.. (dat rechthoekige vlakje)
Klopt dit? is dit de juist locatie van de toren die jij bedoelt?

...h.h. maar nu nog die Wurzburg-sokkels he?... dat wordt lastiger te vinden op google E....
wens me succes..
Hoi, Lex.
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4027
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Oost zeeuws-vlaanderen

Bericht door ducatim901 »

Ehhh.....succes dan maar!
;)
Als mijn externe HD's gefixed zijn dan kan ik wel eens even kijken hoe en waar ze precies lagen.
Ik kon het lastig vinden toen ik het eens heb nagekeken op Google E of M.
Als ik wat heb dan laat ik het weten.
Kan wel even duren, voor de ene HD staat maximaal een jaar om alles er van af te halen.
Groeten Jack.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
luchtkastelen 40-45

WESPE

Bericht door luchtkastelen 40-45 »

Zo uit mijn hoofd had Wespe 2 WR en een Freya. Check de forten-catalogus van René Ros.
Wespe lag 3,5 km ten oosten van Hulst, maar de laatste resten zijn al een poos geleden opgeruimd tijdens de ruilverkaveling.
a.weijerman
Berichten: 207
Lid geworden op: 28 dec 2009, 15:28

Re: Oost zeeuws-vlaanderen

Bericht door a.weijerman »

Ja, zag ik gisteren ook staan op forten-info... erg jammer weer dat alles weg schijnt te zijn nu...
Middels de co-ordinaten belande ik midden in een akker op google earth; gebied -
Bietenweg/Hoogestraat/Kijkuitstraat nabij de Liniedijk in de Klein Kieldrechtpolder..
Jammer hoor die ruilverkaveling.. er gaat veel moois naar de barresbiesjes op die manier..
Afijn, toch koester ik nog een kleine hoop dat er in dat gebied nog iets te vinden is op een boerenerf - of in een dijk, maakt me niet uit
hoe klein.
Heb nu al weer veel (te veel) pinnetjes op google gezet bij rare afwijkinkjes in het landschap die ik nu toch moet gaan onderzoeken..
Dus we gaan er voor op de eerstvolgende vrije dag met redelijk weer, lekker rondkarren met de auto van hot naar haar. :D
Ozo.
Dus... mocht iemand in dat gebied nog bijv. een Kss of tobruk kennen.. laat het me even weten.
Bij voorbaat dank.
Hoi, Lex.
Weikich

Re: Oost zeeuws-vlaanderen

Bericht door Weikich »

Stond er nabij Woensdrecht ook geen radarstelling dat ik mij zo een beetje kan herinneren? (of is dat daar al geen Oost Zeeuws Vlaanderen meer?) ;)
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4027
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Oost zeeuws-vlaanderen

Bericht door ducatim901 »

Woensdrecht is al Brabant.
Bij Woensdrecht heeft een Bernard-Anlage gestaan.
betonnen fundering is weg (onder de grond) maar het gebouw voor de stroomvoorziening of auswertung staat er nog.
Er is al wel een topic over.
Groeten JK.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Plaats reactie

Terug naar “Radar en andere Zend- Ontvangmiddelen”