Vianda bunker

De Festung Hoek van Holland & Freie Küste tot aan Stp.Gr. Scheveningen
Annelies

Re: Vianda bunker

Bericht door Annelies »

Ha Gertjan,

Dat schreef ik inderdaad ook al in mijn edit, ik weet niet of de bunker in of naast kamp Vianda lag. Ik heb geen idee hoe groot het kamp was. Misschien besloeg het wel heel het Vianda terrein. Dan snap ik de opmerking van Dick niet, aangezien de bunker op het Vianda terrein lag, zoals je ook op het kaartje van Peter kunt zien.
Maar als het kamp niet het gehele Vianda terrein besloeg dan zal de bunker waarschijnlijk buiten het kamp hebben gelegen (maar nog wel op het Vianda terrein) en klopt het wat Dick zegt.
Snap je het nog ;)

Misschien weet Dick wel hoe groot het kamp was?

Groeten,
Annelies
Gebruikersavatar
PdK
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:31
Locatie: HvH

Re: Vianda bunker

Bericht door PdK »

Hé Gertjan, Annelies en Mirjam

Ik heb niet alle posts helemaal goed doorgelezen, maar ik geloof dat hier Vianda I en Vianda II door de war worden gehaald. Het Kamp Vianda lag buiten de tankgracht in Vianda II. De bunkers bevonden zich allemaal op Vianda I. Vandaar Dick zijn opmerking m.b.t. de afwezigheid van bunkers. Die waren er op Vianda II inderdaad (zo ver ik weet) niet. In zijn tekst maakt hij ook duidelijk onderscheid tussen beide terreinen.

Zie ook nog eventueel de eerder geplaatste luchtfoto;
download/file.php?id=9219&mode=view" target="_blank

Groeten, Peter
Annelies

Re: Vianda bunker

Bericht door Annelies »

Ha Peter,

Het onderscheid dat Dick maakte tussen Vianda I en II kon ik niet echt uit zijn bericht opmaken.
Maar nu ik het nogmaals gelezen heb na jou bericht is het me wel duidelijk.
Ik had zijn brief gewoon niet goed gelezen ... :geek:

gr.
Annelies
jan lugtmeijer †

Re: Vianda bunker

Bericht door jan lugtmeijer † »

Kwam dit net tegen:
wn27vianda.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “Festung Hoek van Holland”