Even voorstellen....

Overige onderwerpen aangaande het forum
Marcel89
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mar 2019, 20:14

Re: Even voorstellen....

Bericht door Marcel89 »

Dag Leden!

Mijn naam is Marcel en ik kom uit IJmuiden. Al jong ben ik in contact gekomen met de historie van IJmuiden ("spelen" in en uitgraven van de bunkers nabij het strand) maar pas de afgelopen jaren heb ik dat steeds meer echt leren waarderen. Ik probeer me vaak in te beelden hoe het er destijds uitzag en hoe de mensen leefden die in deze fortificaties moesten dienen. Ik hoop van dit forum vooral veel te leren van de Festung IJmuiden en hoe het er hier vroeger aan toe ging.

Zoals het er nu naar uitziet ben ik niet per definitie in staat 2 "inhoudelijke bijdragen" te leveren aangezien mijn kennis op dit vlak momenteel laag is. Tevens constateer ik er weinig recente berichten zijn. Maar ok, regels zijn regels. Ik doe mijn best. Mogelijk echter dat dit dus niet de juiste plek is voor mij om dingen te "leren" .

Heel graag tot horens!

Marcel
Gebruikersavatar
Ruud
Berichten: 2177
Lid geworden op: 18 feb 2008, 11:36
Locatie: Festung IJmuiden
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door Ruud »

Welkom Marcel. Ik zou zeggen kom maar op met je vragen, wie weet kietel je de leden een beetje en komt het forum weer tot leven!
g,Ruud
Bunker Archief IJmuiden
BunkerArchief.NL
bunkernerd
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2019, 11:17

Re: Even voorstellen....

Bericht door bunkernerd »

Hallo, even voorstellen. Ik kwam dit forum tegen op internet, toen ik op zoek was naar info over een geschutsopstelling in hendrik ido ambacht, het dorp waar ik woon. Mijn naam is Ton, ben gehuwd, vier zoons en vijftien kleinkinderen. Mijn belangstelling gaat uit naar de geschiedenis van de 2e wereld oorlog met nadruk op het krijgsgebeuren. Een belangrijk onderdeel hiervan is de vestingbouw met name de Atlantikwall en de Westwall, in mindere mate de Maginot linie. Mijn interesse in bunkers is ontstaan tijdens mijn vakanties op Walcheren(vanaf 1980). De bunkers van het Landfront trokken mijn aandacht, heb ze opgemeten incl. schootsvelden en ingetekend op mm papier, terwijl ik niet begreep waarom al die bunkers daar lagen; ik dacht ter verdediging van de stad Middelburg. Hoe dom kan een mens zijn! In datzelfde jaar verscheen het boek van Hans Sakkers over de Atlantikwall in Zeeland. Probleem opgelost en al mijn werk voor niets. Maar het was een fijne vakantie. Heb inmiddels al een aardige bibliotheek opgebouwd. Helaas is het veldwerk op de achtergrond gedrongen i.v.m. leeftijd en gezondheid. Ik word in mei a.s. 79 jaar en lopen gaat niet zo best. Gelukkig is museumbezoek(incl. bunkers)nog mogelijk. Ik wil graag nog een tip doorgeven; als de mogelijkheid zich voordoet is een bezoek aan de Kanaaleilanden(Jersey bijv.)een aanrader. Het is een goudmijn voor de bunkerliefhebber. groetjes. Bunkernerd.
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door AvB »

Welkom bunkernerd op het forum!
We zijn natuurlijk altijd geïnteresseerd in foto's van de jaren dat er nog wat meer stond en de graffiti er minders was. Ben benieuwd of je iets kun delen? :D
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4027
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Even voorstellen....

Bericht door ducatim901 »

Dag Ton,
Welkom op het forum.
Gezellig nog een bunkerman uit de Drechtsteden!
JK
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Marcel89
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mar 2019, 20:14

Re: Even voorstellen....

Bericht door Marcel89 »

Ruud,

Ik heb het vermoeden dat ik een boek van jou (en Leo) op marktplaats op de kop getikt heb. Dat is uiteraard een aanname aangezien ik je achternaam niet zie. Hoe dan ook, boek is Seefront IJmuiden. Mooi compleet boek van het zeefront! Kijken of ik het boek over het landfront ook nog ergens op de kop kan tikken. Ik zie dat die ook ooit geschreven is. (tips zijn welkom ;) )

Een van de eerste opvallende verschijningen bij het doorbladeren van het boek is het sportveld achter de FL 246 van WN82. Nooit geweten...

Marcel
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door Remco de Goede »

Marcel89 schreef: 09 apr 2019, 23:42 Ruud,

Ik heb het vermoeden dat ik een boek van jou (en Leo) op marktplaats op de kop getikt heb. Dat is uiteraard een aanname aangezien ik je achternaam niet zie. Hoe dan ook, boek is Seefront IJmuiden. Mooi compleet boek van het zeefront! Kijken of ik het boek over het landfront ook nog ergens op de kop kan tikken. Ik zie dat die ook ooit geschreven is. (tips zijn welkom ;) )

Een van de eerste opvallende verschijningen bij het doorbladeren van het boek is het sportveld achter de FL 246 van WN82. Nooit geweten...

Marcel
Dat klopt, dat is 'onze' Ruud ;) Landfront is (bijna) niet meer te krijgen maar volgens mij kan Ruud nog een geprinte versie leveren.
bunkernerd
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2019, 11:17

Re: Even voorstellen....

Bericht door bunkernerd »

Goede morgen, hartelijk dank voor jullie vriendelijke ontvangst op dit forum. Bunkernerd.
Gebruikersavatar
Ruud
Berichten: 2177
Lid geworden op: 18 feb 2008, 11:36
Locatie: Festung IJmuiden
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door Ruud »

Remco de Goede schreef: 10 apr 2019, 09:28
Marcel89 schreef: 09 apr 2019, 23:42 Ruud,

Ik heb het vermoeden dat ik een boek van jou (en Leo) op marktplaats op de kop getikt heb. Dat is uiteraard een aanname aangezien ik je achternaam niet zie. Hoe dan ook, boek is Seefront IJmuiden. Mooi compleet boek van het zeefront! Kijken of ik het boek over het landfront ook nog ergens op de kop kan tikken. Ik zie dat die ook ooit geschreven is. (tips zijn welkom ;) )

Een van de eerste opvallende verschijningen bij het doorbladeren van het boek is het sportveld achter de FL 246 van WN82. Nooit geweten...

Marcel
Dat klopt, dat is 'onze' Ruud ;) Landfront is (bijna) niet meer te krijgen maar volgens mij kan Ruud nog een geprinte versie leveren.
Yep het Bunker Museum IJmuiden heeft de 'rechten' gekregen en is bezig met een herdruk. Ik zal wel eens even 'Polsen' of er veel animo is, dan vraag ik er een paar extra te laten printen, want ze zijn vaak zo weer op. Oh .. en welkom!
g,Ruud
Bunker Archief IJmuiden
BunkerArchief.NL
Prutsky
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mei 2019, 21:41

Re: Even voorstellen....

Bericht door Prutsky »

Hoi,
Ik ben Erwin, 46 jaar en kom van origine uit Zoutelande. Als kind begin jaren ‘80 veel tussen Zoutelande en Vlissingen in de duinen gespeeld, bunkerkaarten getekend en bunkers uitgegraven (totdat de gemeente ze weer dichtgooide, zoals de type 631 bij Valkenisse aan heb begin van de tankhindernissen). Daarnaast veel naar Frankrijk op vakantie geweest en daar vele plekken bezocht. Vooral de noord Franse kust is zeer interessant. Nu weer op vakantie in Cap Griz Nez en wou meer info weten over batterij Lindemann.
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door AvB »

Welkom Erwin! Dat waren de goede tijden.
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
Dikkieturf
Berichten: 1056
Lid geworden op: 21 apr 2011, 05:52
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door Dikkieturf »

Welkom op het forum,

Dikkieturf
Foto's, tekeningen en documenten van de Waterlinie kunt u kosteloos opvragen via een PB. Stuur dan wel FFFFFFFFFFF je mailadres mee!
Gebruikersavatar
Floris
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2019, 10:08
Locatie: Utrecht

Re: Even voorstellen....

Bericht door Floris »

Goeiendag !!

Ik ben sinds mn jeugd al bunkergek en we gingen met de familie altijd naar frankrijk en heb de oorspronkelijke wandschilderingen nog gezien in een todt bunker en hoopelijk kan ik ooit de foto's hier uploaden. Deze ligen ergens als negatieven meschien ook nog. Eindelijk weer een grotere geintreseerde cummunity gevonden om dit alemaal mee te gaan delen! IKS exploration zijn eindelijk op youtube bij deze bunkers geweest al is het jamer dat mensen grafitie er over heen heben gedingest. Ik vond dit forum weer omdat ik zocht naar fosfoor :D
Fijn om weer een forum over deze onderwerpen er bij te hebben dus ik zeg alo alo!! :roll:
Laatst gewijzigd door Floris op 04 mei 2019, 08:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dikkieturf
Berichten: 1056
Lid geworden op: 21 apr 2011, 05:52
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door Dikkieturf »

Welkom op het forum.

Dikkieturf
Foto's, tekeningen en documenten van de Waterlinie kunt u kosteloos opvragen via een PB. Stuur dan wel FFFFFFFFFFF je mailadres mee!
Frits1955
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mei 2019, 08:51

Even voorstellen....

Bericht door Frits1955 »

Mijn naam is Frits en geef o.m. met een aantal collega vrijwilligers, rondleidingen op fort Sabina bij Willemstad Noord-Brabant. Alhoewel er al behoorlijk wat gegevens bekend zijn is onze groep voortdurend bezig de kennis over het fort uit te breiden. Ik zag dat er op dit forum heel wat informatie voorhanden is en ik hoop mijn kennis te kunnen delen
Plaats reactie

Terug naar “Forum forums...”