Quineville, 677 ontgraven

Het gebied vanaf rivier de Seine in Frankrijk tot aan de zuidelijke bank van rivier de Loire
Plaats reactie
Rob Mans

Quineville, 677 ontgraven

Bericht door Rob Mans »

Ook in Frankrijk word er nog af en toe een bunker ontgraven. Toen ik twee jaar geleden door Quineville heenreed, lag het grootste gedeelte van deze bunker nog onder een laag grond. Op een website stond zelfs dat het mogelijk een 621 zou zijn....daar had ik al mijn twijfels over. Vorige week reed ik er toevallig langs, en zag dat deze nu in zijn geheel te bezichtigen is....een 677 dus. Alleen binnen is het net een ijzerwerf....dat is wel jammer.
DSC_0287.JPG
DSC_0289.JPG
DSC_0298.JPG
DSC_0303.JPG
Groetjes,
Rob
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4027
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Quineville, 677 ontgraven

Bericht door ducatim901 »

Fijne vondst, blijft toch een leuk stukje vastgoed zo'n 677S.
Ik zou die site maar eens een mailtje sturen met je bevindingen.
Groeten Jack.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Gebruikersavatar
duracel konijn
Berichten: 312
Lid geworden op: 10 mar 2009, 13:48
Locatie: Appingedam (gr.)

Re: Quineville, 677 ontgraven

Bericht door duracel konijn »

Hoi Rob met Wolter,waar stond deze bunker dan, we zijn er wel eventjes geweest maar stonden op tijd.
Ik zie volgens mij wel een kerktoren?
dus als ik het goed heb in het cetrum
Als ik het goed heb staat er nog heel wat in het centrum.
Weet je toevallig ook wat voor een type bunker in de tankmuur zit, aan het strand.
mvg Wolter
vakantie Normandie 1 273.jpg
vakantie Normandie 1 276.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Achtung! Feind Hört Mit!
Rob Mans

Re: Quineville, 677 ontgraven

Bericht door Rob Mans »

Hoi Wolter,

In Quineville staan twee maal een 677. Je komt ze beide tegen als je vanuit het (kleine) centrum van Quineville over de D42 naar boven rijdt, richting Montebourg. Referentie is Hotel Chateau de Quineville. Op de hoek van de oprijlaan naar het hotel ligt de 677 die hier op de foto staat.

De bunker die ingebouwd is in de anti-tankmuur (Panzermauer) is van het type 667, Kleinstschartenstand fur 5 cm KwK. Deze kan je betreden via het achterliggende museum.
Aan de andere kant ervan is er nog een 612 te bewonderen. Ook deze is verweven in de anti-tankmuur. De bunker was tijdens de oorlog gecamoufleerd als huis....er zat een heus puntdak op.

Net buiten de rand van Quineville, niet zover van het hotel vandaan overigens, kan je nog vier bunkers van het type 671 bewonderen.

Groetjes,
Rob
Gebruikersavatar
duracel konijn
Berichten: 312
Lid geworden op: 10 mar 2009, 13:48
Locatie: Appingedam (gr.)

Re: Quineville, 677 ontgraven

Bericht door duracel konijn »

Bedankt Rob.
Wolter
Achtung! Feind Hört Mit!
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4027
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Quineville, 677 ontgraven

Bericht door ducatim901 »

Ha die Rob, Ik ben met "Bismarck" naar Normandie geweest rond D-Day, het verste dat we gekomen zijn is Quineville, hier vonden we o.a. een 656 (volgens Alain Chazette) is dit misschien jouw 621??, heb je ook de cartouche op de 656 gezien, de 677 heeft er volgens een foto uit AC's paarse Mythe ou Realite ook één, verder de tankmuur met verschillende schietgaten met 48P9 en 483P2, twee Ringstanden voor een koepel en de 667 en een 677, op het fort een 58c,twee onderkomens en een garage oid, alles was wel dicht.
Op de cartouche staat een Duitse helm met er achter eikenbladen en eronder een vaandel met het opschrift Komp. Bau Pi. Batl. 59.
Groeten Jack.

Rob Mans schreef:Hoi Wolter,

In Quineville staan twee maal een 677. Je komt ze beide tegen als je vanuit het (kleine) centrum van Quineville over de D42 naar boven rijdt, richting Montebourg. Referentie is Hotel Chateau de Quineville. Op de hoek van de oprijlaan naar het hotel ligt de 677 die hier op de foto staat.

De bunker die ingebouwd is in de anti-tankmuur (Panzermauer) is van het type 667, Kleinstschartenstand fur 5 cm KwK. Deze kan je betreden via het achterliggende museum.
Aan de andere kant ervan is er nog een 612 te bewonderen. Ook deze is verweven in de anti-tankmuur. De bunker was tijdens de oorlog gecamoufleerd als huis....er zat een heus puntdak op.

Net buiten de rand van Quineville, niet zover van het hotel vandaan overigens, kan je nog vier bunkers van het type 671 bewonderen.

Groetjes,
Rob
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Rob Mans

Re: Quineville, 677 ontgraven

Bericht door Rob Mans »

Hoi Jack,

Die 656 ben ik niet tegengekomen. Vraag me ook af waar deze precies ligt.
Net zoals een 608 die daar ook ergens moet zijn.
Ben je nog bij de 4x 671 geweest?

Volgens mij heb je de 612 gemist aan het strand... ;)

Groetjes,
Rob
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4027
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Quineville, 677 ontgraven

Bericht door ducatim901 »

Ha die Rob,
De 608's liggen een stuk naar achteren in het binnenland, deze hadden beide een oservatiekoepel (net als die bij Colleville-Montgomery).
De 612, is dat die gene die in het begin van het topic op de foto is gezet?
Groeten Jack.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Rob Mans

Re: Quineville, 677 ontgraven

Bericht door Rob Mans »

Hey Jack,

Nee, dat is een 677 ;)

Als je richting het strand loopt met de Panzermauer, heb je aan de rechterkant die 667. Aan de linker kant kijk je tegen de achterkant van de 612 aan. Hij valt niet zo op.....er is half een horecagelegenheid tegenaan gebouwd. De munitieruimtes heeft nu een functie als toilet.
In Chazette Mythe ou Realite staat de gecamoufleerde 612 op blz.225

Groetjes,
Rob
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4027
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Quineville, 677 ontgraven

Bericht door ducatim901 »

Ha die Rob,
Die hebben we wel gezien maar, door de aanbouw was het lastig om een strakke plaat te schieten, op de foto in het paarse AC boek kun je ook zien dat hij een cartouche had (heeft?).
Groeten Jack.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Gebruikersavatar
Lenco †
Berichten: 244
Lid geworden op: 20 feb 2008, 22:34
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Re: Quineville, 677 ontgraven

Bericht door Lenco † »

Hallo,

Ik wil even afstemmen mbt Quinéville.
Wat ik weet, is gevoegd als Google Earth bestand.
Voor mij is de 677 nieuw. Met de gegevens van Rob heb ik
die lokatie opgezocht en ingeschat.
Ik heb in dat gebied een 612 gevonden en ik weet van geruchten
over een 2e 677 bij de inrit van het hotel.

Lenco,
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Eine Reise ans Ende des Verstandes.
Rob Mans

Re: Quineville, 677 ontgraven

Bericht door Rob Mans »

Hoi Lenco,

Plaatsmarkeringen klopt niet helemaal. Hotel Chateau Quineville ligt rechtsonder met de blauwe strook. Dat is gezien vanuit de plaatsmarkering waar de 677 met vraagteken staat afgebeeld. Bij de inrit van het hotel staat de 677 die hierboven in het begin van de topic staat afgebeeld.
De andere 677 ligt 150 meter verder aan de linkerkant richting het dorp Quineville. De sataliet afbeelding is van zo'n beroerde kwaliteit, dat je hem niet of nauwelijks erop ziet staan. Dat is ook zo gek nog niet, want het dak is geheel begroeit met gras.....het is dat ik weet waar die precies ligt.
Meer naar het binnenland staat er een 612 afgebeeld. Vreemd want die weg ben ik al een aantal keren overheen gereden, en heb op die plek nog nooit een bunker zien liggen.

p.s. Ik wil de markeringen wel veranderen maar kan deze niet opslaan....er staat nergens een okeetje?

Groetjes,
Rob
Rob Mans

Re: Quineville, 677 ontgraven

Bericht door Rob Mans »

Jack,

Hier de 4 keer 671-gers bij Quineville ;)

K.V.U. Gruppe St Vaast
Quineville WN136
H.K.B. Mont Coquerel 4/H.K.A.R. 1261 met 4x10,5 cm K.331(f)...(bron Alain Chazette)
DSC_0264.JPG
DSC_0265.JPG
DSC_0270.JPG
DSC_0273.JPG
DSC_0281.JPG
Groetjes,
Rob
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “AOK 7”