Boeken te koop

Boeken over de beide wereldoorlogen.
marinus venhuis

Re: Boeken te koop

Bericht door marinus venhuis »

Op Marktplaats biedt iemand een gescande versie aan van:

Bildheft Neuzeitlichter Sellungsbau, vom 1 juni 1944, Werkblatt 57/5
Omschrijving: In 1944 moesten de Duitsers zich ingraven op de plek waar ze zich bevonden en moesten overschakelen van een aanvalsoorlog naar een verdedigingsoorlog. Om hun daarbij te helpen is dit boekwerk uitgegeven voor het maken van bunkers, uitkijkposten, versperringen, voornamelijk voor de open vlakten en bebost gebied. Waarschijnlijk om het gebied rond een vliegveld te beveiligen. Het bevat 170 gedetailleerde tekeningen die zeer nauwkeurig en met veel precisie gemaakt zijn. Aan de achterzijde van elke tekening staat beschreven hoe het object gebouwd moet worden en hoeveel materiaal en arbeid er voor nodig is. Daarnaast zijn er nog 15 tabellen met cijferwerk.
Het gaat hier om een cd-rom die ik aanbied met alle bladzijden uit het boekwerk. Ik heb het boek in gescand met het idee meerdere mensen van dienst te kunnen zijn met de informatie die dit boek biedt. Het wordt ook als herdruk aangeboden op internet in boekvorm voor meer dan 50-80 euro (witte pagina’s), het origineel is een veelvoud daarvan.
Alle pagina’s zijn met grote resolutie gescand, waardoor het mogelijk is de afbeeldingen en eventueel tekst tot in detail te vergroten op je beeldscherm. Je kunt zelfs de vezels van het papier zien. Er zit op geen van de scans een merkteken van mij. Puur de afbeelding zelf is te zien, in de origine kleur van het papier, dus geen witte achtergrond. De cd-rom bestaat uit 351 scans. Verdere vragen: mail!
Voor 12.50 euro bezit je een exemplaar[/size]

Ziet er goed uit !
ducatim901

Bericht door ducatim901 »

Ha die Marinus, er is ook een boekje van uit gebracht, heb ik dus al maar daar zitten wel veel minder dan 350 pagina's (scans in), of dat er dan nog aanvullingen op zijn gedaan, dit gebeurde wel vaker.
Groeten JK.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Remco de Goede
Contacteer:

Bericht door Remco de Goede »

Kunnen we deze niet gezamelijk kopen en een ieder een copy toesturen ;)
tim
Contacteer:

Bericht door tim »

danny, leuk idee!
wie onderneemt actie?
gr, tim
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
ErwinZ
Contacteer:

Bericht door ErwinZ »

Hehe ik ben voor! :)

Maar is het niet hetzelfde als dit boek? http://www.amazon.de/Feldbefestigungen- ... 3895552127" target="_blank
jan lugtmeijer †

Bericht door jan lugtmeijer † »

Hier de gratis Russische vertaling:
http://www.fortification.ru/library/befestigung/
MM 305

Bericht door MM 305 »

Remco de Goede schreef:Kunnen we deze niet gezamelijk kopen en een ieder een copy toesturen ;)
Hallo Remco, ik heb ook interesse in de cd-rom. Maar hoe ga je zoiets gezamelijk kopen?

De groeten.
Remco de Goede
Contacteer:

Bericht door Remco de Goede »

-->tim<-- schreef:danny, leuk idee!
wie onderneemt actie?
gr, tim
Zeg maar Remco tegen Danny ;) Ik stel voor dat een iemand m koopt en die maakt kopietjes voor 1 of 2 eurie ;)

Wie doet er mee? Ik wil m wel bestellen hor.
Patrick

Bericht door Patrick »

Count me in.
Sjarel

Bericht door Sjarel »

ik zou hem ook graag willen bestellen ;)
MM 305

Bericht door MM 305 »

Me too :D
marinus venhuis

Bericht door marinus venhuis »

De aanbieder van het Bildheft is ene Alex Schepel uit Alphen; hij heeft erg z'n best gedaan om het oorspronkelijke Heft zo natuurgetrouw mogelijk te scannen en dat is 'm aardig gelukt; dus het zijn geen zwart-wit afbeeldingen geworden, maar afbeeldingen met een bruin-gele achtergrond.
Het kan dat het identiek is aan "Feldbefestigungen des deutschen Heeres: 1939 - 1945" van Wolfgang Fleischer, maar dat zijn zwart-wit afbeeldingen.(zie bijlagen)
Het zijn high resolutie scans van pakweg 1740 x 2475 pixels.
Hij heeft die scans ook gemaakt om er financiëel iets beter van te worden, dus ga nou niet met z'n allen één CD bestellen om die dan in veelvoud te copiëren; 12,50 Euro is een hele redelijke prijs.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Patrick

Bericht door Patrick »

tjsa, kredietkriezus he :mrgreen:
pauldijkstra

Bericht door pauldijkstra »

marinus venhuis schreef:Hij heeft die scans ook gemaakt om er financiëel iets beter van te worden, dus ga nou niet met z'n allen één CD bestellen om die dan in veelvoud te copiëren; 12,50 Euro is een hele redelijke prijs.
Ik wil wel mee betalen. Prima! Mooi heft dus, geen probleem.
Gr,
Paul
Danny
Contacteer:

Bericht door Danny »

Hij is fijn... Doe mij er ook maar 1
Katwijk in Oorlog - Wer zuerst schiesst, hat mehr vom Leben.
Plaats reactie

Terug naar “Boeken”