Even voorstellen....

Overige onderwerpen aangaande het forum
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3233
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door Remco de Goede »

Welkom Sander!
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door AvB »

Let wel op je brongebruik Sander. Ik zie dat de teksten op je website regelrecht van de website van Bunkerbehoud komen, uit een bron gebruik je informatie voor je eigen teksten, die kan je niet een op een kopieren. ;)
Nicht ärgern - Nur wundern!
rammsander

Re: Even voorstellen....

Bericht door rammsander »

Bedankt voor jullie reacties! Klopt, het is niet netjes AvB! Ik ga het rubriek weg halen en of anders formuleren! Ik vond het zeer goed geformuleerd op de site van het Bunker behoud!
Cor
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 nov 2013, 12:28

Nieuw op het forum

Bericht door Cor »

Beste mensen,

Mijn naam is Cor. Ik ben op het bestaan van dit forum gewezen door een reactie op een door mij voorgelegde vraag op een ander forum. Andre, dank daarvoor. De vraag is beantwoord, waarvoor dank. Ik ben bezig met een inventarisatie van de Geul-linie in Zuid-Limburg, die bestaat uit een reeks S3 kazematten. Ik heb me al beziggehouden met Normandie, de Grebbelinie en de Slag om Arnhem, op dit forum vind ik informatie die aanvullend en waardevol voor me is. Ik zal proberen (en dat gaat ongetwijfeld lukken) mijn informatie te delen met de leden van dit forum.

Met vriendelijke groet,

Cor
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3233
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door Remco de Goede »

Welkom Cor!
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door AvB »

Welkom Cor! :)
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door WimVe »

Welkom.
zandhaas
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 nov 2013, 18:30

Re: Even voorstellen....

Bericht door zandhaas »

Ik ben Peter woon in Haarlem en sinds 15 november aangemeld. Mijn interesse ligt op het voormalge Langerakgebied WN142 en de omgeving daar omheen zoals bloemendaal, zandvoort en ijmuiden.
Ik heb in de jaren 60 en 70 diverse vakanties doorgebrachtvin het wn 142 waar 18 bunkers omgebouwd waren tot vakantieverblijven. In 1989 is het toenmalige Schuitegat helaas gesloopt maar dankzij wat koffertjes met oude dia s van mijn vader zijn er nog beelden bewaard gebleven.
Er is zelfs een site van met de naam vrienden van het schuitegat waar veel van deze plaatjes op staan met een leuk verhaal erbij.
Zo is bij mij de interresse voor de bunkers ontstaan, want tijdens de verblijven in het schuitegat gingen we altijd even in Duin en Kruidberg waar het nog vol stond met bunkers die allemaal toegangkelijk waren kijken.

Grtn
peter
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4028
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Even voorstellen....

Bericht door ducatim901 »

Ik denk dat er wel wat forumleden jaloers zijn op zo zulke zomervakanties!
Welkom op het FF.
JK
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Gebruikersavatar
Ruud
Berichten: 2178
Lid geworden op: 18 feb 2008, 11:36
Locatie: Festung IJmuiden
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door Ruud »

Welkom Peter, volgens mij loopt er nog geen discussie over Langerak, dus ik zou zeggen: start maar op ;)
G,Ruud
Bunker Archief IJmuiden
BunkerArchief.NL
Gebruikersavatar
octaheder
Berichten: 51
Lid geworden op: 03 apr 2013, 19:59

Re: Even voorstellen....

Bericht door octaheder »

Welkom Stijf.... ehh Zandhaas!

Er is hier overigens wel topic over Langerak.
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door AvB »

Note bene door Ruud zelf gestart :)

http://fortificatieforum.nl/viewtopic.php?f=15&t=569

Welkom op het forum!
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
Ruud
Berichten: 2178
Lid geworden op: 18 feb 2008, 11:36
Locatie: Festung IJmuiden
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door Ruud »

AvB schreef:Note bene door Ruud zelf gestart :)

http://fortificatieforum.nl/viewtopic.php?f=15&t=569

Welkom op het forum!
:oops: ... zal het direct goedmaken met een leuk plaatje ter discussie.
Bunker Archief IJmuiden
BunkerArchief.NL
zandhaas
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 nov 2013, 18:30

Re: Even voorstellen....

Bericht door zandhaas »

Bedankt voor de reacties ook die leuke van Octaheder...... Tja het is jammer dat in 1989 een einde kwam aan dit unieke vakantieoord. De toegangsweg heeft er nog lang gelegen afgesloten met een stalen dubbel hek. In september 2012 is daar ook het nodige graafwerk verricht ivm het uitvoeren van het verstuivingsprojekt waarbij de eerste gegraven slufter zich op het langerak gebied bevindt. Medio febr. 2013 was het projekt gereed waarbij ook de oude toegangsweg is verwijderd.
Je kent het daar echt niet meer terug.......... tijdens het graven zijn er twee wohnunterstanden gesloopt en een tobruk. De wohnunterstanden lagen aan de in 1990 gesloopte betonweg naar ijmuiden en de tobruk in de buitenste duinenrij. Ook kwam men nog een gedeeltelijk gesloopte bunker uit wo 1 tegen in de meest zuidelijke slufter. Deze was lange tijd in gebruik door de directeur van het natiinale park de kennemerduinen herinner ik mij......
comenius

Re: Even voorstellen....

Bericht door comenius »

Hallo, ik ben Jean en ben vooral bezig met de Antwerpse fortengordels. Ik hoop hier mijn kennis te vergroten en eventueel kennis door te geven.
Plaats reactie

Terug naar “Forum forums...”