In Memoriam: Klaas van Brakel

Overige onderwerpen aangaande het forum
jopaerya
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 feb 2008, 20:41

Re: In Memoriam: Klaas van Brakel

Bericht door jopaerya »

Hallo Vrienden

Ik kan op het moment eigenlijk niks verzinnen , woorden schieten tekort .
Klaas je bent een bikkel altijd iedereen aan het helpen met je kennis en je archief
Je hebt een ongelijke strijd gestreden , maar hier valt niet van te winnen .

Ik wil Klaas zijn familie en vrienden condoleren met hun groot verlies .

Groeten Jos

P.S. Misschien een idee het Radar- of Terschelling gedeelte van dit Forum naar Klaas te vernoemen .
Gebruikersavatar
Nathan
Berichten: 286
Lid geworden op: 12 feb 2008, 11:37
Locatie: Spijkenisse

Re: In Memoriam: Klaas van Brakel

Bericht door Nathan »

Wat een naar nieuws... Voor de bunkerwereld een groot verlies en bovenal voor de mensen in zijn directe omgeving.
Ik wens familie, vrienden en kennissen dan ook heel veel sterkte toe tijdens deze moeilijke periode.
Rob Bijlo

Re: In Memoriam: Klaas van Brakel

Bericht door Rob Bijlo »

Ik heb Klaas voor het eerst ontmoet bij een excursie van de Stichting Militair Erfgoed.
Kort daarna kwam ik hem tegen bij het schoonmaken van de Blaskowitz bunker in Hilversum. Daar viel hij op door zijn manier van aanpakken. Hij deed niet moeilijk over het uitlenen van bunkerdocumentatie. Een opmerkelijke houding in het bunkerwereldje.
Van mij kreeg hij dan weer nieuws over WN2000. Toen zijn boek over Kuver bunkers verscheen, kwam hij een exemplaar bij me thuisbrengen. Ik zal hem herinneren als een aardige jongen met veel kennis over bunkers. De laatste jaren heb ik hem helaas uit het oog verloren. Ik had hem nog graag Batterij Noordwijk laten zien. Ik wist niet dat hij ziek was.
Rob Bijlo
Gebruikersavatar
Whampsy
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 apr 2008, 21:23
Locatie: Vlieland/Harlingen

Re: In Memoriam: Klaas van Brakel

Bericht door Whampsy »

Nou, niet zo mooi allemaal. Ik schrok toch wel een beetje van het bericht toen ik de site opende.
Ik kende je niet persoonlijk, maar je kwam op mij over als een intelligente man en iemand met veel verstand van zaken. Ook heb ik veel informatie van je gekregen.
Dit is een groot verlies voor de bunkerwereld, en niet alleen, ook voor je familie en vrienden.
Respect, ook al kwam je dan oorspronkelijk van terschelling ;)

Jeffrey.
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3126
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: In Memoriam: Klaas van Brakel

Bericht door tim »

hoi jos, het lijkt me een goed idee om het radarforum naar klaas te vernoemen om de herinnering levend te houden.
iets van ''klaas van brakel's radarforum'' ofzo?
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
pauldijkstra

Re: In Memoriam: Klaas van Brakel

Bericht door pauldijkstra »

Ook ik wil via deze weg mijn medeleven betuigen. Ik kwam vandaag thuis van een paar dagen Texel, en ook ik vond de rouwkaart op de mat. Op Texel had ik zelfs nog een pas ontdekte Küver-bunker van het type 467a bekeken, waar Klaas en ik kort geleden nog over gecorrespondeerd hadden. Niet wetende dat Klaas ons al verlaten had.
Klaas was altijd feitelijk correct, en ik weet nog hoe enthousiast hij reageerde op het feit dat er op Texel een zelfde machinebunker stond als op 'zijn' Terschelling. Woorden schieten mij tekort.
Klaas we zullen jou en je interessante bijdrages missen op het forum!

Ik wens de familie en de nabestaanden veel sterkte toe de komende periode.

Met vriendelijke groet,

Paul Dijkstra
Gebruikersavatar
+AW+
Berichten: 522
Lid geworden op: 03 jan 2009, 12:57
Locatie: Germany

Re: In Memoriam: Klaas van Brakel

Bericht door +AW+ »

die Nachricht hat mich sehr betrübt... leider habe ich nur einige male mit Ihm gemail, es ist sehr bedauerlich, das es dabei bleiben wird.
Er war immer sehr hilfsbereit und konnte mit seinem Wissen viele Fragen klären. Mit dem "Küver" Buch hat er viele Infos an die Nachwelt übermittelt... Danke!

Meine Gedanken sind bei Seiner Familie & Freunden.

Alex Werner
btw.: please feel free to write in dutch because I can read it well.
Gebruikersavatar
Lenco †
Berichten: 244
Lid geworden op: 20 feb 2008, 22:34
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Re: In Memoriam: Klaas van Brakel

Bericht door Lenco † »

Hallo,

Ook ik heb Klaas eens ontmoet bij een excursie van de Stichting Militair Erfgoed.
Persoonlijk contact is er niet geweest, maar zijn kennis en gedrevenheid zijn
bij ons alom bekend.
Ik wens de nabestaanden en al zijn vrienden veel sterkte in deze moeilijke tijd.

Lenco,
Eine Reise ans Ende des Verstandes.
Walther P38

Re: In Memoriam: Klaas van Brakel

Bericht door Walther P38 »

Ons is het droevige bericht inmiddels ook bekend.
Namens werkgroep BOA willen we onze steun betuigen aan de familie en vrienden van Klaas.

Richard, Robbert en Engelbert
Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 feb 2008, 22:49
Locatie: Den Haag

Re: In Memoriam: Klaas van Brakel

Bericht door Ronald »

Ik heb Klaas een aantal jaren terug mogen ontmoeten bij hem thuis vanwege een van onze onderzoeken in Den Haag. Direct viel zijn grote kennis, gedrevenheid en vooral behulpzaamheid op. Daarna heb ik tot begin dit jaar nog regelmatig via de mail met hem contact gehad; geen enkele vraag was te veel en soms kreeg je meer informatie dan gevraagd was. Wetende van zijn ziekte komt zijn overlijdensbericht toch behoorlijk onverwachts.

Klaas gaat gemist worden en ik wens de familie en de nabestaanden veel sterkte toe in deze moeilijke tijd !
Laatst gewijzigd door Ronald op 05 mei 2009, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Panzerwerk
Berichten: 233
Lid geworden op: 21 feb 2008, 19:13

Re: In Memoriam: Klaas van Brakel

Bericht door Panzerwerk »

Hoi iedereen,

Wat een vreselijk bericht om te lezen. Mijn gedachten gaan uit naar Klaas' familie en vrienden.
Van Jeroen hoorde ik altijd over de dappere manier waarop Klaas met zijn ziekte omging; hij zou zijn
ziekte zeker niet de overhand laten voeren. Treffend is dat hij wanneer hij zich goed genoeg voelde,
altijd actief was op de verschillende forums en ons bijstond met raad en daad.

Klaas ontmoette ik voor het eerst in 1998, net voor de oprichting van de St. Bunkerbehoud. Hij hielp
toen mee met het opschonen van enkele bunkers van het Landfront Vlissingen. Sindsdien heb ik af en aan
contact met hem onderhouden over de mail. De gedrevenheid en hulpvaardigheid die zoveel forumleden aanhalen,
heb ik ook zelf mogen ervaren.

Ik wens Klaas' familie en vrienden de komende tijd veel sterkte toe.

Peter Heijkoop
Annelies

Re: In Memoriam: Klaas van Brakel

Bericht door Annelies »

Wat een droevig nieuws.
Ikzelf heb Klaas nooit ontmoet maar ken zijn naam al jaren via de rondzendlijst verdedigingswerken, het Küverboek en natuurlijk dit forum.
Het is een raar idee dat hij hier nooit meer iets zal posten.

Zijn gezin en andere nabestaanden wens ik veel sterkte toe in de komende tijd.

Annelies
Laatst gewijzigd door Annelies op 05 mei 2009, 23:06, 2 keer totaal gewijzigd.
RonEr †

Re: In Memoriam: Klaas van Brakel

Bericht door RonEr † »

Ik ken de naam van Klaas alleen van internet, en heb hem nooit persoonlijk ontmoet.
Een hele schok om te lezen dat hij er plotseling niet meer is.
Zijn familie alle sterkte gewenst met het verlies.
Gebruikersavatar
Robin de Goede
Berichten: 376
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:20
Locatie: STP Gruppe Scheveningen

Re: In Memoriam: Klaas van Brakel

Bericht door Robin de Goede »

Een vreselijk bericht, veel sterkte gewenst aan familie en vrienden.

Robin
The fortification, once an object, tended to become a "subject".
wn2000

Re: In Memoriam: Klaas van Brakel

Bericht door wn2000 »

Het bericht van het overlijden van Klaas kwam als een schok. Enkele van onze vrijwilligers kenden Klaas persoonlijk en Klaas heeft ons meer dan eens een bezoek gebracht, bijvoorbeeld die dag in 2005 dat onze E-Meßer arriveerde (foto, Klaas links). Wij wensen familie en vrienden heel veel sterkte toe bij dit verlies.

-Bestuur en vrijwilligers, Stichting WN2000 - IJmuiden

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Forum forums...”