''Lehrbatterie Naarden''

Duitse stellingen in het achterland als versterkte steden, Stp.Gr. Moerdijk, De Vordere en Hintere Wasserstellung, Eendrachtstellung, Pantherstelllung en radarlocaties
Joop Schreuder †

Re: ''lehrbatterie naarden''

Bericht door Joop Schreuder † »

@ Wattman: nee, bij groepen met een bepaalde uitstraling wordt gepast gereageerd :mrgreen: .
@ Jantje Beton: ik werk veel voor gemeenten, onder andere tbv het opstellen en implementeren van verordeningen en uitvoeringsregels ondergrondse infrastructuur. (graafwerk tbv kabels en leidingen) :ugeek: .
Dan krijg je vanzelf te maken met het dossier bescherming van archeologische en (krijgs)historische waarden :shock: .

Greetz,

Joop
fuselier

Re: ''lehrbatterie naarden''

Bericht door fuselier »

Geen nood,ben een serieuze md'r,en ben op de hoogte van de regels mbt waar wel en niet mag worden gegraven,maar in
dit geval kwam ik er pas achter dat gedeelte bij het goois natuur reservaat behoorde nadat ik een heel klein bordje tegen
kwam bij het verlaten van dat suk bos,anders had ik daar niet met mijn md gezeten ;)
Joop Schreuder †

Re: ''lehrbatterie naarden''

Bericht door Joop Schreuder † »

Als je een serieuze MDer bent behoor je te weten dat je in Nederland zonder toestemming vooraf helemaal nergens mag graven ;) ;) ;) .....

Greetz,

Joop
Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1073
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: ''lehrbatterie naarden''

Bericht door Bas de Mos »

Ook niet op het strand? Zou leuk geld verdienen worden voor de overheid als het daar niet zou mogen :D
Joop Schreuder †

Re: ''lehrbatterie naarden''

Bericht door Joop Schreuder † »

Voor recreatieobjecten en o.a. kinderspeelplaatsen (zandbakken!) zijn er weer uitzonderingsbepalingen te vinden, waarin de aard en omvang van het "graafwerk" is omschreven.
Een en ander kan je ook in (deel)bestemmingsplannen terug vinden. Ik heb veel te maken met bestemmingsplannen, gebaseerd op een oude modelverordening waarin is opgenomen dat het verboden is om dieper te graven dan 30 cm tenzij hiervoor ontheffing (omgevingsvegunning) is verkregen. Nu liggen kabels en leidingen altijd dieper dan 30 cm, dus je hebt in deze plangebieden, naast een graafvergunning ,officieel ook een omgevingsvegunning nodig, proceduretijd 12 tot 16 weken :shock:

Dit om even aan te geven hoe ook onze hobby via de onbekende achterdeurtjes in ons land gereguleerd is. Laten we maar weer on topic gaan :D

Greetz,

Joop
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3126
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: ''Lehrbatterie Naarden''

Bericht door tim »

hoi allen, in het N.A kwam ik destijds deze tegen..

geeft mooi de situatie in april 45 weer!!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
BunkerOwner

Re: ''Lehrbatterie Naarden''

Bericht door BunkerOwner »

Angst zat er goed in ;)
Gebruikersavatar
wattman
Donateur
Donateur
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 feb 2008, 21:06
Locatie: Dutch Metro-land

Re: ''Lehrbatterie Naarden''

Bericht door wattman »

Heeft niets met angst te maken, als wel realiteitszin, in tegenstelling tot een stervend regime dat nog tot het laatste moment opriep tot (zinloze) strijd die alleen slachtoffers zou kennen.
De persoon die een dergelijke tekst verspreidde was juist erg dapper. De terreur van het NS-regime werd in de laatste maanden nog verder opgevoerd. De praktijk was dat als de NS-autoriteiten wisten te achterhalen wie dit had geschreven / verkondigde dat die persoon nog even snel ter dood werd veroordeeld en direct geexecuteerd. Er zijn in Duitsland gevallen bekend dat dit doodvonnis nog kort voor de komst van de geallieerden werd uitgvoerd (en de verantwoordelijken natuurlijk snel het hazepad kozen, want zelf sterven in een eindstrijd was natuurlijk iets te veel gevraagd).
Over totale waanzin gesproken...
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3126
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: ''Lehrbatterie Naarden''

Bericht door tim »

Ha Hendrik,
om het nog gekker te maken: zelfs na de bevrijding werden nog executies uitgevoerd..
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Plaats reactie

Terug naar “Overige Duitse stellingen in Nederland”