Bunkers in 3D.
Re: Bunkers in 3D.
De toren
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zie het grijze, verken het donkere.
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... &scoring=m
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... &scoring=m
Re: Bunkers in 3D.
Ik ben zelf nog nooit bij deze bunker geweest maar is de toren niet wat hoger? Voor de rest ziet je begin er goed uit. Weet je al hoe je het interieur gaat invullen? Oh, ere wie ere toekomt, de Entfernungsmesser is van Harpoon
MVG Mart
MVG Mart
"Absence of evidence is no evidence of absence."
Re: Bunkers in 3D.
Er zijn verschillende tekeningen waarvan één met lage toren(geplanned in Deutsche Bucht) en de hoge zoals in Frankrijk.
Een grijs verleden...
Re: Bunkers in 3D.
Hey Scolty
dank je voor reactie ,
zoals Ties al zij , er zijn 2 types S 497
1 met hoge toren en de andere met lage toren.
ja qua inrichting zou ik niet weten , heb hier geen onderdelen van
zoals jij al weet maak ik alleen de bunkers, en alle andere dingen komen uit modellen van jou en harpoon
dus als het je wat lijkt , zullen we hier dan een gezamenlijk project van maken ?
jij en harpoon hebben alle machines wel
gegroet
dank je voor reactie ,
zoals Ties al zij , er zijn 2 types S 497
1 met hoge toren en de andere met lage toren.
ja qua inrichting zou ik niet weten , heb hier geen onderdelen van
zoals jij al weet maak ik alleen de bunkers, en alle andere dingen komen uit modellen van jou en harpoon
dus als het je wat lijkt , zullen we hier dan een gezamenlijk project van maken ?
jij en harpoon hebben alle machines wel
gegroet
Zie het grijze, verken het donkere.
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... &scoring=m
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... &scoring=m
Re: Bunkers in 3D.
Djeekob,
Ik wil niet zeuren maar zorg aub dat je grip hebt op de binnen en buitenzijde van elke ruimte. De witte kant van elk vlak is de zicht kant. Dus elke binnenruimte is van binnen wit en van buiten blauw. Bij de buitenzijde is dat juist andersom.
Verder ziet het er wel goed uit !
Afstandmeter torens zijn qua inrichting en opstelling identiek. Kijk maar naar de toren van Rozenburg en de Leitstand van Hanstholm.
10,5m Entfernungsmeter met daarvoor een observatiekoepel (goede tek van museum Hanstholm). Onder de koepel zit het rekencentrum, waarvoor Anders (Harpoon) alle onderdelen getekend heeft. Blijkbaar in dit ontwerp naar achter geschoven.
Ik denk dat generator ruimte en koeling, barndstof ruimte identieke afm zullen hebben. In ieder geval waren die van Hanstholm, Lindemann en Hel identiek.
Ik wil niet zeuren maar zorg aub dat je grip hebt op de binnen en buitenzijde van elke ruimte. De witte kant van elk vlak is de zicht kant. Dus elke binnenruimte is van binnen wit en van buiten blauw. Bij de buitenzijde is dat juist andersom.
Verder ziet het er wel goed uit !
Afstandmeter torens zijn qua inrichting en opstelling identiek. Kijk maar naar de toren van Rozenburg en de Leitstand van Hanstholm.
10,5m Entfernungsmeter met daarvoor een observatiekoepel (goede tek van museum Hanstholm). Onder de koepel zit het rekencentrum, waarvoor Anders (Harpoon) alle onderdelen getekend heeft. Blijkbaar in dit ontwerp naar achter geschoven.
Ik denk dat generator ruimte en koeling, barndstof ruimte identieke afm zullen hebben. In ieder geval waren die van Hanstholm, Lindemann en Hel identiek.
Re: Bunkers in 3D.
Wim , dankje wel.
ik zie het niet als gezeur ma oke.
ik heb de vlakken omgekeerd zie bijlage
zo bedoelde je ?
groet
djeekob
ik zie het niet als gezeur ma oke.
ik heb de vlakken omgekeerd zie bijlage
zo bedoelde je ?
groet
djeekob
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zie het grijze, verken het donkere.
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... &scoring=m
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... &scoring=m
Re: Bunkers in 3D.
YES !djeekob schreef:Wim , dankje wel.
ik zie het niet als gezeur ma oke.
ik heb de vlakken omgekeerd zie bijlage
zo bedoelde je ?
groet
djeekob
Het lijkt een klein issue maar als je verder gaat met kleuren en textures dan loop je vast.
Deuren: maak deuropeningen ahv de deuren van Anders. Hij heeft een mooie standaard set gemaakt Als je nl. eerst de opening maakt en dan de deur erin stopt dan moet je de opening weer aanpassen en heb je dus dubbel werk. En ze zijn geannimeerd, kunnen dus open en dicht !
Zoek even op harpoon, scolty in 3Dwarehouse.
Re: Bunkers in 3D.
heb zojuist de textures toegevoegd aan het model
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zie het grijze, verken het donkere.
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... &scoring=m
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... &scoring=m
Re: Bunkers in 3D.
Ik plaats mijn deuren altijd op deze manier;
Ik heb de face die de muur zal gaan raken niet weggehaald waarna ik deze, na het exploden, met extrude naar de andere face van de muur doortrekken. Dit werkt voor mij snel genoeg en ook noog eens vrij gemakkelijk. Ik heb ze alleen niet geanimeerd maar dat vind ik niet zo erg.
@ djeekob, probeer te letten op de positionering van de textures, zoals bijvoorbeeld aan de onderkant van de observatiegleuf. Dit kun je doen met rechtermuisknop - Texture - Position. Verder heb je naast de Nahverteidigung een lijntje gesoftened
MVG Mart
Ik heb de face die de muur zal gaan raken niet weggehaald waarna ik deze, na het exploden, met extrude naar de andere face van de muur doortrekken. Dit werkt voor mij snel genoeg en ook noog eens vrij gemakkelijk. Ik heb ze alleen niet geanimeerd maar dat vind ik niet zo erg.
@ djeekob, probeer te letten op de positionering van de textures, zoals bijvoorbeeld aan de onderkant van de observatiegleuf. Dit kun je doen met rechtermuisknop - Texture - Position. Verder heb je naast de Nahverteidigung een lijntje gesoftened
MVG Mart
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
"Absence of evidence is no evidence of absence."
- Bas de Mos
- Berichten: 1073
- Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
- Contacteer:
Re: Bunkers in 3D.
Djeekob, hij is gaaf!
Ik heb nog een vraagje aan de ervaren 3D tekenaars. Ik ben nu bezig met de gangen proberen te maken van W.N. 66, heb nu de follow me tool ontdekt die het nu eindelijk mogelijk maakt om hoeken te maken. Nu het volgende probleem, kruispunten.
Bijvoorbeeld, deze gangen wil ik laten kruisen: Stel dat ik hem er doorheen trek, dan krijg ik dit: Opzich leuk, nu is de buitenkant goed en kan ik door een aantal kruispunten over te trekken de binnenkant open maken. Alleen zijn er dan een paar lijntjes die niet weg kunnen zonder het hele dak te slopen Daar moet toch een oplossing voor zijn? Hoop dat iemand het weet!
Ik heb nog een vraagje aan de ervaren 3D tekenaars. Ik ben nu bezig met de gangen proberen te maken van W.N. 66, heb nu de follow me tool ontdekt die het nu eindelijk mogelijk maakt om hoeken te maken. Nu het volgende probleem, kruispunten.
Bijvoorbeeld, deze gangen wil ik laten kruisen: Stel dat ik hem er doorheen trek, dan krijg ik dit: Opzich leuk, nu is de buitenkant goed en kan ik door een aantal kruispunten over te trekken de binnenkant open maken. Alleen zijn er dan een paar lijntjes die niet weg kunnen zonder het hele dak te slopen Daar moet toch een oplossing voor zijn? Hoop dat iemand het weet!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Bunkers in 3D.
Als je heel ver inzoomt zal er waarschijlijk ergens een oppervlak te klein of afwezig zijn. Heb je al geprobeert er met de eraser overheen te gaan terwijl je de Ctrl- toets ingedrukt houd? Dit zorgt dat lijntjes gesoftened worden.
MVG Mart
MVG Mart
"Absence of evidence is no evidence of absence."
Re: Bunkers in 3D.
thnx voor de info
Scolty zie je er iets in om de Leitstand in te richten ?
Kun je eventuele foutjes ook weg halen , als het goed is heb ik hem helemaal goed gemaakt
groet
Scolty zie je er iets in om de Leitstand in te richten ?
Kun je eventuele foutjes ook weg halen , als het goed is heb ik hem helemaal goed gemaakt
groet
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zie het grijze, verken het donkere.
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... &scoring=m
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... &scoring=m
Re: Bunkers in 3D.
Scolty bedankt voor die tip van de "edges smoothen" ziet er erg goed uit
Zie het grijze, verken het donkere.
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... &scoring=m
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... &scoring=m
Re: Bunkers in 3D.
Ik wil best een poging wagen. Ik denk dat we er samen wel uit zullen komen
Het zal dan alleen wel een ietwat simpel interieur worden, aangezien mij het exacte interieur onbekend is.
Je zit bijvoorbeeld met de vraag welke typen deuren of schartenplatten gebruikt zijn of waar de ÜV's zitten.
mvg Mart
Het zal dan alleen wel een ietwat simpel interieur worden, aangezien mij het exacte interieur onbekend is.
Je zit bijvoorbeeld met de vraag welke typen deuren of schartenplatten gebruikt zijn of waar de ÜV's zitten.
mvg Mart
"Absence of evidence is no evidence of absence."
Re: Bunkers in 3D.
'' smooth edges ''
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zie het grijze, verken het donkere.
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... &scoring=m
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... &scoring=m