Grappig ook dat de archief medewerkers niet wisten wat boven of onder was... http://www.flickr.com/photos/photosnorm ... 385380389/" target="_blank
Op de gevoelige plaat
Re: Op de gevoelige plaat
Grappig ook dat de archief medewerkers niet wisten wat boven of onder was... http://www.flickr.com/photos/photosnorm ... 385380389/" target="_blank
-
Annelies
Ja mooi hePdK schreef:
Ik kwam de foto ook op de website van het archief tegen en heb ze erover gemaild. De jongen die de foto's op flickr zet heeft de foto opnieuw op de juiste manier flickr gezet, klik maar eens op de link onder de foto.
Hij heeft zelfs een bedankje onder de foto gezet
Als je rechtsboven op zijn pagina bij search blockhaus intikt krijg je mooie foto's te zien o.a. van Crisbecq vlak na D-Day
Haha verhip, leuk zeg! Mooi zo'n bedankje op z'n Frans "Merci à Liesje". Je zou er bijna romantisch van worden.
- Bas de Mos
- Contacteer:
weekendje boulogne, te veel foto's om hier los neer te zetten dus hier is een album (als je geen zin hebt om 100 foto's te bekijken, kijk dan in ieder geval maar wel pagina 5
):
http://s5.Photobucket kan niet worden gebruikt. Upload foto's direct naar het forum./albums/y152/b ... frankrijk/
http://s5.Photobucket kan niet worden gebruikt. Upload foto's direct naar het forum./albums/y152/b ... frankrijk/
Mooie foto's bas! Met name de weergave van de tunnels, waar je blijkbaar de tijd nam om alles uit te lichten. Al dat toegepaste geweld in zo'n berg werkt nu bijna rustgevend..
Mooie serie! Zit er weer een gaatje in die berg om naar binnen te komen?
Nicht ärgern - Nur wundern!
- Danny
- Contacteer:
Bizar die tunnels. Schitterende foto's ook!
Katwijk in Oorlog - Wer zuerst schiesst, hat mehr vom Leben.
- Remco de Goede
- Contacteer:
Welke locatie is dat die tunnels? Creche, Wimereux?
-
Rook
Het is één tunnel toch? opgemetseld in wat ooit een oude mergelgroeve lijkt te zijn.sirpsycho schreef:weekendje boulogne, te veel foto's om hier los neer te zetten dus hier is een album (als je geen zin hebt om 100 foto's te bekijken, kijk dan in ieder geval maar wel pagina 5):
Liggen die grondmonsters er nog? Naar zeggen zijn het monsters uit de kanaaltunnel.
Bizar die bunker aan het einde, alléén bereikbaar van onderaf uit de tunnel.
Wij hadden konijnen binnen, schrokken ons de tering!
-
Annelies
Prachtige foto's Bas!!
Kun je me vertellen wat de functie van de bunker op foto 66 is geweest?
Dit is geloof ik bij MKB Creche?
Gr.
Annelies
Gr.
Annelies
- Bas de Mos
- Contacteer:
Helaas weinig tijd, aardig moeite gehad om er binnen te komen en we moesten die avond nog naar huis, dus de iso maar wat opgekrikt en met z'n allen zo veel mogelijk belicht. Het is er toch nog wel mooi uitgekomen vind ik zelfPdK schreef:Mooie foto's bas! Met name de weergave van de tunnels, waar je blijkbaar de tijd nam om alles uit te lichten. Al dat toegepaste geweld in zo'n berg werkt nu bijna rustgevend..
Wij zijn zelf goed in gaatjes makenAvB schreef:Mooie serie! Zit er weer een gaatje in die berg om naar binnen te komen?
Grondmonsters liggen er nog, geen konijnen gezien(hoe zouden die dan binnen gekomen zijn toen jij er was?Rook schreef:Het is één tunnel toch? opgemetseld in wat ooit een oude mergelgroeve lijkt te zijn.sirpsycho schreef:weekendje boulogne, te veel foto's om hier los neer te zetten dus hier is een album (als je geen zin hebt om 100 foto's te bekijken, kijk dan in ieder geval maar wel pagina 5):
Liggen die grondmonsters er nog? Naar zeggen zijn het monsters uit de kanaaltunnel.
Bizar die bunker aan het einde, alléén bereikbaar van onderaf uit de tunnel.
Wij hadden konijnen binnen, schrokken ons de tering!
Het is inderdaad Crèche, die bunker is een zoeklichtgarage.Annelies schreef:Prachtige foto's Bas!!
Gr.
Annelies
Bedankt allemaal voor het positieve!
-
Rook
[quote="sirpsycho"]
Grondmonsters liggen er nog, geen konijnen gezien(hoe zouden die dan binnen gekomen zijn toen jij er was?
)
[quote]
In 2001 ben ik er geweest, toen was er een grote stalen deur(ter grote van de tunnel) die gewoon (deels) open kon, onder die deur zat een flinke kier. (dat komt diep uit mijn geheugen, ik had nog geen digitaal toestel in die tijd.)
Grondmonsters liggen er nog, geen konijnen gezien(hoe zouden die dan binnen gekomen zijn toen jij er was?
[quote]
In 2001 ben ik er geweest, toen was er een grote stalen deur(ter grote van de tunnel) die gewoon (deels) open kon, onder die deur zat een flinke kier. (dat komt diep uit mijn geheugen, ik had nog geen digitaal toestel in die tijd.)
er liggen wel wat konijnen geraamten trouwens..
het complex werd regelmatig opegebroken, maar tot mijn vreugde en verbazing heeft men nu wat serieuzere maatregelen genomen
ik denk niet dat er nu nog mensen naar binnen komen tenzij ze de stalen deur weer openbreken
wel heel jammer dat ze niet het grootste gevaar opgelost hebben, nl. dat je vanaf een buiten nog niet teruggevonden plek
(ergens bij de crossbaan) door het plafond!! van een zijtunnel naar binnen kunt vallen, minimaal allebei je benen breekt, en er waarschijnlijk noot meer levend uitkomt!
maarja, het is frankrijk: je mag er helemaal niet komen dus als je er invalt is het je eigen schuld.
ook goed uitkijken voor rondvliegende motorrijders daar.
gr, tim
(edit: trouwens mooie foto's weer broer!)
het complex werd regelmatig opegebroken, maar tot mijn vreugde en verbazing heeft men nu wat serieuzere maatregelen genomen
ik denk niet dat er nu nog mensen naar binnen komen tenzij ze de stalen deur weer openbreken
wel heel jammer dat ze niet het grootste gevaar opgelost hebben, nl. dat je vanaf een buiten nog niet teruggevonden plek
(ergens bij de crossbaan) door het plafond!! van een zijtunnel naar binnen kunt vallen, minimaal allebei je benen breekt, en er waarschijnlijk noot meer levend uitkomt!
maarja, het is frankrijk: je mag er helemaal niet komen dus als je er invalt is het je eigen schuld.
ook goed uitkijken voor rondvliegende motorrijders daar.
gr, tim
(edit: trouwens mooie foto's weer broer!)
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
-
Goof
Mooie serie, indrukwekkend! En 66 lijkt mij een PaKunterstellraum met manschappenverblijf, maar dan weer geen 601.Annelies schreef:Prachtige foto's Bas!!
Gr.
Annelies
- ducatim901
Ha die Goof, dat is het niet, het is een opstelling voor een zoeklicht.
Groeten Jack.
Groeten Jack.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!