Tankmuur Hoek van Holland

De Festung Hoek van Holland & Freie Küste tot aan Stp.Gr. Scheveningen
Royk

Re: Tankmuur Hoek van Holland

Bericht door Royk »

Mooie foto Aad!!
PdK

Bericht door PdK »

aad-G schreef: 06 jul 2020, 16:35 Hallo Peter,
Het verkeerde kaartje gebruikt de 653b word aangegeven als 600
De 600 achter het duin werd in 1950 door een gezin bewoond, een stukje uit mijn herinnering.
Zoals het platform op het duin voor een flak ten noorden van de trap-opgang af en toe komen de beelden naar boven als foto,s veel objecten gezien welke nu zij verdwenen.
Staalduinen bos waarvan alle bunker waren beschilderd met bomen als Camouflage, de sanitair bunker waar binnen een kamer volstond met kopjes en borden, op karretjes, met de bekende adelaar, dat hadden wij mee moeten nemen had goed geld opgebracht voor verzamelaars.
Dag Aad,

Weet je zeker dat het de 600 was die werd gebruikt als woning? Ik denk dat het om een lichter bouwwerk ging, met ramen en meer comfort. De 600 lijkt in ieder geval niet gebruikt. De bunker is door meerdere mensen bezocht en gefotografeerd en toont niet dat soort sporen. Er stonden wel nog originele attributen.

Mooie herinneringen aan het bos!
aad-G

Bericht door aad-G »

De locatie van de 600 heb ik verkeerd. Het moet een Vf zijn geweest welke niet vermeld word in de platte grond.
De bewoonde bunker lag achter het duin in de bocht bij de camping met één vierkante opening waardoor je zicht had op de weg in oostelijke richting.
Plaats reactie

Terug naar “Festung Hoek van Holland”