Even voorstellen....

Overige onderwerpen aangaande het forum
Gebruikersavatar
Dikkieturf
Berichten: 1056
Lid geworden op: 21 apr 2011, 05:52
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door Dikkieturf »

Hallo Frits,

Welkom op het forum.



Ken je deze link: https://dikkieturf.stackstorage.com/s/WcJz2KlaCxu1Axg

Die staat vol met Sabina.

Dikkieturf
Foto's, tekeningen en documenten van de Waterlinie kunt u kosteloos opvragen via een PB. Stuur dan wel FFFFFFFFFFF je mailadres mee!
Vestingadventure
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:09

Re: Even voorstellen....

Bericht door Vestingadventure »

Even voorstellen: Mijn naam is Pieter Klaver en ik beheer diverse militaire objecten in de Vesting Naarden. Ik beheer de kanonkelders, kruitmagazijn en kanonremise op bastion Promers en bastion oud molen. De kelders en kruitmagazijn dateren uit 1674 en de remise uit 1875. Buiten de geschiedenis van de vesting Naarden om ben ik ook geïnteresseerd in de Hollandse waterlinie en ga ik regelmatig opzoek naar interessante objecten die met de linie te maken hebben.

Ik hoop hier leuke interessante onderwerpen te vinden en mijn kennis te delen.
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door Remco de Goede »

Welkom Pieter
Gebruikersavatar
svdb10
Donateur
Donateur
Berichten: 834
Lid geworden op: 20 jan 2009, 10:54
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door svdb10 »

Welkom Pieter!
Helaas wordt er op het forum niet heel actief gediscussieerd over oudere ( pre-beton) Nederlandse werken, maar wellicht kan jij daar weer beetje leven in brengen! Wat 'beheer' je precies aan deze bouwwerken? M.a.w. waar gebruik je de ruimtes voor? En vallen de Reiche kazematten op de linkerflank van Promers ook onder jouw beheer, of hoort dat gedeelte bij de kazerne?
Sander
https://3dfort.wordpress.com: Forten, bunkers en historisch geschut getekend
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door AvB »

Welkom Pieter!
Nicht ärgern - Nur wundern!
Swaken
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jul 2019, 15:03

Re: Even voorstellen....

Bericht door Swaken »

Beste forumleden,

Een kleine voorstelling van mijn teweeg, mijn echte naam is Francois en ik kom uit het verre België. :D
Van kindsbeen af ben ik gebeten door WOII te wijten aan mijn grootvader zaliger die oud-strijder was in die periode. Door zijn verhalen te aanhoren ben ikzelf beginnen met boeken aan te schaffen, opzoekingen uit te voeren en bij te leren...., dit nu ongeveer een kleine 40 jaar geleden....., en een ganse bib verder natuurlijk, soms tot ergernis van moeder de vrouw.... ;)
Een kleine 20 jaar geleden ben ik in de bunkerarcheo ‘gerold’ door een vriend die kennis had van een persoon die toen, en misschien nu nog, schreef voor Edition Heimdal en een echte wandelende encyclopedie. Sindsdien ben ik er ook door gebeten en ga regelmatig naar stellingen om deze te gaan fotograferen.
Ik hoop van mijn steentje te kunnen bijdragen aan het verdelen van kennis, maar ook van kennis op te doen uiteraard.

Verder ben ik ook modelbouwer, de tweede grote passie, die uiteraard aansluit op voorgaande. Ook hier ben ik in clubverband bezig en kun je mij regelmatig treffen op een of andere beurs, indien er interesse mocht zijn.

Voila se, je weet nu een kleinigheidje van mezelf. ;)
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door AvB »

Welkom Francois! Deel vooral je kennis en mogelijke bunker maquettes? :D
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
Dikkieturf
Berichten: 1056
Lid geworden op: 21 apr 2011, 05:52
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door Dikkieturf »

Welkom op het forum,

Dikkieturf
Foto's, tekeningen en documenten van de Waterlinie kunt u kosteloos opvragen via een PB. Stuur dan wel FFFFFFFFFFF je mailadres mee!
Swaken
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jul 2019, 15:03

Re: Even voorstellen....

Bericht door Swaken »

Besten,

Bedankt voor de welkomst.
Bunkermodellen heb ik wel liggen maar voorlopig nog niet gebouwd. Een aantal tobrouk modellen heb ik liggen, meestal de Bf 58c, maar ook de M272, zoals staande in Longues sur Mer te Frankrijk, meer bepaald de Wn 48 ginds. Een L401 staat nog op het programma omdat ik die in 'doorsnede' wil bouwen, maar dat is toekomstmuziek. Ik ben een trage bouwer omdat ik meestal meedoe aan wedstrijden in de modelbouwwereld.
Dat is het grote probleem soms, modelbouw is een 'winter' bezigheidje en bunker zoeken en fotograferen een 'zomer' bezigheidje, alhoewel soms in de winter de beste omstandigheden zijn, qua zoeken en terugvinden...
Uiteraard hoop ik hier van contacten te kunnen leggen, netwerking is heel belangrijk, zodat ik bij bezoek in Nederland kan afspreken met bepaalde mensen zodat sitebezoeken soms gemakkelijker gaan dan. Uiteraard is de omgekeerde werking eveneens van toepassing.... ;)
Gebruikersavatar
Mara
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 jul 2019, 18:29
Locatie: Heerlen

Re: Even voorstellen....

Bericht door Mara »

Ik wil me ook even voorstellen, ik heet Mara en woon in Heerlen en ben een beetje geïnteresseerd in de geschiedenis van het vorige eeuw....

.... vooral in de fortificaties rond Luik en elders.... kleine 20 jaar geleden was ik ook even lid van de vereniging van fort Eben Emael....maar door mijn werkdruk kon ik er weinig tijd voor vrijmaken....

....de laatste tijd vind ik het wel weer leuk op vrije dagen met de motor het een en andere te gaan bezoeken en misschien weer me nog onbekende locaties te ontdekken....mede daardoor heb ik me hier op het forum aangemeld....

groetjes

Mara
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Als oorlog de antwoord is, was de vraag al fout.... :roll:
Gebruikersavatar
Dikkieturf
Berichten: 1056
Lid geworden op: 21 apr 2011, 05:52
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door Dikkieturf »

Welkom op het Forum,

Dikkieturf.
Foto's, tekeningen en documenten van de Waterlinie kunt u kosteloos opvragen via een PB. Stuur dan wel FFFFFFFFFFF je mailadres mee!
Gebruikersavatar
rony
Berichten: 1783
Lid geworden op: 13 nov 2010, 16:46
Locatie: Brecht / België

Re: Even voorstellen....

Bericht door rony »

Mara zijn die foto's van Aubin?
I'll Come Back.
Gr
rony.
Gebruikersavatar
Mara
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 jul 2019, 18:29
Locatie: Heerlen

Re: Even voorstellen....

Bericht door Mara »

rony schreef: 04 aug 2019, 00:54 Mara zijn die foto's van Aubin?
Ja, ze zijn onlangs in Aubin Neufchateau gemaakt.....zo nu en dan reis ik met de motor de bunkers rond Luik af....

....tig jaar geleden ben ik ook vaker binnen geweest in diverse fortificaties en heb zeker nog ergens op oude opslag kaartjes of computers nog tal foto's van diverse bunkers....


groetjes

Mara
Als oorlog de antwoord is, was de vraag al fout.... :roll:
Gebruikersavatar
rony
Berichten: 1783
Lid geworden op: 13 nov 2010, 16:46
Locatie: Brecht / België

Re: Even voorstellen....

Bericht door rony »

Thanks.
Nooit geweten dat er een gebouw achter blok P stond, maar het is al een hele tijd geleden dat ik er nog geweest ben.
I'll Come Back.
Gr
rony.
richard smith
Berichten: 56
Lid geworden op: 08 sep 2019, 16:22
Locatie: Den Helder

Re: Even voorstellen....

Bericht door richard smith »

Hallo ,ik zal mij even voorstellen als nieuwe gebruiker op dit forum.
Ik ben Richard Smith,58 jaar en woonachtig in Den Helder.
Als vrijwilliger bij de stichting stelling Den Helder ben ik momenteel bezig met het
opknappen van de Nederlandse munitie bunker behorende bij de " batterij begraafplaats " in Den Helder.
Het betreft hier de munitie bunker voor het 4,7 cm PAG kanon .
Plaats reactie

Terug naar “Forum forums...”