Stp. XXXXIII HKB Haamstede

De Stützpunktgruppe Schouwen.
jan lugtmeijer †

Stp. XXXXIII HKB Haamstede

Bericht door jan lugtmeijer † »

In een Tobruk:
tobrukhaamstede.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Sjarel
Berichten: 130
Lid geworden op: 21 feb 2009, 21:44
Locatie: Burgh-Haamstede

Re: Stp. XXXXIII HKB Haamstede

Bericht door Sjarel »

hmm die is nog gaaf vanbinnen, ben nu wel benieuwd waar dat ong zou zijn?
aantal dagen daar rondgestruind zonder veel succes behalve wat betonresten.
a.weijerman
Berichten: 207
Lid geworden op: 28 dec 2009, 15:28

Re: Stp. XXXXIII HKB Haamstede

Bericht door a.weijerman »

Tobrukje paralel naast het vliegveld, richting zeezijde vlakbij een voor vleermuizen dichtgemaakte kuver.
Even veldlopen en je hebt em..
Wandel ze.
Hoi, Lex.
jan lugtmeijer †

Re: Stp. XXXXIII HKB Haamstede

Bericht door jan lugtmeijer † »

Volgens mij bedoelt Lex een andere Tobruk.
Ik was er wel vergeten bij te zetten dat ik de foto zo'n 25 jaar geleden gemaakt heb :?
Sjarel
Berichten: 130
Lid geworden op: 21 feb 2009, 21:44
Locatie: Burgh-Haamstede

Re: Stp. XXXXIII HKB Haamstede

Bericht door Sjarel »

a.weijerman schreef:Tobrukje paralel naast het vliegveld, richting zeezijde vlakbij een voor vleermuizen dichtgemaakte kuver.
Even veldlopen en je hebt em..
Wandel ze.
Hoi, Lex.
lex is dat niet het tobrukje naast de kuver met die duitse tekeningen erin, die heeft hier inderdaad veel van weg? maar dat is niet XXXXIII HBK Haamstede

ondanks oude leeftijd van de foto tog nog enige herrinering van de locatie hopelijk?,ben echt er benieuwd naar, ik heb daar alleen honderden teken gevonden. :?
jan lugtmeijer †

Re: Stp. XXXXIII HKB Haamstede

Bericht door jan lugtmeijer † »

Sjarel schreef: ondanks oude leeftijd van de foto tog nog enige herrinering van de locatie hopelijk?,ben echt er benieuwd naar, ik heb daar alleen honderden teken gevonden. :?
Rechts van de strandopgang bij de vuurtoren in de eerste of tweede duinenrij.
a.weijerman
Berichten: 207
Lid geworden op: 28 dec 2009, 15:28

Re: Stp. XXXXIII HKB Haamstede

Bericht door a.weijerman »

Hm, jakkes - je gaat me toch niet vertellen dat ik deze nog niet ken he? h.h.h
Heb er op Schouwen D.land 33 gevonden tot op heden... een paar nieuwe zou wel leuk zijn... :D (tobruks rule! - softspot - ben altijd dolblij als ik er weer een vind)

Ja Sjarel... ik zat te denken aan die ene naast die kuver met de fresco's.. de kuver die ik overigens nog nooit open heb gezien.. jammer!
Tobruk met opgemetseld randje (kon me ook al niet voor stellen dat je die nog niet kende).

Jan; bedoel je duinopgang "Vuurtorenpad", of die andere richting het zuidwest (waar ik op google even geen naam bij zie staan)?
Tussen het Vuurtorenpad, en het Middenpad heb ik namelijk geen tobruk gevonden nog... maar wel een mogelijke locatie van een tobruk op google geselecteerd (van
de winter als het vriest ga ik er eens kijken... nu teveeeeeeeel teken inderdaad.. :evil: ).
Graaf nog eens lekker in je geheugen zou ik zeggen... we zijn benieuwd!
Hoi, Lex.
Sjarel
Berichten: 130
Lid geworden op: 21 feb 2009, 21:44
Locatie: Burgh-Haamstede

Re: Stp. XXXXIII HKB Haamstede

Bericht door Sjarel »

a.weijerman schreef: Ja Sjarel... ik zat te denken aan die ene naast die kuver met de fresco's.. de kuver die ik overigens nog nooit open heb gezien.. jammer!
.
hm, die was afgelopen jaren, mischien nu ook nog wel gewoon open bij de nooduitgang, de ijzeren plaat die erop lag was al 1 week na de afsluiting opengeschroeft en ligt er los op.

is het mischien deze?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Sjarel
Berichten: 130
Lid geworden op: 21 feb 2009, 21:44
Locatie: Burgh-Haamstede

Re: Stp. XXXXIII HKB Haamstede

Bericht door Sjarel »

ooh verkeerd gelezen, rechts van Oude vuurpad, of bedoel je vuurtorenpad :? tussen oude vuur en vuurtorenpad ligt maar 1 duinrij, hoogste van het eiland. oh en lex, 33 hm ik vind er 20 op kop schouwen en 11 elders op het eiland, ben benieuwd waar de overige 2 liggen hab je niet toevallig een google bestandje? :D
a.weijerman
Berichten: 207
Lid geworden op: 28 dec 2009, 15:28

Re: Stp. XXXXIII HKB Haamstede

Bericht door a.weijerman »

H Sjarel, jij bedoelt deze tobruk.. heb er ook een interieurfoto bij gedaan.
Als het dezelfde is dan is het erg jammer... want zoals je ziet zijn de opstappen verneukt door de een of andere woesteling..
Erg fijn tobrukje trouwens .. mooi uitzicht over het dal aan de zee zijde!
Was destijds globaal aan het zoeken in dat gebied, want ik "rook" dat er daar ergens nog Iets moest zitten (vind ik de leukste manier van op zoek naar beton gaan.. op intuitie en op "neus")
- duurt alleen vaak best lang voordat je iets heb -; kaarten gaan sneller :D

Over de hoeveelheid tobruks die ik gevonden heb kun je nog wat twisten; ik heb een beetje mijn bedenking bij een "Tank tobruk" bij Burghsluis..
Ik Liep hier tegenaan toen ik op "neus" aan het zoeken was, en twijfelde toen al (kan ook een fundering voor een kustsein zijn (?).
Maar Lenco noemde 'em "tanktobruk" op Bunkersite.. 'k weenie.
Zal es een mapje maken van schouwen met alleen maar tobruks erin.. volgt..
Hoi, Lex.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
a.weijerman
Berichten: 207
Lid geworden op: 28 dec 2009, 15:28

Re: Stp. XXXXIII HKB Haamstede

Bericht door a.weijerman »

Heb het profiel in de bekisting vergeleken met elkaar... het is een andere tobruk... maar welke?
Sjarel
Berichten: 130
Lid geworden op: 21 feb 2009, 21:44
Locatie: Burgh-Haamstede

Re: Stp. XXXXIII HKB Haamstede

Bericht door Sjarel »

Inderdaad een andere, ik vond dat Tobrukje toen ik 11 was en op met een vriend van hoek van domeinen (bos) tot daar door de duinenliep te struinen opzoek naar kogels die je vaak vond nadat ze met wat wind waren bovengestoven, was leuker om te vinden dan nu met kaarten etc. toen was het meer een verassing :D

Over die Tobruk bij burghsluis, ik heb hem ook meegeteld met mijn tobruks, maar volgens mijn vader die het moeilijk kan geloven dat het een bunkertje is heeft er altijd een seinlicht torentje of ietsdergelijks opgestaan, als ik hem trouwens goed bekijk heeft hij niet zo veel weg van een tobruk, hij is helemaal plat, vol gestort met beton zit geen ingang in. :?

ik wacht geduldig op je mapje ;)
jan lugtmeijer †

Re: Stp. XXXXIII HKB Haamstede

Bericht door jan lugtmeijer † »

Hier de plek waar de Tobruk zich ongeveer bevindt. Als hij nog aanwezig is natuurlijk.

En, het object bij Burghsluis is wel degelijk een Tobruk. De Tobruk in Zierikzee heeft trouwens dezelfde vorm.
haamstedetobruk.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Sjarel
Berichten: 130
Lid geworden op: 21 feb 2009, 21:44
Locatie: Burgh-Haamstede

Re: Stp. XXXXIII HKB Haamstede

Bericht door Sjarel »

jan lugtmeijer schreef:Hier de plek waar de Tobruk zich ongeveer bevindt. Als hij nog aanwezig is natuurlijk.

En, het object bij Burghsluis is wel degelijk een Tobruk. De Tobruk in Zierikzee heeft trouwens dezelfde vorm.
Oke Bedankt! ga binnenkort eens zoeken, ben je verder nog wat tegengekomen dit dat deel?
Oh en fijn dat ik het nu zeker weet van de tobruk/burghsluis begon beetje te twijfelen :)
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Stp. XXXXIII HKB Haamstede

Bericht door Remco de Goede »

Volgens mij is dat deze;
Situatie Nov 2008. Weet het niet 100% zeker maar volgens mij ligt deze op de locatie die Jan aangeeft.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “Stp.Gr. Schouwen”