Adopteer een Stelling

De Festung Hoek van Holland & Freie Küste tot aan Stp.Gr. Scheveningen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PdK
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:31
Locatie: HvH

Adopteer een Stelling

Bericht door PdK »

Adopteer een stelling.

Gezocht: vrijwilligers met groene vingers en liefde voor erfgoed.
Dit jaar ontfermd Stichting Stelling 33 zich over twee Atlantikwall stellingen in het Westland en geeft deze een bijzondere nieuwe invulling. Zo worden in Stelling 34 de oude loopgraven gemaaid als wandelpaden en wordt in Stelling 46 het oude heuvellandschap deels hersteld. Vervolgens zullen we de stellingen periodiek openstellen voor het publiek. Met name vanaf mei 2020, tijdens de viering van 75 jaar vrijheid.

We zoeken mensen met affiniteit voor zowel erfgoed als natuur. Deze combinatie zien we namelijk als een belangrijke kwaliteit van de hedendaagse staat van een stelling. Bunkers worden bewust niet gerestaureerd maar getoond in hun huidige staat, omringt door de natuur.

Spreekt je dit aan? En wil je iets betekenen voor het behoud en beleefbaar maken van Atlantikwall erfgoed in het Westland? Dan kan dit door een stelling te ’adopteren’. Hiermee wordt je persoonlijk (of met andere vrijwilligers) verantwoordelijk voor de zorg en openstelling van een stelling.

De werkzaamheden omvatten o.a.:
Snoeiwerk en maaien van de ’groene loopgraven’
Schoon en toegankelijk houden van de bunkers
Onderhoud aan vlechtheggen
Onderhoud aan ’Stelling Steigers’ waar een pendeldienst kan aanmeren
Toezicht houden en / of mensen informeren tijdens open dagen

Reageren met een motivatie kan op info@stelling33.nl

Partners in dit project zijn: de Gemeente Westland en het Hoogheemraadschap van Delfland. 
Financieel wordt het project ondersteund met subsidie van de Provincie Zuid Holland en Gemeente Westland.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
KWD
Donateur
Donateur
Berichten: 572
Lid geworden op: 10 apr 2011, 11:42
Locatie: Monster

Re: Adopteer een Stelling

Bericht door KWD »

Ik kan wel zeggen dat ik de vorige keer toch wel heel mooi werk heb bericht met het maaien van de loopgraven in het hoge gras van de Rijckevorsel.

Iedere keer als ik weer deze mooie luchtfoto mag aanschouwen geniet ik ervan.

Klaas-Willem
Plaats reactie

Terug naar “Festung Hoek van Holland”