Algemene Richtlijnen & Tips

Het Verteidigungsbereich Den Helder & Freie Küste tot Stp.Gr. Callantsoog
Gesloten
Gebruikersavatar
PdK
Berichten: 1787
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:31
Locatie: HvH

Algemene Richtlijnen & Tips

Bericht door PdK »

Beste forumleden,

Waarom nog een forum in deze tijden van Facebook en Whatsapp? Omdat een forum duurzaam is. We hebben zelf de controle over onze data en waar we met het forum heen willen. Bovendien is social media vluchtig. Iets dat een dag geleden is geplaatst vind je zeer moeilijk terug. Het forum heeft structuur, zodat onderwerpen overzichtelijk in categorieën staan. Er is een goede zoekfunctie en we hameren op een bronvermelding zodat primaire documenten ook voor anderen makkelijk in de archieven zijn terug te vinden. Bovendien blijven we reclamevrij dus geen irritante afleidende advertenties. Ook verzamelen we niet stiekem allerlei data. Alleen cookies noodzakelijk voor het forum (onthouden van inlognaam/wachtwoord) zijn actief.

We willen iedereen graag vragen zo goed mogelijk rekening te houden met onderstaande 10 richtlijnen. Ook zullen we onder de richtlijnen enkele tips geven die het gebruik van het forum kunnen vergemakkelijken.

Algemene Richtlijnen van het Fortificatie Forum

1. Wij verwachten dat leden elkaar op een behulpzame en respectvolle wijze behandelen. Er is veel kennis aanwezig onder de leden, wees niet bang die kennis te raadplegen, daarom is het forum opgestart.

2. Weerspiegel in de titel van een onderwerp altijd zo kort en krachtig mogelijk de inhoud ervan. Begin ook altijd met een Hoofdletter.

3. Let op spelling of leestekens! Voor leestekens komt géén spatie, zinnen beginnen met een hoofdletter etc. Kijk je bericht nog even na op leesbaarheid nadat je het hebt getikt. Zorg dat je teksten net en overzichtelijk op het forum verschijnen. De moderators zijn bevoegd om je bericht aan te passen indien zij dat nodig achten.

4. Berichten zijn maximaal 4 uur te wijzigen of te verwijderen. Hierna kan een moderator, met een goede reden over het hoe en waarom, worden aangesproken om dit voor je te doen. Verzoeken om berichten na langere tijd te verwijderen breken discussies op en worden daarom niet gehonoreerd.

5. Richt je in een reactie altijd tot het onderwerp. Zo blijven onderwerpen schoon en informatief. Gaat je reactie ergens anders over, zoek op het forum of er al eerder een topic geplaatst is. Is dit niet het geval plaats dan zelf een nieuw topic. In het Café de Ständiger Ausbau onder Forum Forums kun je verder alles kwijt!

6. De Moderators hebben de bevoegdheid eventuele beledigende of kwetsende berichten te verwijderen.

7. Bij het plaatsen van foto's/kaarten/documenten is het zeer wenselijk de bron en/of de collectie te vermelden waaruit deze afkomstig is.

8. Alleen geregistreerde gebruikers kunnen bijlagen bekijken en pas vanaf het plaatsen van 2 berichten!

9. Leden die al meer dan een jaar niet zijn ingelogd worden verwijderd. De berichten blijven uiteraard staan.

10. Het gebruik van externe hostingsites als Imageshack en Photobucket is uitgeschakeld aangezien ze niet duurzaam zijn. Upload de foto's direct naar het forum zodat deze nooit kunnen verdwijnen. Lees hier hoe

11. Het doorlinken van video's op Youtube of Vimeo is mogelijk door de URL te kopiëren en te plakken in het bericht. De link wordt automatisch omgezet in een embedded filmpje.
Gesloten

Terug naar “V.B. Den Helder”