Mooie vondst
Re: MOOIE VONST
Misschien is daar ooit een schip gestrand en hebben ze het anker af gekapt
Wahnsinnige Fahrt Voraus !
nou nou jullie laten je wel gaan zeg
Dit bericht past inderdaad niet echt op een fortificatieforum... het is trouwens wel een leuke vondst!
Staat leuk in de tuin.
Dit bericht past inderdaad niet echt op een fortificatieforum... het is trouwens wel een leuke vondst!
Staat leuk in de tuin.
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Zelf ophalen...sirpsycho schreef:Binnenkort op Marktplaats te koop
Jongens jongens, iedereen was er snel bij om het anker de grond ( ) weer in te boren. Leuke vondst, misschien ook wel niet heel gek zo dicht bij een rivier, maar inderdaad zoals al gezegd, tenzij je kan aantonen dat dit anker als versperring is gebruikt, kan ik me geen plek op het forum bedenken waar dit topic thuis hoort. http://oorlogsvondsten.nl/ is een goed forum, maar ook daar zal je moeten aantonen dat dit anker uit een oorlog komt.
Nicht ärgern - Nur wundern!
-
... tweedehands anker; slecht 1 x gebruikt ...
Model; "plons-en-weg"
Model; "plons-en-weg"
Anker zou wel eens afkomstig kunnen zijn van vaarwegbebakening (boeien)
In dat geval is de officiële benaming BETONning anker. Ik weet , erg ver gezocht...
Greetz,
Joop
In dat geval is de officiële benaming BETONning anker. Ik weet , erg ver gezocht...
Greetz,
Joop
Joop Schreuder schreef:Anker zou wel eens afkomstig kunnen zijn van vaarwegbebakening (boeien)
Greetz,
Joop
Een betoningnker is niet meer dan een blok beton met een stalen oog aan de bovenkant .
Wat er op de foto staat is een klapanker uit de binnenvaart
- Remco de Goede
- Contacteer:
Remco, jij slaat de spijker op zijn kop.
Echter de standaard betonningankers (betonblok met stalen oog) worden wel eens voorzien van een extra klapanker als ontzanding door sterke stroom wordt verwacht.
Dat komt nogal eens voor bij de grote rivieren.
Vandaar.
Greetz,
Joop
Echter de standaard betonningankers (betonblok met stalen oog) worden wel eens voorzien van een extra klapanker als ontzanding door sterke stroom wordt verwacht.
Dat komt nogal eens voor bij de grote rivieren.
Vandaar.
Greetz,
Joop